Alla bra spel förtjänar att bli uppmärksammade. Inte bara storsäljare!

Medlem
Alla bra spel förtjänar att bli uppmärksammade. Inte bara storsäljare!

Ibland så känner jag att spelsidor och speltidningar borde vara lite bredare med utbuden. Visst jag kan förstå att storspel får mer sidor. Men jag tycker inte bara att man kan gå efter detta. Det finns en massa mindre spel som erbjuder bra mycket mer än vissa stora titlar. Men vad får dom? En sidas recension och sen inget mer.

Jag tycker bra spel förtjänar mer än detta och speciellt små utvecklare behöver all hjälp dom kan få. Istället för en massa artiklar om ännu en trött Assassins Creed uppföljare så vore det intressantare att höra om nån mindre känd guldklimp.

Jag tycker också att sidor som denna behöver mer skribenter som uppskattar mer olika typer av spel.
På så sätt kan man undvika att nån bara snabbt spelar igenom något spel som inte är deras typ av spel. Det händer ofta att mindre spel får denna behandlingen, inte bara på FZ såklart utan även på stora sajter som Gamespot,
Tänk om Starcraft 2 eller Battlefield 3 bara hade dömts efter dess singleplayer. Det hade blivit ett ramaskri. Men detta var just de som hände med Men of War: Assault squad när FZ recenserade. Det var huvudsakligen ett MP spel men dömdes bara efter dess SP.

Jag hoppas alla bra spel blir mer rättvist behandlade. Vore jättekul att se längre recensioner och artiklar om diverse spel. PCG skriver många bra artiklar och går ner på djupet med hur man t.ex blir bra i MP. Vore kul detta skedde på andra spel än Dota och Starcraft.
Vad tycker ni?

Medlem

Jag är nöjd med den bredd som finns på FZ just nu, men den kan säkert bli bättre. Vi har ju fått addition med mysiga mobilspel nu också. FPS, Strategi, Indie och sport täcks i stor grad tycker jag även om det kanske inte är rent speltekniskt djup som du beskriver, vilket jag klarar mig utan i alla fall då jag gärna upptäcker sånt själv.

Medlem

Jag önskar FZ skrev mer om moddar till spel. Då menar jag inte bara om framgångssagor som DayZ eller Counterstrike.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Varje spelsajt har sina begränsningar, man kan nog inte göra alla lyckliga; men som tur finns det ju massor av andra sajter på nätet som kanske inriktar sig på just mindre spel. Det är lite av charmen med att "stå utanför", att dessa slags spel hittar sin marknad ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Tycker ändå det är förhållandevis många mindre spel som får uppmärksamhet på FZ. Särskilt om man kollar till recensionerna. Det roliga är att det uppskattas av läsarna. Jag försöker skriva om vad som är intressant, och vad som jag tror har potential. Däremot blir det väldigt fel om jag försöker hjälpa en liten utvecklare, då är vi ute på riktigt farliga mark.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tycker ändå det är förhållandevis många mindre spel som får uppmärksamhet på FZ. Särskilt om man kollar till recensionerna. Det roliga är att det uppskattas av läsarna. Jag försöker skriva om vad som är intressant, och vad som jag tror har potential. Däremot blir det väldigt fel om jag försöker hjälpa en liten utvecklare, då är vi ute på riktigt farliga mark.

Jo absolut i överlag är jag väldigt nöjd med FZ och även PCG för den delen. Man får ett betydligt bredare utbud här än på t.ex. Gamespot.
Ja medveten marketing ska ju inte göras. Men hur ni än gör, när en nyhet läggs up så hjälper ju det att marknadsföra spelet. Eftersom att stora titlar nämns mer i nyheter och artiklar så får dom extra marknadsförning. Vilket blir som en extra boost eftersom att dom redan når ut till folk via de stora pengar dom lägger ner på reklam. På så sätt får dom extra skjuts på försäljningen.
Och hur än rättvisa skribenter försöker vara så kommer alltid ens personliga preferenser att påverka just vad som är värt att läggas upp som en nyhet. På så sätt går vi kanske miste om något.
Visst kan man alltid leta sig till någon nischer sida, men jag föredrar en sida med mera varierat utbud.

Håller föresten med Tybalt att intressanta mods också kan skrivas mer om

Medlem

Nu är ju detta faktiskt konstruktiv kritik så att hänvisa "Tarmböld" till en annan sida tycker jag är lite taskigt svar.

Själv tycker jag att FZ:a först ska hitta sin focus på va dem ska skriva om innan de adderar på mer. Känns lite random vad för sorts nyheter som tas upp. Ibland tas humblebundle reor upp, men inte alltid. Någon gång recenseras ett litet 3DS spel ingen har hört talas om, andra gånger är det 5 artiklar om samma spel efter varandra.

