War of the Vikings är ett faktum

Medlem
War of the Vikings är ett faktum

We like.

Inaktiv

Mer intresserad av detta än war of the roses.

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mer vikingar åt folket!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Medlem

Kan kanske bli ganska kul om det är samma system som WoTR.

Medlem

Hoppas det blir mer blodigt och brutalt, WotR saknade det.

Medlem

Gillade inte WotR så mycket, Chivalry var mycket bättre enligt mig. Men detta ser intressant ut, får hålla koll på det. Hoppas precis som walter_iego att vi slipper hornen nu när det lovat att det ska vara historiskt korrekt.

Inaktiv
Skrivet av joonsson:

Gillade inte WotR så mycket, Chivalry var mycket bättre enligt mig. Men detta ser intressant ut, får hålla koll på det. Hoppas precis som walter_iego att vi slipper hornen nu när det lovat att det ska vara historiskt korrekt.

Allt ska vara så jävla HK nuförtiden
Skämt åsido, jag ser fram emot det här och paradox har levererat förut. Jag har inte spelar War of the Roses men Chivarly är ett riktigt underhållande melee-fps med en bra mekanik.

Inaktiv
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Word! Lyssna på Gin Rummy (Samuel L. Jackson)

Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Sant, det gäller även enhörningar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Sant, det gäller även enhörningar.

Glöm inte gripar. Jag tror det är fullt av dem i skogarna runt Uppsala.

ro
Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Man har inte hittat lasersvärd heller, men det betyder inte att de inte finns..

Finns knappt några hittade hjälmar från vikingatiden överhuvudtaget, att sen börja drömma om horn på hjälmarna som någon jävla artonhundratals nationalist är ju mest fel. Eller är det Thor som spökar?

Historisk korrekthet är överskattad. Historisk rimlighet (plausibility) är mycket mer intressant (vad hade dom andra jävlarna runt omkring vikingarna på sig under de århundraden?). Säkerligen förändrades vikingarnas stil och vanor ju mer de fick kontakt med omvärlden (och således vapen och utrustning).

Släng in lite arabiska influenser vet ja, det är iaf mer väldokumenterat än hjälmar med horn..

Medlem
Medlem

Hittade bilder (screenshots) från deras hemsida.

Ser exakt ut som War of the Roses, med ny utrustning.

Fler bilder här

Medlem

Men nu blev jag fan sugen på ett Vikingarnas Krig, där man är Christer Sjögren&CO som åker runt och trashar folkparker och går bärsärk på Dansbandskampen. "Kramgo my ass!"


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Sant, det gäller även enhörningar.

Glöm inte gripar. Jag tror det är fullt av dem i skogarna runt Uppsala.

Om gripar ska finnas någonstans så bör det väl vara i Skåne. Ni i Uppsala borde väl ha en massa lejon som sprigen runt, eller hur?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Sant, det gäller även enhörningar.

Glöm inte gripar. Jag tror det är fullt av dem i skogarna runt Uppsala.

Om gripar ska finnas någonstans så bör det väl vara i Skåne. Ni i Uppsala borde väl ha en massa lejon som sprigen runt, eller hur?

Jag trodde alla visste att griparna kommer från Sörmland?

Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Det finns inga belägg för hjälmar med horn, då horn på hjälmar skulle vara farligt i strid för de allierade, det är snarare än försköning som uppkom runt 1920-1940 talet. Och eftersom vikingar hjälmar med horn inte har hittats finns det inga vetenskapliga bevis för att de haft horn. Då horn är en typ av ben/emalj och skulle då tydligt synas, eftersom horn tar längre tid att förmultna.

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Propy:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Sant, det gäller även enhörningar.

Glöm inte gripar. Jag tror det är fullt av dem i skogarna runt Uppsala.

Om gripar ska finnas någonstans så bör det väl vara i Skåne. Ni i Uppsala borde väl ha en massa lejon som sprigen runt, eller hur?

