Gameplay-premiär för Dragon Age: Inquisition
Undrar om det inte bara är skitsnack om att dom vill att spelarna ska hjälpa dom bli bättre. Min erfarenhet av olika EA studios är att så fort dom riktiga fansen har åsikter så blir dom ignorerade som näthatare eller gnälliga och sen gör dom fokustester på fotbollsmorsor, 12-åringar och 60-åriga producenter.
I call bullshit.
För er som är dålig på engelska kan jag översätta:
Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate! Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate! Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate! Vi lovar att det inte kommer vara lika dåligt som 2an och mer som Baldurs Gate!
subterranean homesick alien
Jaha kan vi alla då komma överens att det inte fanns eller funnits något som heter Dragon Age 2 så blir det här säkert bra, kanske, om vi har tur, vind i seglen osv....
EA har ett stadigt grepp om Biowares (spel) kulor, så det enda man kan förvänta sig är ett nerdummat-casual-QTE-radiomusik-spel som alla EA's titlar
Tvåan verkar ju ha varit katastrofal, men ettan var inte så jävla hett det heller tyckte jag. Vissa delar av spelet var schysst, och att man hade olika startområden var intressant. Men det var fyllt med mycket tråkiga sega områden också och dom flesta karaktärerna var inte så intressanta i min mening.
Hade hellre hoppats på något nytt.
Räckte med en liten detalj för att jag skulle tapa suget...
Det lilla gameplay som syntes var Third Person "Over the shoulder". Dragon Age var härligt med sin icke-karaktärscentrerade kamera och att man verkligen kunde detaljstyra sin grupp uppifrån...
Inget som säger att man inte kan göra det OCKSÅ förstås
varför sitter dom vid en dator och lirar med handkontroll???
helt vansinnigt imo.
0:30
Så dom kommer utnyttja alla plattformars fulla potential ?
alltså bra optimerad pc port, ordentligt stöd för mus o tangentbord, ingen mus acceleration, fov slider som sträcker sig över 90 osv.
...eller så betyder det att dom tänker optimera så dåligt att våra burkar överhettas:P
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Jävla skit. Ser ut att vara button-masher no. 2 i serien. UI:n (högra hörnet på skärmen i en av scenerna) ser ju inte heller ut att ha ändrats speciellt mycket från DA2. "Det är bara alpha", ahh visst men detta är frostbyte - en ny motor vilket betyder att de tagit sig tiden till att "porta" det gamla interfacet...
Nej jag blir bara arg när jag ser hur de har förstört något som kunde ha blivit en riktigt bra serie!
Jävla skit. Ser ut att vara button-masher no. 2 i serien. UI:n (högra hörnet på skärmen i en av scenerna) ser ju inte heller ut att ha ändrats speciellt mycket från DA2. "Det är bara alpha", ahh visst men detta är frostbyte - en ny motor vilket betyder att de tagit sig tiden till att "porta" det gamla interfacet...
UI:n nere i hörnet ser likadan ut i Origins också, på konsoller iaf, så det säger inte så mycket.
Jag fattar inte varför det jämt gnälls på exakt allt. Jag älskade ettan och tvåan var väll rätt okej. Har spelat ut dom på alla tänkbara sätt och sitter nu och grinar av längtan tills detta spel dyker upp på marknaden!!
Älskade ettan med, har spelat igenom det 10 eller kanske mer. Tvåan var helt okej med om man jämnför med andra rpg förutom Dragon Age: Origins.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Ett litet axplock
Läs mer på forumet: http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-Inquisition/Dragon...
Wants to make the action less frantic and more deliberate, returning to more tactics-oriented approach to encounters. Big return to party-based tactics
Part of that is slowing down speed of attacks, more important is designing enemies that force you to examine the battlefield and choose actions carefully
Battles veer away from button mashing toward a structure where observation and reaction take precedence
Instead of swarming enemies, your foes have specialized roles; work together and force you to size up the battlefield
You won’t regularly see waves of new bad guys appearing out of nowhere to extend encounters
PC gamers getting an optimized version; “PC actually is different, especially from a controls standpoint”, trying to “recapture the very tailored experience of DA:O on PC”
UI:n nere i hörnet ser likadan ut i Origins också, på konsoller iaf, så det säger inte så mycket.
Nja, inte riktigt va. I ettan var det fyrkanter och skillsen fick man välja noga. I tvåan var de "diamant" formade och det var one-trick-pony. Spelade ranger i tvåan och hade över 600dps så jag hade speccat min gubbe...
Treans UI ser precis likadan ut som tvåan, det lilla man fick se verkar även det vara mer action orienterat än taktiskt orienterat... Men men, man kan ju alltid hoppas att dem har gått hela vägen tillbaka till ettan och sen faktiskt gjort det bättre!
Om det som skrivs stämmer i inlägget ovan så kan det faktiskt bli bra!