Inaktiv
lever d2?

hej. jag är en riktig oldie d2 spelare som vart med ända sen starten och spela intensivt i ca 2-3 år innan jag la ner.
började sedan med wow som jag spela ca 2 år med men har nu börjat tröttna samt att jag e pank för tillfället så nu drog jag fram d2 skivorna och installera det för skojs skull men frågan e nu om någon ens spelar detta längre och om det hänt nåt nytt sen 1.10 (då jag sluta)

ingen ny patch eller så? hur e det med fusk osv...
finns maphack fortfarande ? hur e det med dupes ?

tänkte bara fördriva tiden lite nu när jag inte har nåt annat att spela...kommer säkert tröttna efter nån dag men undrar om folk fortfarande spelar ens?

går det spela utan cd i förresten?


signatur

Bullen is back :)

Medlem

Sedan 1.10 har det hänt lite grejer ja, framför allt finns det ett Ûber tristram idag med Uber Mephisto, Uber baal och Uber diablo med massa andra immuna monster innanför den röda portalen...Detta tillkomm i 1.11

Sedan 1.12 skall du kunna spela legit utan skiva....

Och 1.13 är på G och skall bli lika stor patch som 1.10 var, blizz frågade spelare efter vad dom vill ändra i spelet för å förbättra det, personligen hoppas jag att dom tar bort pk funktionen:)....

Hacks är hyffsat riskabelt att spela med, folk åker på en bann rätt som det är...

Vet inte riktigt hur många som spelar idag(men det är nog en del iaf) men tror det kommer bli en väldans massa fler när 1.13 kommer

Behöver du hjälp komma igång på HCL så skriv här bara

Medlem

Startade en Hammerdin för första gången nånsin för 3 veckor sen. Jag slöspelade upp den till level 73. Vill du ha sällskap är det bara att skicka PM.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Kör D2 sporadiskt som omväxling till Titan Quest. Om D2 lever... det beror på vad du menar med det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

blev lite fel nu det va i 1.11 jag sluta spela så har redan kört uber tristram och det...

fick ihop en del chars med rätt bra eq ändå

84 ama me nån runeword bow och wf
84 barb med botd
85 pala med grief, enigma osv..
78 trap assa
78 elementral druid med bla hoto
77 ik barb
63 lance barb (classic)

vad jag har nu är bara en paladin lvl 16 och assa lvl 23

var står det att 1.13 ska komma förresten?


signatur

Bullen is back :)

Medlem

Kommer 1.13 snart?


signatur

Rawr

Medlem

skulle gissa på 1-3 månader eller nått

Inaktiv

ok skumt att de gör en ny patch så här långt efter...
men man vet ju hur det var med 1.10 haha.

däremot till wow släpper de ju patchar hela tiden
undrar varför det ska ta så mycke längre tid till d2 då
(vet att de har sin focus på wow nu men jag menar innan 1.10 kom tex...det började ju nästan likna ett skämt som duke nukem forever)


signatur

Bullen is back :)

1
Skriv svar