Rykte: Bundle med PS4 och Vita för 500 dollar?

Robot
Rykte: Bundle med PS4 och Vita för 500 dollar?
Medlem
Rykte: Bundle med PS4 och Vita för 500 dollar?

4125 inkl moms.
Det borde du som skribent veta vid det här laget att du måste lägga moms på allt när det kommer till svenska priser

Men om det kommer i Sverige så blir det förmodligen €500 + moms som PS4 kostar ~5460kr

Medlem

Playstation 4 kostar $399 fast i Sverige kostar den 3890 kr.
Om samma konvertering används för $500 så blir det ca 4875 kr.

Medlem

eller jämföra xboxone 499$ = 4 495,00. Oavsett låter det ju som en rätt sweet deal

Medlem

Om det här paketet blir bekräftat och får ett schyst pris så förbokar jag den asap.


signatur
Medlem

Öh ja. För oss alla med andra boenden i huset/lägenheten som får slåss om TVn är detta räddningen.
För 5 000 så är det fortfarande en schysst deal. Förutsatt att vitaversionen inte tar för mkt tid av produktionen och därmed hämmar originalet

Medlem

Om det stämmer så blir det ett sådant paket. Kan vara trevligt att ha en Vita för resor och dylikt.

Medlem

najs, har struntat helt i vita men detta borde man ju skaffa dags å lägga sin gamla psp på hyllan.

Medlem

Det låter väl lite för billigt för att vara sant.

Sony borde väl också ha utannonserat detta redan så att folk kan välja att förboka detta paket?

Medlem

...om det är så pass billigt är det något jag verkligen kan tänka mig.

Medlem

Uj, klart frestad att slå till om priset är rätt

Medlem

Denna nyhet är ju lite pinsam, $500 för en konsol i USA innebär inte 3300kr som pris i Sverige.

Medlem

känns ju betydligt mycket mer lockande med en konsol + vita, än en konsol + kinect.

Medlem

Har redan en Vita, men om priset inte blir typ 1700kr mera som en Vita kostar cirka, idag så.. varför inte?

Det hade jag gärna köpt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hamnar det i samma prisnivå som Xbox One så är det ett givet köp.

Medlem

Som vanligt glömmer man räkna in momsen i det priset

Skribent

Jag har nog varit lite klantig med formuleringen här. Det jag menar är att priset på 500 dollar gör att en PS4 och Vita kostar mindre i USA än vad enbart en PS4 gör i Sverige. Detta tar jag med i nyheten för att markera vilken bra deal det här är - i USA.

Hoppade över momskonvertering och övriga spekulationer eftersom ryktet inte rör vår region. Men om man förutsätter att det här är sant och hittar hit till våra nordliga breddgrader kan man kanske följa Lasrods beräkning:

Skrivet av Lasrod:

Playstation 4 kostar $399 fast i Sverige kostar den 3890 kr.
Om samma konvertering används för $500 så blir det ca 4875 kr.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har nog varit lite klantig med formuleringen här. Det jag menar är att priset på 500 dollar gör att en PS4 och Vita kostar mindre i USA än vad enbart en PS4 gör i Sverige. Detta tar jag med i nyheten för att markera vilken bra deal det här är - i USA.

Hoppade över momskonvertering och övriga spekulationer eftersom ryktet inte rör vår region. Men om man förutsätter att det här är sant och hittar hit till våra nordliga breddgrader kan man kanske följa Lasrods beräkning:

Skrivet av Lasrod:

Playstation 4 kostar $399 fast i Sverige kostar den 3890 kr.
Om samma konvertering används för $500 så blir det ca 4875 kr.

Om jag förstått det rätt så är PS4 inte regionlåst, vilket öppnar upp en del intressanta möjligheter i så fall. Detsamma gäller PSVita ser det ut som?

Medlem

Låter som en bra deal men har inte haft något intresse för bärbara konsoler sen Gameboy Advance kom ut, dock sugen på att köp en iPad eller liknande när FTL kommer ut till surfplattor.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det låter väl lite för billigt för att vara sant.

Sony borde väl också ha utannonserat detta redan så att folk kan välja att förboka detta paket?

Det låter som ett väldigt resonabelt pris om de vill få igång försäljningen av Playstation Vita'n. Jag har diskuterat med mina vänner sedan förra året och nämnt om och om igen att Sony kan få en riktig vinnare om de bundlar konsolen med Playstation Vita'n om de får ner priset tillräckligt samtidigt.

Så som folk har snackat om prissänkningar bland annat så låter detta riktigt bra. Nu ska man inte jubla innan det blir bekräftat men att hålla tummarna går ju, hoppas att Sony utannonserar detta under Gamescom (om inte de gör det där kan man nog stryka detta som ett rykte, TGS känns lite för nära release).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Detta kan jag tänka mig slå till på för ett rimligt pris. Har varit småsugen på en Vita.

Sen om man har playstation plus får man ju spel till båda varje månad också.

Medlem

Om detta är sant så är det bra för dem i USA.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

bästa bundeln i världshistorien. blir det en sån beställer jag från USA

Medlem

Vart är Fry med "Take my money!!!"?

Jag pejjar gärna 500dollar för ett sånt pack i.e runt 4900.

1
Skriv svar