Söker en låt

Medlem
Söker en låt

Problemet är att jag inte har en aning om vad varken låten eller artisten heter.

Allt jag har att gå på är att låten spelas (huvudsakligen) på en akustisk gitarr, och är nästan helt instrumental, med undantag för att någon håller på och "pssst" ar mer eller mindre hela låten igenom.

Hörde låten på Landvetters flygplats för några år sedan, och har fortfarande inte lyckats glömma den.
Så nu tänkte jag sent omsider höra efter om någon här vet vad det är jag pratar om, eller kan komma med en kvalificerad gissning. Så att jag åtminstone får reda på vad eländet heter.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har själv suttit i samma situation ett par gånger. Vet inte vilken låt du menar, men jag rekommenderar Soundhound om du har en Smartphone. Starta appen och nynna på låten, inte garanterat att det fungerar, men det är bättre än ingenting.

Medlem

Cio D'or - Psst
Kanske?
Helt galen låt iaf. Lyssnar helst på Trashmetal, så detta var i mina öron ofattbart.

Medlem

Nepp. fel genre. Men tack ändå.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hmmmm, svårt utan mer att gå på. Nick Drake kanske?

Edit:
Funderar på om det kan vara Signe av Eric Clapton?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Clapton låten var i närheten, men inte pang på. Sorry.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Problemet är att jag inte har en aning om vad varken låten eller artisten heter.

Allt jag har att gå på är att låten spelas (huvudsakligen) på en akustisk gitarr, och är nästan helt instrumental, med undantag för att någon håller på och "pssst" ar mer eller mindre hela låten igenom.

Hörde låten på Landvetters flygplats för några år sedan, och har fortfarande inte lyckats glömma den.
Så nu tänkte jag sent omsider höra efter om någon här vet vad det är jag pratar om, eller kan komma med en kvalificerad gissning. Så att jag åtminstone får reda på vad eländet heter.

Hissmusik är en kvalificerad gissning ifrån mig.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Inte omöjligt att du har rätt, rent tekniskt sett, men det säger ingenting om vad stycket ifråga heter. Blä.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar