Command & Conquer – såhär blir en enhet till

Robot
Command & Conquer – såhär blir en enhet till
Medlem
Command & Conquer – såhär blir en enhet till

Explosionen motsvarade snarare en 100-kilosbomb än ett kärnvapen på x antal megaton.

Medlem

f2p


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det var den absolut mesigaste atomexplosionen jag har sett i ett spel. Explosionen borde åtminstone vara tio gånger större - det är ju en enorm atombomb, inte en fjuttig nyårssmällare.

Medlem

...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\

Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)

Medlem

...Command and Conquer; Ytterligare ett gammalt fint IP som skall släpas i smusten av EA och därefter mjölkas sönder, gång på gång på gång....

Om detta blir bra eller ens tillför någonting till RTS genren så kommer jag att bli mycket förvånad.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det ser lite fånigt ut när tre lastbilar lastade med explosives åker efter varandra, den första sprängs utan att de andra tar skada. Den andra blir sprängd av fienden, den tredje är Ok och åker vidare. Det känns som att en kedjereaktion skulle starta när första exploderar, men så är det visst inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ser skit ut.
Men kanske bara tycker så för att dom helt förstörde C&C 4, som var et skitspel.

Medlem

Jaaaa, hade de behållit namnet "Bomb Truck" så hade jag nog tyckt att det såg helt ok ut. Men om en enhet heter något med "NUKE" då förväntar jag mig lite mer smäll också

Medlem

Såg ut som om en handgranat sprängde en vanlig bil med ett ljud som lät som om någon skjuter en fotboll mot en plåtdörr.
Jippi... det var den mest antiklimatiska atomexplosion jag sett.
Starcraft 1 Terran nuken både lät och såg mycket bättre tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\

Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)

Haha, så sant! Den jävla smällen i World of Conflict skojar man INTE bort! Hade detta C&C haft smällarna som i World of Conflict, så hade jag köpt spelet endast för att köra runt med bomb tr....ehm, "nuke trucks".

Inaktiv

"Modified nuke" eller vad står det på lastbilen?

Medlem

sämsta skiten ever..... tack EA

Medlem

Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.

Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ok, videon i sig var kul att se, och jag gillade modellen på trucken, men som flera andra (typ alla) redan sagt så var slutresultatet av explosionen nästan skrattretande. Var tvungen att spola tillbaka flera gånger och försöka lista ut ifall den verkligen sprängts eller om det bara var bilen som gick sönder.
Ledsen, men en liten grön Opel som åker ut för en 2 meter hög klippa i en Svensk b-filmsproduktion (med 12 000 i budget) exploderar mer än det där.

Medlem

Omg vilket whine det var här inne då

Medlem

C&C är inte C&C så länge det inte står en Westwoodstämpel på det!

Medlem
Skrivet av chopper:

Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.

Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.

Skrivet av chopper:

Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.

Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.

Skrivet av Luciphear:

...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\

Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)

http://youtu.be/eiM-RzPHyGs?t=2m9s

Där har du M388 Davy Crockett, en rätt så mesig atombomb.

Medlem
Skrivet av robbis:

Omg vilket whine det var här inne då

Haha, håller helt med dig.

OnT: Jag menar visst, den kanske inte va lika power xxxx som World in Conflict. Men det har ju med stilen av spelet att göra.

Sen personer som säger att det suger och är skit, har ni spelat det? Det är ju inte ens samma utvecklare som Tiberian Twilight4, "men det är ju samma utgivare" jaa, men det menas inte med att spelet suger för det.

Bara säger testa det först innan ni kritiserar det, ni kanske inte tycker om hur det ser ut grafiskt. Men testa det ändå, ni kan ju bli överraskade. Tycker det är dålig attityd här i kommentarerna...

Medlem

Tyvärr har 2 av de viktigaste delarna i C&C försvunnit så detta är bara ett skal av de gamla spelen

Singleplayer och mellansekvenser alá B-film...


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Tiberian Twilight var egentligen inte ämnat att vara C&C4, utan ett spin-off spel för den asiatiska E-Sports marknaden.
Men styrande muppar i EA tyckte det var en bra ide att slänga på en dålig handing och kalla det C&C4.

Och EA äger DICE.

Medlem
Skrivet av Brajg:

Tyvärr har 2 av de viktigaste delarna i C&C försvunnit så detta är bara ett skal av de gamla spelen

Singleplayer och mellansekvenser alá B-film...

Hade hundratals många fler och roligare timmar i multiplayer än singleplayer. Och mellansekvenserna är jag glad att slippa.

Överlag fattar jag inte varför alla gnäller för en så liten sak som en enhets namn... men det är ju som vanligt bland kommentarerna här.

Och visst, EA + F2P låter inte som världens mest lyckade formula, men jag är så utsvulten på RTS nu för tiden att jag hoppas och ser fram emot det mesta man slänger framför mig. Och att sitta och klaga på att explosionen inte är stor nog är bara korkat... vilka delar av C&C har NÅGONSIN varit "verklighetstrogna"? Dessutom är det ju en remake av den gamla bomb-lastbilen, och det hade blivit sjukt obalanserat om explosionen hade varit större och kraftigare. Ta en titt på gamla Generals så ska du se att explosionen där var väldigt mycket mindre ändå.

Medlem

Det här spelet verkar åtminstone ge lön till många personer om inget annat ...

Men som sagt .. F2P = -.-

Medlem
Skrivet av schill:
Skrivet av chopper:

Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.

Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.

Skrivet av chopper:

Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.

Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.

Skrivet av Luciphear:

...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\

Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)

http://youtu.be/eiM-RzPHyGs?t=2m9s

Där har du M388 Davy Crockett, en rätt så mesig atombomb.

Då säger jag detsamma om den som jag sa om den i spelet, inte så värst imponerande.

Medlem

World in Conflict nuke såg lite halvtam ut, föredrar den som finns i Supreme Commander 2 isåfall.

Medlem
Skrivet av hellspooned:

C&C är inte C&C så länge det inte står en Westwoodstämpel på det!

C&C är inte C&C så länge det finns en EA-logga på det.

Medlem

Blir skit när 10000pers ska göra nått.
istället för att ha ett mindre Team som består av folk som hatar Ea och älskar spel.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är ju uppenbart att det man har på flaket är "Worlds Smallest Nuclear Explosion".

Medlem

Varför ens kalla det för nuke när det är en så fånigt liten smäll? Det krävs typ 3 nuketrucks för att slå ut en grupp på 5 enheter på en hundra kvadrats yta, jomenvisst. Pinsamt värre men typiskt för spelutveckling idag som mest verkar utveckla för de mest korkade kidsen och skita i alla andra.

Tack och lov finns det ett par undantag som t.ex CoH2 som fortfarande håller en viss klass.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av hellspooned:

C&C är inte C&C så länge det inte står en Westwoodstämpel på det!

C&C är inte C&C så länge det finns en EA-logga på det.

Jag hatar EA rätt ordentligt men jag håller faktiskt inte med dig, det hade blivit skit av serien oavsett vilka som äger studion så länge det inte är westwoodfolket som gör skiten.

12
Skriv svar