Payday 2 – en vanlig dag på jobbet

Robot
Medlem
Payday 2 – en vanlig dag på jobbet

Klarade detta uppdrag på 2,30 på overkill lättaste uppdraget i spelet! (Hittills)


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Klarade detta uppdrag på 2,30 på overkill lättaste uppdraget i spelet! (Hittills)

Kan ju vara för att det är det lättaste uppdraget i spelet
Testa spela Watch Dogs på overkill, rent helvete om ens lagkamrater inte är kompetenta

Medlem

Ser många som kör betan, verkar vara ett ganska populärt spel?

Vet själv inte så mycket om det och har aldrig kört ettan. Blir nog att ta sig en titt.

Medlem

Har en vän som säger så här om 2an i jämförelse med 1an.

"1an var skräp, 2an är lite mindre skräp"

Medlem

Jag gillade 1:an. Riktigt sugen på detta nu, hoppas bara Wolf's klassiska mask finns kvar, helt klart min favorit.

Det jag gillade mest med ettan var att om man hamnade i ett dåligt lag eller om någon försökte leka actionhjälte på de lite svårare nivåerna var man körd. Vet inte hur många gånger jag dog på bron för att alla sprang runt och försökte skjuta poliser.

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Klarade detta uppdrag på 2,30 på overkill lättaste uppdraget i spelet! (Hittills)

Om alla i dit team vet vad smash and grab är, så går Jewelry store overkill på ca. 1min

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har en vän som säger så här om 2an i jämförelse med 1an.

"1an var skräp, 2an är lite mindre skräp"

Haha ja 1an var riktigt dåligt. körde det med några vänner. Smärtsamt tråkigt att spela, sen gav vi upp.

Inaktiv

Synd att allt ska vara så förbaskat arkad:igt nuförtiden. Det hade kanske varit kul om det varit mer taktiskt inriktat. I nuvarande skepnad tror jag folk tröttnar efter 3 min. Inget köp för min del.

Medlem

Jag kör betan, inte kommit så högt i level ännu (speciellt inte eftersom den resettades helt spontant!) men det är definitivt roligare än ettan, och att man levlar med skillträd och lite rpg känsla, det känns som iallefall jag kan bli hooked. Men det krävs att dom varierar innehållet lite - vet inte hur många gånger jag rånat den där juvelarbutiken nu ...

Medlem

Nån som kan berätta hur många heists det finns i tvåan?

Medlem
Skrivet av Cane:

Nån som kan berätta hur många heists det finns i tvåan?

Finns över 30.

Ge spelet lite tid, vid låg nivå har man inte tillgång till några avancerade heist. Mest smash and grab action...

Förresten ni missade inte reddit som frontade igår?
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1jqky3/this_is_a_phil...

Medlem

30 heist i grundspelet sen kommer det säkert dlc med fler heists vad det lider. 5 dlc ska vara planerade.
Dock är varje heist omspelbar då det är mycket som randomiseras och slumpas från gång till en annan.

Skribent
Skrivet av muscle:
Skrivet av Cane:

Nån som kan berätta hur många heists det finns i tvåan?

Finns över 30.

Ge spelet lite tid, vid låg nivå har man inte tillgång till några avancerade heist. Mest smash and grab action...

Förresten ni missade inte reddit som frontade igår?
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1jqky3/this_is_a_phil...

Fin filosofi, men de verkar ju ha gjort en hel del reklam. Eller missar jag något?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Gillade ettan som idé men i praktiken var ettan rätt stelt och repetitivt. Hoppas verkligen de helt enkelt gjort Payday 2.0 i gameplay och inte bara i namn och grafik, för ettan var nästan i mål.
Hoppas!

Skribent
Skrivet av pillveke:

Gillade ettan som idé men i praktiken var ettan rätt stelt och repetitivt. Hoppas verkligen de helt enkelt gjort Payday 2.0 i gameplay och inte bara i namn och grafik, för ettan var nästan i mål.
Hoppas!

Japp, håller med dig i punkt och pricka. Tycker tvåan ser rätt go ut, får nog bli ett köp efter att recensionen trillat in. Om det blir bra betyg vill säga.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Jesper1230:

Klarade detta uppdrag på 2,30 på overkill lättaste uppdraget i spelet! (Hittills)

Kan ju vara för att det är det lättaste uppdraget i spelet
Testa spela Watch Dogs på overkill, rent helvete om ens lagkamrater inte är kompetenta

Jag körde Nightclub med några randoms på overkill! Polisen blev aldrig kallad och vi fick 400k var! tog cirka 9 min


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Jag älskade betan och spelade det som en knarkare.

Jag tror det blir ett köp. Fruktansvärt coolt.

Vandra ut på gatan som i Heat ur banken och bara mata loss med skott med 7.62 kalibrigt. Låter som FAN i gatorna!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det där är konsol releasen.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Det där är konsol releasen.

Nope det är PC http://www.overkillsoftware.com/?page_id=72 om inte steam börjat med konsol spel!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av MrPeters:

Det där är konsol releasen.

Nope det är PC http://www.overkillsoftware.com/?page_id=72 om inte steam börjat med konsol spel!