Jag trodde alla visste att griparna kommer från Sörmland?

Lejonen har såklart parat sig med havsörnar, därav kommer griparna från Uppsalatrakterna.

Medlem

Jag gillade WotR skarpt, ser fram emot detta!


signatur

I drank what?

Medlem

Vikingar, från fornnordiska víkingar, var sjökrigare eller sjörövare från i huvudsak nuvarande Norden, som deltog i båtburna plundringar och krigståg i Europa och Västra Asien från 793 fram till 1066, det vill säga under den yngre järnålderns sista period, som också kallas vikingatiden. Vikingarna bedrev också omfattande handel. Det ända gemene man fokuserar på är vilken hatt de bar på.

- Copy Pasta från Wiki

Medlem
Skrivet av floke:

Men nu blev jag fan sugen på ett Vikingarnas Krig, där man är Christer Sjögren&CO som åker runt och trashar folkparker och går bärsärk på Dansbandskampen. "Kramgo my ass!"

Haha, skrattade som fän av den kommentaren!

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Propy:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Sant, det gäller även enhörningar.

Glöm inte gripar. Jag tror det är fullt av dem i skogarna runt Uppsala.

Om gripar ska finnas någonstans så bör det väl vara i Skåne. Ni i Uppsala borde väl ha en massa lejon som sprigen runt, eller hur?

Jag trodde alla visste att griparna kommer från Sörmland?

Lejonen har såklart parat sig med havsörnar, därav kommer griparna från Uppsalatrakterna.

självklart! tänkte inte på det. Undrar bara hur det såg ut...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Förmodligen bara en rehash av samma spel med lite andra modeller och texturer.

Medlem
Skrivet av ro:
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Man har inte hittat lasersvärd heller, men det betyder inte att de inte finns..

Finns knappt några hittade hjälmar från vikingatiden överhuvudtaget, att sen börja drömma om horn på hjälmarna som någon jävla artonhundratals nationalist är ju mest fel. Eller är det Thor som spökar?

Historisk korrekthet är överskattad. Historisk rimlighet (plausibility) är mycket mer intressant (vad hade dom andra jävlarna runt omkring vikingarna på sig under de århundraden?). Säkerligen förändrades vikingarnas stil och vanor ju mer de fick kontakt med omvärlden (och således vapen och utrustning).

Släng in lite arabiska influenser vet ja, det är iaf mer väldokumenterat än hjälmar med horn..

Om jag inte missminner mig så uppkom missförståelsen med horn i samband med en opera på sent 1800-tal.

Skrivet av thaiming:

Förmodligen bara en rehash av samma spel med lite andra modeller och texturer.

Förmodligen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av SirJeanPhilippe:
Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Det finns inga belägg för hjälmar med horn, då horn på hjälmar skulle vara farligt i strid för de allierade, det är snarare än försköning som uppkom runt 1920-1940 talet. Och eftersom vikingar hjälmar med horn inte har hittats finns det inga vetenskapliga bevis för att de haft horn. Då horn är en typ av ben/emalj och skulle då tydligt synas, eftersom horn tar längre tid att förmultna.

Många kulturer har burit hjälmar med horn både i och utanför strid. Mest kända är väl ändå tyska ordern i Rumänien och Litauen på 1400-talet.

Som Samuel Jackson sa: det finns saker vi inte vet att vi inte vet. =P

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Hittade bilder (screenshots) från deras hemsida.

Ser exakt ut som War of the Roses, med ny utrustning.

http://www.warofthevikings.com/sites/default/files/screenshot...

http://www.warofthevikings.com/sites/default/files/screenshot...

Fler bilder här

Jag tror inte att spelet ens är i alfa så jag skulle inte lägga allt för stort värde på bilderna. På det officiella forumet så klarlägger fatshark iaf att man inte vill göra ett wotr2.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ser ju riktigt trevligt ut.
För övrigt så förekom det hjälmar med horn vid ceremonier och dylikt.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

12
Skriv svar