Officiella Tribes: Ascend forumet nedlagt

Medlem
Officiella Tribes: Ascend forumet nedlagt

Såg det nu inatt, Hirez har stängt ner samtliga av sina officiella forum och hänvisar spelare till de sociala medierna istället...

Jag hoppas verkligen inte detta är starten på en trend, forum är fortfarande det bästa och främsta diskussionssättet för media.

Och tyvärr har de ju även lagt ner utvecklingen av T:A till förmån för Smite.
Utvecklarna anser att T:A är "färdigt".

Jag bli nästan ledsen över hur mitt älskade tribes behandlats under åren...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Satans ja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har inte sett ett bra Tribes sedan Tribes 2 :/


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag har inte sett ett bra Tribes sedan Tribes 2 :/

Nä men i retrospekt så var tribes: vengeance iaf mycket mycket bättre än tribes: ascend men det uppskattades inte då :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tribes Vengance stod och föll på sitt nytänk.
Den största ögonbrynshöjjaren var som ni kanske kommer ihåg grapling hooken, som var snuskigt rolig att använda, tyvärr var det en tidsfråga innan de lite mer etablerade klanerna började mjölka sitt nyfunna verktyg till de nådde groteska hastigheter och att jaga flaggan blev en omöjlighet.

Vengance var också den titeln som faktiskt vågade sig på lite nytänk gällande vapenarsenalen dessutom.
Kastbar sköld med boomerangfunktion, check.
Rocketpod med muskontroll över projektilerna, check..
Och så vidare, bara för att nämna några.

Medlem
Skrivet av Mupp:

Tribes Vengance stod och föll på sitt nytänk.
Den största ögonbrynshöjjaren var som ni kanske kommer ihåg grapling hooken, som var snuskigt rolig att använda, tyvärr var det en tidsfråga innan de lite mer etablerade klanerna började mjölka sitt nyfunna verktyg till de nådde groteska hastigheter och att jaga flaggan blev en omöjlighet.

Vengance var också den titeln som faktiskt vågade sig på lite nytänk gällande vapenarsenalen dessutom.
Kastbar sköld med boomerangfunktion, check.
Rocketpod med muskontroll över projektilerna, check..
Och så vidare, bara för att nämna några.

Fast T:Vs förfall var mest pga utgivarens värdelösa marknadsföring....eller snarare bristen på den, det gjordes knappt någon reklam alls.

De flesta inbitna tribes veteranerna ansåg att spelet var alldeles fördummat och förenklat för att nå massorna och dissade spelet omedelbart. Jag var inte en av dem, visst spelet var mycket lättare att lära sig än T1/T2 men det välkommnar jag då det öppnar för en bredare spelarbas.

Men även utan dem (veteranerna) så skulle spelet verkligen ha kunnat bli något stort, hade det bara marknadsförts rätt (eller ens alls) och satsat för att få in det i de stora tävlingsarrangemangen.
Istället så släpptes spelet halvfärdigt, och det tog knappt en månad efter release så går utvecklaren ut och meddelar att spelet inte kommar att få några mer uppdateringar pga dålig försäljning.
Detta alltså ett spel som har menyer som inte går att använda ännu för att innehållet "coming soon".

Jag spelade vengeance väldigt mycket under beta och sedan vid/efter release.
Hade även ett återfall när ReVengeance släpptes och det fortfarande fanns spelare.
Och hade det funnits en spelarbas för det idag så hade jag utan tvekan installerat och spelat igen.

faktum är att T:V hade mer gemensamt med T1/T2 än T:A.

Tänk om HiRez kunde släppa T:A helt öppet för moddare, då skulle vi inom några månader ha något riktigt bra, jag är övertygad! Men tyvärr, det kommer aldrig ske


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar