Inga Bethesda-spel till Wii U den närmsta tiden

Medlem
Inga Bethesda-spel till Wii U den närmsta tiden

Men 360 och ps3 som är svagare än wii u får tex skyrim? Konstigt va? ^^ kass logik... i så fall skulle skyrim ha varit pc exclusive

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Men 360 och ps3 som är svagare än wii u får tex skyrim? Konstigt va? ^^ kass logik... i så fall skulle skyrim ha varit pc exclusive

Kan anledning till det vara för att playstation 3 och xbox 360 har många fler användare och därför fler som köper det?

Medlem

Det nästan lite synd om Wii Un

Medlem

Känns som att alla nobbar Wii U på sistone, stackarna.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

En ond cirkel. Ingen vill göra spel till WII U för att ingen köper den. Ingen vill köpa WII U för att inga spel kommer till den.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Folk köper inte Wii U för att det inte finns några spel och spelutvecklare slutar göra spel för att ingen köper Wii U.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Folk köper inte Wii U för att det inte finns några spel och spelutvecklare slutar göra spel för att ingen köper Wii U.

http://www.memoryedge.com/wp-content/uploads/2013/02/my-brain...

lol hitler

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Ztreek:

Men 360 och ps3 som är svagare än wii u får tex skyrim? Konstigt va? ^^ kass logik... i så fall skulle skyrim ha varit pc exclusive

Kan anledning till det vara för att playstation 3 och xbox 360 har många fler användare och därför fler som köper det?

Dock sa de att det inte var antalet spelare som var anledningen

Medlem

Spelar ändå Bethesdas spel på PC, hittils har jag inte spelat något av deras spel som lämpar sig bättre på konsol.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Bojkott:

Folk köper inte Wii U för att det inte finns några spel och spelutvecklare slutar göra spel för att ingen köper Wii U.

http://www.memoryedge.com/wp-content/uploads/2013/02/my-brain...

lol hitler


signatur

Game long and prosper

ZF
Medlem

WiiU har inte plats nog för alla patchar ett genomsnittligt Bethesda-spel kräver för att bli nästan fungerande. det är vad de menar.

Medlem
Skrivet av ZF:

WiiU har inte plats nog för alla patchar ett genomsnittligt Bethesda-spel kräver för att bli nästan fungerande. det är vad de menar.

Haha sant. Buggigare spel finns inte. Förstår inte varför varenda konsoll måste ha samma spel dessutom. Jag är nöjd om jag får Nintendos titlar på Wii U. Resten kan jag spela på andra konsoller eller på PC.

Inaktiv

Nog lika bra, så får vi Wii U ägare behålla tronen med spel av kvalité. Skyrim har (hade?) ju problem med allt möjligt på konsol.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Men 360 och ps3 som är svagare än wii u får tex skyrim? Konstigt va? ^^ kass logik... i så fall skulle skyrim ha varit pc exclusive

Ja, för allt handlar ju om att det skall vara rättvist.. När WiiU sålt under 200 000 enheter under förra kvartalet och Nintendospelare historiskt sett främst köper Nintendos egna barnspel så är det fullt förståeligt att man skippar en dyr portning.

Enligt mig är det bara positivt att utvecklarna hoppar över WiiU, förhoppningsvis får det Nintendo att tänka om nästa gång istället för att mjölka konsumenterna med lastgammal hårdvara (sett till konkurrenterna) till ett högt pris. Det är bättre att driva tekniken framåt genom att exklusivt stödja de kraftigare alternativen..

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Ztreek:

Men 360 och ps3 som är svagare än wii u får tex skyrim? Konstigt va? ^^ kass logik... i så fall skulle skyrim ha varit pc exclusive

Ja, för allt handlar ju om att det skall vara rättvist.. När WiiU sålt under 200 000 enheter under förra kvartalet och Nintendospelare historiskt sett främst köper Nintendos egna barnspel så är det fullt förståeligt att man skippar en dyr portning.

Enligt mig är det bara positivt att utvecklarna hoppar över WiiU, förhoppningsvis får det Nintendo att tänka om nästa gång istället för att mjölka konsumenterna med lastgammal hårdvara (sett till konkurrenterna) till ett högt pris. Det är bättre att driva tekniken framåt genom att exklusivt stödja de kraftigare alternativen..

Nintendo får gärna fortsätta mjölka mig iaf. Jag gillar deras spel starkt. Jäkligt trist om de börjar göra samma spel som alla andra.

1
Skriv svar