Ah, de har satt samma.
Det var inte bekräftat att PC releasen skulle släppas då, trevligt trevligt.

Medlem

Spelar betan, kan säga så här att så länge du kör med polare är det riktigt skoj och dem taktiska möjligheterna är många men att köra publik med folk (kids?) som kör cod stil o bara run o gunnar är mindre skoj.

Medlem

Som spelet står just nu spela det med kompisar, eller pickup groups. För spelets AI är ganska dålig. jag spelar med 3 kompisar, och jag tycker det är riktigt kul. Vi kör oftast den hårda icke stealth approachen. Och man kan undra hur många miljoner poliser stan har hehe.

Medlem

Har redan närmare 60 timmars speltid på betan

Första spelet var mediokert, men det märktes att det var ett schysst koncept dom hade hittat. Tvåan känns mer som ett rejält utförande av det hela. Och det är fantastiskt roligt att spela.

Det blir gärna lite arkadkänsla när det svärmar in horder av poliser men det är ändå inte lika L4D-liknande som första spelet var hela tiden. Ju våldsammare man är, desto hårdare svarar polisen - så man har helt klart förmåga att styra hur situationen ska se ut. Realismen i hur vapnen fungerar känns god och det är ändå relativt svårt att få till ett bra skytte jämfört med många andra shooters där rekylen är icke-existerande.

De fyra klasserna är välgjorda och olika samtidigt som de kompletterar varandra på ett bra sätt. Den intresserade kan kika på den här sidan för att ta reda på hur klassernas skill-trees ser ut under betan. Level cap ligger för närvarande på 30. Det innebär att man hinner låsa upp en skill på näst högsta nivån.

Det finns alltid större och mindre detaljer i uppdragen som kan variera och det gör att man aldrig känner att man spelar exakt samma heist flera gånger. Det kan bland annat vara kassaskåp, väggar, rum eller större objekt som har bytt position, vakter, civilia och kameror som varierar i antal och position.
När man inte spelar med folk man känner är det faktiskt ganska enkelt att råka hamna i ett spel med folk från närområdet. Svenskar dyker upp var och varannan gång. Utöver det har jag fått god kontakt med två olika utländska sällskap på tre personer, så även om mina kompisar inte spelar kan jag ändå få en bra upplevelse både spelmässigt och socialt. Och man klarar sig utmärkt med endast text-chatten.

Medlem

Jag fann ettan underhållande för en tid. Inget jag lade ned hundratals timmar på dock. Skall hålla ögonen på tvåan. Köp avgörs av priset.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag fann ettan underhållande för en tid. Inget jag lade ned hundratals timmar på dock. Skall hålla ögonen på tvåan. Köp avgörs av priset.

Priset ligger nu på 30€, vilket blir ungefär 260 kr.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har en vän som säger så här om 2an i jämförelse med 1an.

"1an var skräp, 2an är lite mindre skräp"

Jag har också en vän, han säger "1an potential, 2an jätte kul"

Medlem
Skrivet av Syrfid:

30 heist i grundspelet sen kommer det säkert dlc med fler heists vad det lider. 5 dlc ska vara planerade.
Dock är varje heist omspelbar då det är mycket som randomiseras och slumpas från gång till en annan.

Skrivet av muscle:
Skrivet av Cane:

Nån som kan berätta hur många heists det finns i tvåan?

Finns över 30.

Ge spelet lite tid, vid låg nivå har man inte tillgång till några avancerade heist. Mest smash and grab action...

Förresten ni missade inte reddit som frontade igår?
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1jqky3/this_is_a_phil...

Fel och fel.

"PE: Retailers have listed the game at $39.99. At that price fans have been hoping we will be getting more than six heists. Do you have a finite number for the finished game?

DG: The number is 17 heists (30 stages) with three difficulty levels. There are also escapes, six in total, which are dynamic."

http://pixelenemy.com/payday-2-interview-with-david-goldfarb-...

Medlem
Skrivet av Puritania:
Skrivet av Syrfid:

30 heist i grundspelet sen kommer det säkert dlc med fler heists vad det lider. 5 dlc ska vara planerade.
Dock är varje heist omspelbar då det är mycket som randomiseras och slumpas från gång till en annan.

Skrivet av muscle:
Skrivet av Cane:

Nån som kan berätta hur många heists det finns i tvåan?

Finns över 30.

Ge spelet lite tid, vid låg nivå har man inte tillgång till några avancerade heist. Mest smash and grab action...

Förresten ni missade inte reddit som frontade igår?
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1jqky3/this_is_a_phil...

Fel och fel.

"PE: Retailers have listed the game at $39.99. At that price fans have been hoping we will be getting more than six heists. Do you have a finite number for the finished game?

DG: The number is 17 heists (30 stages) with three difficulty levels. There are also escapes, six in total, which are dynamic."

http://pixelenemy.com/payday-2-interview-with-david-goldfarb-...

Vän av ordning:
http://payday.wikia.com/wiki/PAYDAY_2

30 platser att utföra 17 olika sorters heist på eller 30 banor om du så vill.

12
Skriv svar