Gameplay-premiär för Dragon Age: Inquisition

Robot
Gameplay-premiär för Dragon Age: Inquisition
Skribent
Gameplay-premiär för Dragon Age: Inquisition

Det var inte mycket till gameplay, men det var gameplay. Gillar hur man varit svältfödd på information kring spelet, något som med all säkerhet kommer förändras till en viss mättnadskänsla.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jaha kan vi alla då komma överens att det inte fanns eller funnits något som heter Dragon Age 2 så blir det här säkert bra, kanske, om vi har tur, vind i seglen osv....

Medlem

Undrar om det inte bara är skitsnack om att dom vill att spelarna ska hjälpa dom bli bättre. Min erfarenhet av olika EA studios är att så fort dom riktiga fansen har åsikter så blir dom ignorerade som näthatare eller gnälliga och sen gör dom fokustester på fotbollsmorsor, 12-åringar och 60-åriga producenter.

I call bullshit.

Medlem

Gillar faktiskt fortfarande den här serien riktigt mycket och ser fram emot all information som kommer komma den här månaden!

Medlem

är det bara jag som tycker att det värkar vara mer mass effect en tidigare?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Har varit hyfsat taggad på detta lir sista tiden, spelade igenom Dragon Age Origins och blev mer taggad. Sen kom jag på nu under denna videon: "Just ja, konsollanpassat".
Från taggad till *meh* under videons 1:43.

Medlem

HOPPAS det blir mer som ettan, spelade inte ens klart 2an...Och ettan spenderade jag vääääldigt många timmar i

Medlem

Dragon age Origins - Ett av de bästa spelen någonsin
Dragon age 2 - Ett okej "rpg" spel, men inte mycket mer än så
Nu jävlar får de se till att detta spel blir nästan lika bra som ettan.
Annars så ger jag nog upp om Dragon Age serien

Medlem

För er som är dålig på engelska kan jag översätta:

Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate! Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate! Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate! Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Jaha kan vi alla då komma överens att det inte fanns eller funnits något som heter Dragon Age 2 så blir det här säkert bra, kanske, om vi har tur, vind i seglen osv....

EA har ett stadigt grepp om Biowares (spel) kulor, så det enda man kan förvänta sig är ett nerdummat-casual-QTE-radiomusik-spel som alla EA's titlar

Medlem

Det lilla man såg så såg det ju ut mer som 2:an vad gäller strider och sånt.

Medlem

Tyvärr ser spelet ut att vara gjort för konsoler denna gång, Xbox 360 kontroller och interface för konsoler. Får hoppas att det är en skit port från PC de testar i videon. Vi PC spelare är trötta på att få skit ports från konsolerna!

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Det lilla man såg så såg det ju ut mer som 2:an vad gäller strider och sånt.

Japp tyvärr Hoppas på mer strategiska och taktiska val i strid. Men den som lever får se. Hoppet är det sista som överger en..

Medlem

Tvåan verkar ju ha varit katastrofal, men ettan var inte så jävla hett det heller tyckte jag. Vissa delar av spelet var schysst, och att man hade olika startområden var intressant. Men det var fyllt med mycket tråkiga sega områden också och dom flesta karaktärerna var inte så intressanta i min mening.

Hade hellre hoppats på något nytt.

Medlem

Räckte med en liten detalj för att jag skulle tapa suget...

Det lilla gameplay som syntes var Third Person "Over the shoulder". Dragon Age var härligt med sin icke-karaktärscentrerade kamera och att man verkligen kunde detaljstyra sin grupp uppifrån...

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Räckte med en liten detalj för att jag skulle tapa suget...

Det lilla gameplay som syntes var Third Person "Over the shoulder". Dragon Age var härligt med sin icke-karaktärscentrerade kamera och att man verkligen kunde detaljstyra sin grupp uppifrån...

Inget som säger att man inte kan göra det OCKSÅ förstås

Medlem

Shit va folk hackar på allt på en gång....Det är den FÖRSTA gameplay-trailern o redan verkar folk veta att det blir skit.... Just my 2 cents...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

varför sitter dom vid en dator och lirar med handkontroll???
helt vansinnigt imo.

0:30
Så dom kommer utnyttja alla plattformars fulla potential ?
alltså bra optimerad pc port, ordentligt stöd för mus o tangentbord, ingen mus acceleration, fov slider som sträcker sig över 90 osv.

