Olika achievements till samma spel på Xbox One och 360

Robot
Olika achievements till samma spel på Xbox One och 360
Medlem
Olika achievements till samma spel på Xbox One och 360

Men inga trading cards? Helt meningslöst.

Medlem

Avgå någon!

Medlem

Jag gillar achivements men ser inte detta som någon positiv nyhet.

Medlem

Vi måste vänta och se om Sony gör likadant, så vi vet om vi ska tycka illa om det eller inte.

Inaktiv

Varför skulle det här vara positiva nyheter? Snacka om att hela achivements-grejen har gått överstyr... Håller med billybob; avgå någon.

k3m
Medlem

Ner med achivements

Medlem

Men enligt MS kommer gamerscoren att flyttas över från 360 till Xbox One...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151774855481023&set...


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Är man en så achie-tokig samlare att man köper samma spel två gånger bara för att kunna få onödiga och meningslösa poäng som syns på sitt konto så har man problem.


signatur
Medlem
Skrivet av Luftman:

Vi måste vänta och se om Sony gör likadant, så vi vet om vi ska tycka illa om det eller inte.

Haha!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

phi
Medlem

Jag önskar att det fanns en funktion för att stänga av notifikationer för endast achievements. Har alla notifikationer avstängda på 360 men då missar jag ju alla roliga mordhot och hatmeddelanden.

Skribent
Skrivet av Luftman:

Vi måste vänta och se om Sony gör likadant, så vi vet om vi ska tycka illa om det eller inte.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det kommer fungera likadant som på VITA och PS3 just nu... samma spel (cross buy) kan ha samma trophies eller så har dom separerade även om de är identiska, du kommer se på din profil vilken version du spelat. Spelar du bara det ena så kommer inte det andra synas. Spelar du båda pluppar båda upp i listan. För min egen del så tycker jag det är irriterade när det är exakt samma spel, så i tex playstation all-star battle royale så måste man spela spelet på båda enheterna för att ta 100% på båda. Medans tex sly cooper delar trophies och syncas över clouden lika som sparfilerna

Medlem

Har Xbox one achievements för hur många timmar som har tittats på TV via konsolen?

Medlem

Achievements kan var roliga i t.ex. multiplayer men oavsett vad så finns det ingen direkt mening att göra dem. Som Joakim Bennet sa i sin raljering i något tidigt Fragzone avsnitt "Det bryter illusionen".

Medlem

Ända som skulle få mig att köpa samma spel till både 360 och One skulle vara om man fick det andra på köpet utöver det finns ingen anledning att köpa samma spel till olika konsoler. Nä borde vara samma achivments på båda.

Inaktiv

Hatar achievements! Förstör spelkänslan totalt...det var bättre förr.

Skrivet av MrStrange:

Är man en så achie-tokig samlare att man köper samma spel två gånger bara för att kunna få onödiga och meningslösa poäng som syns på sitt konto så har man problem.

Kan tänka mig att några kommer göra det. Kanske inte för att det ska synas utan bara för att ..få en kick vad vet jag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har Xbox one achievements för hur många timmar som har tittats på TV via konsolen?

Det var en väldigt låg kommentar.
OBS spelkonsol med möjlighet att också se på TV.
Ganska lätt att förstå, eller?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av totte1015:

Har Xbox one achievements för hur många timmar som har tittats på TV via konsolen?

Det var en väldigt låg kommentar.
OBS spelkonsol med möjlighet att också se på TV.
Ganska lätt att förstå, eller?

Microsoft tog väl faktiskt patent för ett tag sedan på ett system där man får achievements för att se på vissa TV-program och reklamfilmer?

Medlem

Så här har det alltid varit. Kör samma spel till 360 och PC (som använder GFWL) så kommer det vara olika achievements. Så om man spelar Fallout 3 med alla DLC till både PC och 360 så kan man få 3000+ onödiga poäng.

Medlem
Skrivet av Bjork:

Men enligt MS kommer gamerscoren att flyttas över från 360 till Xbox One...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151774855481023&amp...

Ja din tidigare gamerscore kommer att föras över till Xbox One, det har dock inte med saken att göra.

Detta är bara ett sätt för att försöka klämma ur mer pengar från achievement hunters då de nu kommer att få olika achievements från samma spel bara att det är på 2 olika plattformar.

Kan helt enkelt vara så att t.ex ditt BF4 skulle säga i din achievement tab att dessa är för Xbox One om du spelade det där, eller Xbxo 360 om det var där. Och har du båda så finns det 2 tabbar för samma spel med en tag som talar om vilken version som är vilken.

*edit
Eller om de vill vara riktigt jävliga så tryckas allt ihop på 1 tab och om du inte har alla achievements från båda spelen så kommer du aldrig att få 100% (D.v.s. alla achievements för spelet).

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av chopper:
Skrivet av totte1015:

Har Xbox one achievements för hur många timmar som har tittats på TV via konsolen?

Det var en väldigt låg kommentar.
OBS spelkonsol med möjlighet att också se på TV.
Ganska lätt att förstå, eller?

Microsoft tog väl faktiskt patent för ett tag sedan på ett system där man får achievements för att se på vissa TV-program och reklamfilmer?

Möjligt att de har. Men har väl inte med spel achievements på fler plattformar att göra så man inte tex använder 360 att se på tv med.
Det såg ut som du bara ville ge MS konsolen en känga som många PS kramare gör när någon nyhet om Xbox one kommer upp. My bad.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kan inte tänka mig nåt annat än att det blir olika trophies till samma spel på ps4. Dom har det redan på ps Vita

1
Skriv svar