Brothers: A Tale of Two Sons

Robot
Brothers: A Tale of Two Sons

Filmregissörer som tar steget in i spelbranschen - hur ofta har det gjort någon gladare, egentligen? Oron för vad som ska bli av när en av Sveriges mest uppburna filmskapare byter kameran mot handkontrollen är dock helt obefogad. Allt man kan fråga sig är varför han var tvungen att vänta så länge.

#brothers-a-tale-of-two-sons, #to-the-moon


Medlem
Brothers: A Tale of Two Sons

Ser riktigt lovande ut.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Synd det bara är för 360. Får hoppas det släpps på fler platformar i framtiden. Pallar inte gräva fram min 360 ur förrådet igen.

Medlem

släpps det på xboxarcade?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Zappa:

Synd det bara är för 360. Får hoppas det släpps på fler platformar i framtiden.

Spelet finns till fler plattformar än bara 360. Se bara på deras egen hemsida om inte annatä http://www.brothersthegame.com/about-the-game

Det släpps till både XBLA, PSN och Steam. Så om du är intresserad av spelet är det bara att hugga in.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Bra recension! Härligt med innovativa spel, speciellt svenska! Det ska komma till Steam, undrar dock hur kontrollerna fungerar på PC?

Medlem
Skrivet av Zappa:

Synd det bara är för 360. Får hoppas det släpps på fler platformar i framtiden.

Det kommer till PSN och Steam lite senare i år. Det verkar vara ett lovande spel!


signatur

I want to play a game.

Medlem

Fullt betyg, oj....Kommer det till pc också eller står det bara så under testplattform?


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

....... rekommenderar folk som inte ens läser eller bemödar sig att kolla på deras hemsida OCH kolla i kommentarerna att läsa igen. Ingen kommer längre att acceptera och ge er svar. Ursäkta, men jag blir så irriterad.

Medlem

Vi gjorde ett förtydligande ovan:

"Brothers: A Tale of Two Sons är först ut på Summer of Arcade för Xbox 360 den 7 augusti, men ska släppas även för pc/Steam och PS3 framöver."

Inaktiv

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Vi gjorde ett förtydligande ovan:

"Brothers: A Tale of Two Sons är först ut på Summer of Arcade för Xbox 360 den 7 augusti, men ska släppas även för pc/Steam och PS3 framöver."

najs blir o testa till helgen då


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Trailern ger mig gåshud!
Önskar att titlar som dessa släpptes till PC direkt, istället för flera månader senare. Vill spela detta spelet NU

Medlem
Skrivet av Segas:

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Exakt, skulle inte våga köpa köpa det efter den här recensionen.

Medlem
Skrivet av Segas:

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Uppenbart att det går ut på att ta sig från punkt a till punkt b och att det finns hinder på vägen. Vad mer behöver man veta?

Inaktiv
Skrivet av purjo:
Skrivet av Segas:

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Uppenbart att det går ut på att ta sig från punkt a till punkt b och att det finns hinder på vägen. Vad mer behöver man veta?

Från punkt A till B, som i alla spel? Är det ett garanterat toppbetyg då? Mig veterligen är den här recensionen, med toppbetyg, utan något som helst innehåll som går att greppa, fullständigt värdelös.

Man "behöver veta" massor om ett spel som får högsta betyg, annars framstår det bara som oseriöst.

Medlem
Skrivet av anon_20325:

Bra recension! Härligt med innovativa spel, speciellt svenska! Det ska komma till Steam, undrar dock hur kontrollerna fungerar på PC?

koppla 360-handkontroll till PCn

Medlem

Josef har själv i intervju sagt att det är en interaktiv saga. Det är en upplevelse/berättelse i spelformat. Ett rätt vågat drag av Starbreeze och tydligen inte alltigenom populärt.
Ser fram emot att lira det på pc.
Det lär dock kräva handkontroll.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Segas:

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Uppenbart att det går ut på att ta sig från punkt a till punkt b och att det finns hinder på vägen. Vad mer behöver man veta?

Från punkt A till B, som i alla spel? Är det ett garanterat toppbetyg då? Mig veterligen är den här recensionen, med toppbetyg, utan något som helst innehåll som går att greppa, fullständigt värdelös.

Man "behöver veta" massor om ett spel som får högsta betyg, annars framstår det bara som oseriöst.

Icke fullständigt värdelöst. Du har i alla fall fått reda på att minst en person (recensenten) älskar spelet. Det räcker långt tycker jag, om personen i fråga har samma spelpreferenser som en själv. Ganska skönt att inte veta allt heller.

Medlem

Har PS3 och PC, och det betyder att jag inte kommer få spela detta lir på vem vet hur länge :(.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Segas:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Segas:

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Uppenbart att det går ut på att ta sig från punkt a till punkt b och att det finns hinder på vägen. Vad mer behöver man veta?

Från punkt A till B, som i alla spel? Är det ett garanterat toppbetyg då? Mig veterligen är den här recensionen, med toppbetyg, utan något som helst innehåll som går att greppa, fullständigt värdelös.