Personligen tycker jag det känns lite som sidan har lite av en identitetskris i nuläget, men fixas den skulle även jag uppskatta läsa mer om spel som kanske inte har den stora budgeten för marknadsföring och allt vad det innebär.

Medlem

Jo håller med om att saker är väldigt random när en nyhet läggs ut. Ibland lägger FZ upp nyheter om patchar medans andra kommande spel inte nämns alls.
Jag är ett Men of War fan så därför refererar jag till det som exempel. Jag förväntar mig inte att ett höra en massa nyheter. Men när varken Call to Arms eller Men of War: Assault squad 2 äns nämns överhuvudtaget så är det rätt illa.
MoW serien är en av de få RTS spelen som vågat intrducera ett annorlunda gameplay till RTS genren, till och med Company of Heroes spelen har lånat friskt från dessa spel.
Tydligen är det inte en oviktig nyhet, men att du kan spela som Giraff i en GTA mod är inte det.

Medlem

Här är en lista på spel som jag tycker skrivs extremt lite om.

1. Natural Selection 2, ett av förra årets bästa shooters och en frisk fläckt från alla trötta CoD shooters.
Spelet har ett rätt stort community med massor med turneringar.

2. Red Orchestra och Rising Storm spelen, visst dessa spel har rätt få spelare men det är underhållande lir.

3. MoW spelen som jag redan nämt. I överlag de flesta krigsspelen som inte är Battlefield eller CoD nämns sällan.

4. Arma spelen började bara nämnas lite gran i sammband med DayZs otroliga framgång.

5. Killing floor, skitbra coop spel i klass med left 4 dead. Men har aldrig hört något om detta spel på någon spelsite.

6. Path of Exile aka den riktiga Diablo 2 uppföljaren. Spelet har massvis med spelare men ändå hör man inget om det.

7. Tribes Ascend

Sen är det säkert mycket mycket mer som jag inte kan komma att tänka på. Men poängen är att väldigt ojämn när det kommer till vad som betraktas som bra nyheter.
Folk får gärna forsätta lista små guldkorn som inte nämns.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tarmböld:

Här är en lista på spel som jag tycker skrivs extremt lite om.

1. Natural Selection 2, ett av förra årets bästa shooters och en frisk fläckt från alla trötta CoD shooters.
Spelet har ett rätt stort community med massor med turneringar.

2. Red Orchestra och Rising Storm spelen, visst dessa spel har rätt få spelare men det är underhållande lir.

3. MoW spelen som jag redan nämt. I överlag de flesta krigsspelen som inte är Battlefield eller CoD nämns sällan.

4. Arma spelen började bara nämnas lite gran i sammband med DayZs otroliga framgång.

5. Killing floor, skitbra coop spel i klass med left 4 dead. Men har aldrig hört något om detta spel på någon spelsite.

6. Path of Exile aka den riktiga Diablo 2 uppföljaren. Spelet har massvis med spelare men ändå hör man inget om det.

7. Tribes Ascend

Sen är det säkert mycket mycket mer som jag inte kan komma att tänka på. Men poängen är att väldigt ojämn när det kommer till vad som betraktas som bra nyheter.
Folk får gärna forsätta lista små guldkorn som inte nämns.

1. #Natural Selection 2 - flertalet nyheter, recenserat
2. #Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad - #Rising Storm - Flertalet nyheter, recenserade
4: Arma-serien - Flertalet nyheter, även innan Dayz, och recensioner
5. #Killing Floor - Flertalet nyheter, recension

Ett par bommar, jag håller med, men majoriteten av spelen du nämner har vi täckt, flera med nyheter som bara är några veckor gamla.


signatur
Medlem

Ahh my bad måste ha missat nyheterna om dom spelen. I överlag tycker jag ni gör ett bra jobb och har ett bra mycket bredare nyhetsutbud än många andra sidor. Men ibland blir det lite väl konstigt när T.ex nu senast gör man nyheter om en trailer som inte släppts än till GTA. Medans vissa spel inte alls hamnar bland nyheterna. Vilket jag reagerar lite på, men kul att dom flesta spelen skrivs om.

Skribent
Skrivet av Tarmböld:

Ahh my bad måste ha missat nyheterna om dom spelen. I överlag tycker jag ni gör ett bra jobb och har ett bra mycket bredare nyhetsutbud än många andra sidor. Men ibland blir det lite väl konstigt när T.ex nu senast gör man nyheter om en trailer som inte släppts än till GTA. Medans vissa spel inte alls hamnar bland nyheterna. Vilket jag reagerar lite på, men kul att dom flesta spelen skrivs om.

Det kan bli för mycket sådant. Däremot känner jag att det är okej om man vet att folk blir glada och börjar diskutera. Sedan försöker i alla fall jag blanda ut stora nyheter med sådana om mindre spel. Som igår med Neverending Nightmares. Det är en ständig balansgång och nu när det varit Gamescom får man prioritera de större grejerna.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar