"Second screen" för Battlefield 4 bara på next-gen och PC

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag hatade Battlelog när det kom i början, men nu tycker jag det är genialiskt, men så är jag skåning och lättroad.

Jag hatar det fortfarande, hehe.
Jag bor dock inte i skåne.

Medlem

Jag vill ju ha all den informationen på min andra skärm som är kopplad till datorn och inte till surfplattan eller telefonen.
Dock är det en intressant idé.

Medlem

Kanske dags att skaffa en skärm till?
Eller vara nöjd med beställd Nexus 2 plattan och köra på den.

Det blir intressant att testa när detta släpps.
Blir nog en extra skärm och platta.

Ja hårdvarusäljarna måste ju få sitt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag skulle aldrig köra med två skärmar. Den där jävla ramen runt skärmen förstör upplevelsen totalt för mig.

Nej usch. Aldrig.

Man spelar ju oftast inte på två skärmar, utan har spelet på den ena, och tex irc eller en tv-serie på den andra

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Segas:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av Segas:

"Han berättar även att PS4- och One-versionerna av spelet kommer använda sig utav QR-kod för att logga in. Detta för att folk glömmer bort sina lösenord och inte känner att det är värt att leta upp dem."

Underbart. Tekniken QR-kod används för att folk inte orkar leta upp sina lösenord. Vad gör dom istället? Köper ett nytt spel? Struntar i att spela?

Struntar i att titta på battlelog.

Hur fick du ihop det där? Battlefield går inte att spela utan Battlelog. Inget lösenord, inget Battlefield, inget Battlelog. Vad QR-kod ska göra för nytta om man glömt lösenordet begriper jag inte, för detta kräver ju bara mer utrustning och en högre kostnad. Jag tvivlar starkt på att detta implementeras för den goda sakens skull - för spelarna. Då hade inte Battlefield 3 saknat alla de essentiella sakerna som älskades högt i Battlefield 2.

Går det inte? Märkligt, då måste jag ha drömt alla dessa rundor i tunnelbanan...

Vad är det som "går" i tunnelbanan? Jag pratar om vad folk gör när dom glömt sitt lösenord - att QR-kod är ett överflödigt implement för att "gynna spelarna".

Det går att spela utan battlelog.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Vart i helvete är spelindustrin påväg? Enda lösningen nu är blicka bakåt och damma av NESemulatorn.

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Vart i helvete är spelindustrin påväg? Enda lösningen nu är blicka bakåt och damma av NESemulatorn.

ELF
Medlem

Jisses vicke tjöt det ska vau om battlelog....
Vad hände med en normal serverbrowser och ha allt detta extramaterial så som statistik i webbläsaren?

Gillar dock "second screen".


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av walter_iego:

Jag hatade Battlelog när det kom i början, men nu tycker jag det är genialiskt, men så är jag skåning och lättroad.

Så många funderingar som blev lite mer klara med det uttalandet.

Glad to be of service, my master...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Jesper943:

Hur tolkade du de så, läser du artikeln finns de ingenting som antyder på de du säger.

Du kommer nämligen kunna använda den 2:a skärmen till en minimap, du kan köra på att ha en laptop jämte datorn också om du vill och visa mappen där.

Innebär det att jag kan använda commander funktionen på denna "second screen" via en andra monitor, inte bara tablet?

Medlem
Skrivet av OptimusMule:
Skrivet av Jesper943:

Hur tolkade du de så, läser du artikeln finns de ingenting som antyder på de du säger.

Du kommer nämligen kunna använda den 2:a skärmen till en minimap, du kan köra på att ha en laptop jämte datorn också om du vill och visa mappen där.

Innebär det att jag kan använda commander funktionen på denna "second screen" via en andra monitor, inte bara tablet?

Japp Förhoppningsvis ska det funka så. Undrar om det går att köra admin prog separat på plattan?
Oavsett blir nog detta bra med risk att det strular lite i början


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Segas:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av Segas:

"Han berättar även att PS4- och One-versionerna av spelet kommer använda sig utav QR-kod för att logga in. Detta för att folk glömmer bort sina lösenord och inte känner att det är värt att leta upp dem."

Underbart. Tekniken QR-kod används för att folk inte orkar leta upp sina lösenord. Vad gör dom istället? Köper ett nytt spel? Struntar i att spela?

Struntar i att titta på battlelog.

Hur fick du ihop det där? Battlefield går inte att spela utan Battlelog. Inget lösenord, inget Battlefield, inget Battlelog. Vad QR-kod ska göra för nytta om man glömt lösenordet begriper jag inte, för detta kräver ju bara mer utrustning och en högre kostnad. Jag tvivlar starkt på att detta implementeras för den goda sakens skull - för spelarna. Då hade inte Battlefield 3 saknat alla de essentiella sakerna som älskades högt i Battlefield 2.

Går det inte? Märkligt, då måste jag ha drömt alla dessa rundor i tunnelbanan...

Vad är det som "går" i tunnelbanan? Jag pratar om vad folk gör när dom glömt sitt lösenord - att QR-kod är ett överflödigt implement för att "gynna spelarna".

Öhm... *kliar mig i skallen*. På Ps3 och xbox 360 så använder man inte battlelog. Ens EA account sparas automatiskt.

12
Skriv svar