Man "behöver veta" massor om ett spel som får högsta betyg, annars framstår det bara som oseriöst.

Icke fullständigt värdelöst. Du har i alla fall fått reda på att minst en person (recensenten) älskar spelet. Det räcker långt tycker jag, om personen i fråga har samma spelpreferenser som en själv. Ganska skönt att inte veta allt heller.

Jo, den är ganska meningslös när man hittar mer information om spelet de tre första sekunderna på spelets hemsida, än i hela recensionen.

Vad recensenten personligen tycker om spelet är helt subjektivt och högst ointressant.

Medlem
Medlem
Skrivet av Segas:

Vad recensenten personligen tycker om spelet är helt subjektivt och högst ointressant.

Say what, now..?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Segas:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Segas:

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Uppenbart att det går ut på att ta sig från punkt a till punkt b och att det finns hinder på vägen. Vad mer behöver man veta?

Från punkt A till B, som i alla spel? Är det ett garanterat toppbetyg då? Mig veterligen är den här recensionen, med toppbetyg, utan något som helst innehåll som går att greppa, fullständigt värdelös.

Man "behöver veta" massor om ett spel som får högsta betyg, annars framstår det bara som oseriöst.

Icke fullständigt värdelöst. Du har i alla fall fått reda på att minst en person (recensenten) älskar spelet. Det räcker långt tycker jag, om personen i fråga har samma spelpreferenser som en själv. Ganska skönt att inte veta allt heller.

Jo, den är ganska meningslös när man hittar mer information om spelet de tre första sekunderna på spelets hemsida, än i hela recensionen.

Vad recensenten personligen tycker om spelet är helt subjektivt och högst ointressant.

Så varför läser du recensioner då? Det räcker väl att titta på "kartongen" (om den nu må vara i fysisk form eller i form av info på nätet) om det enda du vill se är genre och format. Eller titta på en trailer.

Medlem
Skrivet av Segas:

Vad recensenten personligen tycker om spelet är helt subjektivt och högst ointressant.

ok, jag hoppas att jag är trög och att det där var ett skämt. vad är en recension annars, om inte subjektiva åsikter? svaret hittade vi i FZ julkalendern avsnitt 17, "den objektiva recensionen" hittar inte filmen, men värt att spana in om du gillar objektivitet!

KoP
Medlem

Tack för en välskriven recension Rikard. Känns ganska förenligt med vad jag själv förväntat mig uppleva med detta spel (i mina fantasier).

Trist att man inte är på hemmaplan förrän om ett par dagar. Men vid hemkomsten blir det att slå på boxen omgående.

Medlem
Skrivet av wishpishh:
Skrivet av Segas:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Segas:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Segas:

Fullt betyg...för att?

Vad går spelet egentligen ut på? Finns det strider, eller är det bara pusslande för att ta sig till nästa pussel, som gäller?

Uppenbart att det går ut på att ta sig från punkt a till punkt b och att det finns hinder på vägen. Vad mer behöver man veta?

Från punkt A till B, som i alla spel? Är det ett garanterat toppbetyg då? Mig veterligen är den här recensionen, med toppbetyg, utan något som helst innehåll som går att greppa, fullständigt värdelös.

Man "behöver veta" massor om ett spel som får högsta betyg, annars framstår det bara som oseriöst.

Icke fullständigt värdelöst. Du har i alla fall fått reda på att minst en person (recensenten) älskar spelet. Det räcker långt tycker jag, om personen i fråga har samma spelpreferenser som en själv. Ganska skönt att inte veta allt heller.

Jo, den är ganska meningslös när man hittar mer information om spelet de tre första sekunderna på spelets hemsida, än i hela recensionen.

Vad recensenten personligen tycker om spelet är helt subjektivt och högst ointressant.

Så varför läser du recensioner då? Det räcker väl att titta på "kartongen" (om den nu må vara i fysisk form eller i form av info på nätet) om det enda du vill se är genre och format. Eller titta på en trailer.

Vad mycket bra spel man skulle köpa om det räckte att besöka olika utgivares hemsidor för att få tillräckligt med info:D
"Genre defining...", "Beautiful graphics...", "Next gen...", "Truly innovative..."

Medlem
Skrivet av Segas:

Vad recensenten personligen tycker om spelet är helt subjektivt och högst ointressant.

Medhåll, jag läser bara recensioner för att få reda på fakta: spellängd, multiplayer, buggar, mängden spelbara karaktärer, vad går spelet ut på osv.

Recensioner ÄR subjektiva och att en random snubbe tycker att spelet är bra betyder ingenting för mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

phi
Medlem

Inte för att vara sån nu men jag väntar då med ett köp tills att jag sett fler recensioner.

Medlem

Kul att se att Starbreeze vågar sig ur "FPS-träsket". Jag hoppas att de fortsätter med lite fler saker i andra genrer.

På tal om andra recensioner så såg jag nyss att Eurogamer (som brukar kunna vara snåla) ger Brothers 9/10.

Skriv svar