...eller så betyder det att dom tänker optimera så dåligt att våra burkar överhettas:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Tycker det ser ut som 2:an, iaf när man ser HUDén. Kommer säkert bli bra, 2:an vart grymt mycket roligare än 1:an.

phi
Medlem
Skrivet av bionicman:

varför sitter dom vid en dator och lirar med handkontroll???
helt vansinnigt imo.

För att spelet utvecklas på PC med konsol som lead platform, sen portas det till PC.

Var ju inte så svårt att lista ut.

Medlem

Aha, de använder ettans musik och inte tvåans. Varför det bioware...? Är inte tvåan lite.. modernare.. nyare.. bättre?

Hur som helst, jag försökte hålla mig positiv, men sen såg jag Casey Hudson och minnen återuppväcktes.

Medlem

Dragon Age 2 var så sjukt dåligt och mjölkande att jag aldrig i hela mitt liv kommer köpa detta spelet.

Medlem

Jävla skit. Ser ut att vara button-masher no. 2 i serien. UI:n (högra hörnet på skärmen i en av scenerna) ser ju inte heller ut att ha ändrats speciellt mycket från DA2. "Det är bara alpha", ahh visst men detta är frostbyte - en ny motor vilket betyder att de tagit sig tiden till att "porta" det gamla interfacet...

Nej jag blir bara arg när jag ser hur de har förstört något som kunde ha blivit en riktigt bra serie!

Medlem

Om det ligger lite sanning i det som sägs 0:50 - 0:58 in i klippet så låter det lovande.

Medlem

Jag fattar inte varför det jämt gnälls på exakt allt. Jag älskade ettan och tvåan var väll rätt okej. Har spelat ut dom på alla tänkbara sätt och sitter nu och grinar av längtan tills detta spel dyker upp på marknaden!!

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Jävla skit. Ser ut att vara button-masher no. 2 i serien. UI:n (högra hörnet på skärmen i en av scenerna) ser ju inte heller ut att ha ändrats speciellt mycket från DA2. "Det är bara alpha", ahh visst men detta är frostbyte - en ny motor vilket betyder att de tagit sig tiden till att "porta" det gamla interfacet...

UI:n nere i hörnet ser likadan ut i Origins också, på konsoller iaf, så det säger inte så mycket.

Medlem
Skrivet av buddzork:

Jag fattar inte varför det jämt gnälls på exakt allt. Jag älskade ettan och tvåan var väll rätt okej. Har spelat ut dom på alla tänkbara sätt och sitter nu och grinar av längtan tills detta spel dyker upp på marknaden!!

Älskade ettan med, har spelat igenom det 10 eller kanske mer. Tvåan var helt okej med om man jämnför med andra rpg förutom Dragon Age: Origins.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ett litet axplock

Läs mer på forumet: http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-Inquisition/Dragon...

Wants to make the action less frantic and more deliberate, returning to more tactics-oriented approach to encounters. Big return to party-based tactics

Part of that is slowing down speed of attacks, more important is designing enemies that force you to examine the battlefield and choose actions carefully

Battles veer away from button mashing toward a structure where observation and reaction take precedence

Instead of swarming enemies, your foes have specialized roles; work together and force you to size up the battlefield

You won’t regularly see waves of new bad guys appearing out of nowhere to extend encounters

PC gamers getting an optimized version; “PC actually is different, especially from a controls standpoint”, trying to “recapture the very tailored experience of DA:O on PC”

Medlem
Skrivet av Herk:

UI:n nere i hörnet ser likadan ut i Origins också, på konsoller iaf, så det säger inte så mycket.

Nja, inte riktigt va. I ettan var det fyrkanter och skillsen fick man välja noga. I tvåan var de "diamant" formade och det var one-trick-pony. Spelade ranger i tvåan och hade över 600dps så jag hade speccat min gubbe...

Treans UI ser precis likadan ut som tvåan, det lilla man fick se verkar även det vara mer action orienterat än taktiskt orienterat... Men men, man kan ju alltid hoppas att dem har gått hela vägen tillbaka till ettan och sen faktiskt gjort det bättre!

Om det som skrivs stämmer i inlägget ovan så kan det faktiskt bli bra!

12
Skriv svar