Tre filmer om Xbox One – och en glad nyhet

Robot
Tre filmer om Xbox One – och en glad nyhet
Medlem
Tre filmer om Xbox One – och en glad nyhet

Microsoft har gjort så många U-svängar så dom har bildat 3 rondeller.

Medlem

Kan inte alla börja klaga på att konsollen kostar pengar, så kanske de viker sig för den kritiken också?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

kanske är det bara jag men tycker kontrollen ser tung ut men den är säkert lätt som en fjäder.

Medlem
Skrivet av floke:

Kan inte alla börja klaga på att konsollen kostar pengar, så kanske de viker sig för den kritiken också?

Precis! Vi kan få dom att göra vad vi vill!
Jädra Microsoft som inte har inbyggd spa-anläggning i konsollen också! Hur ska jag då kunna spela (=se på TV) medans jag badar bubbelpool?

Medlem

Kontrollen är väl lättare en den nuvarande, vilket är synd. Gillar när det är mer tyngd. Eller menar du konsollen som ju ser rätt tung ut.:)
Kul att det medföljer en 4k hdmi.
Knekten ser ju giganormisk ut!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

MS går från klarhet till klarhet. Dom har visat att dom faktiskt lyssnar på sina kunder och förbättrat sig på nästan alla punkter. Enda minuset i min bok är att funktionen att kunna låna ut spel digitalt försvann.

Inaktiv

Jag var faktiskt mer sugen på konsollen under E3-fjaskot. Det ända jag ser nu är ett förvirrat Microsoft med oklara tankar om deras produkt.

Medlem

Så Microsoft fortsätter med vanliga AA-batterier för handkontrollen och man ska tvingas köpa extra för att få ett laddningsbart batteri? Det var spiken i kistan för MS för min del iaf.

Inaktiv

Den här lådan blir bara mer och mer prisvärd. Jag ska iofs köpa ett 7.1 headset och köra direkt in i kontrollen.

Medlem

Så som jag har förstått det används "Xbone" som ett nedsättande begrepp. Är det då inte konstigt att en artikelförfattare här väljer att använda ordet? Fanboy-kriget engagerar jag mig inte i, men nåt slags neutralitet bör man väl kunna få från en vanlig artikel?

"Lurarna skulle från början inte inkluderas i köpet av Xbone utan istället säljas separat, eftersom vi kunde använda Kinect för att chatta med varandra."

Inaktiv
Skrivet av nicbex:

Så Microsoft fortsätter med vanliga AA-batterier för handkontrollen och man ska tvingas köpa extra för att få ett laddningsbart batteri? Det var spiken i kistan för MS för min del iaf.

Skaffa några par av uppladdningsbara AA-batterier, så behöver du aldrig använda sladd igen.

Medlem

Ännu en Usväng säger du...

Wii U...See where I´m going with this One?

Medlem

En u-sväng betyder att man vänder riktning med 180°, gör man ytterligare en så borde man tekniskt sett vara tillbaka åt det ursprungliga hållet. Hur många u-svängar är Microsoft uppe i nu?

Medlem

That´s right!

Xbox U

Undrar om man kan chatta men någon som lirar 360?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Xbox U får det nog bli ja. Erkänner att den blir lite mer intressant men som med alla konsoler så är det spelutbudet som avgör vilken konsol jag skaffar. Jag är inte helt övertalad av varken PS4 eller Xbone/Xbox U(ha!) release-titlar.

Väntar väl och ser vad som sker.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Undrar om man kan chatta men någon som lirar 360?

Tror inte att går. Har för mig att Xbox One använder sig av Skype för att chatta med andra.

Medlem

Major Nelson har gjort en unboxing video som vissar allt man får när man köper xboxet " http://www.youtube.com/watch?v=5RedM6PC-5k " och att man får med headsetet när man köper xboxet är ju grymt också slipper man ju köpa ett

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Så som jag har förstått det används "Xbone" som ett nedsättande begrepp. Är det då inte konstigt att en artikelförfattare här väljer att använda ordet? Fanboy-kriget engagerar jag mig inte i, men nåt slags neutralitet bör man väl kunna få från en vanlig artikel?

Du har förstått fel. Xbone är inte nedsättande. Xbox 180 däremot eller som jag väljer att kalla den Xbone80.

Medlem
Skrivet av Banjo:

That´s right!

Xbox U

Haha, Xbox U-turn:)

Medlem
Skrivet av nicbex:

Så Microsoft fortsätter med vanliga AA-batterier för handkontrollen och man ska tvingas köpa extra för att få ett laddningsbart batteri? Det var spiken i kistan för MS för min del iaf.

Det är ju bara skrämmande småaktigt att resonera så. Blir du ganska lätt besviken till vardags?

Skrivet av nicbex:

Så Microsoft fortsätter med vanliga AA-batterier för handkontrollen och man ska tvingas köpa extra för att få ett laddningsbart batteri? Det var spiken i kistan för MS för min del iaf.

Va? Sa dom inte no more loose batteries? Att det är ett uppladningsbart som sitter i kontrollen. Eller fatta jag helt fel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ZF
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av nicbex:

Så Microsoft fortsätter med vanliga AA-batterier för handkontrollen och man ska tvingas köpa extra för att få ett laddningsbart batteri? Det var spiken i kistan för MS för min del iaf.

Va? Sa dom inte no more loose batteries? Att det är ett uppladningsbart som sitter i kontrollen. Eller fatta jag helt fel

det sitter uppladdningsbara i om du köper till dem extra. så videon missuppfattade du ju inte..

so much för "say goodbye to.."

Medlem

Fasen jag vill ha headsetet på vänstra örat. Man är ju van vid det sen tidigare. Men det där verkar vara gjort för höger örat. Såvida man inte kan vrida över micken till "vänster" sida månne.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Fasen jag vill ha headsetet på vänstra örat. Man är ju van vid det sen tidigare. Men det där verkar vara gjort för höger örat. Såvida man inte kan vrida över micken till "vänster" sida månne.

Man kan vrida över micken till vänstra örat ifall du kollade på videon så visar de faktiskt att den går att vrida

Medlem
Skrivet av AirRaid:

MS går från klarhet till klarhet. Dom har visat att dom faktiskt lyssnar på sina kunder och förbättrat sig på nästan alla punkter. Enda minuset i min bok är att funktionen att kunna låna ut spel digitalt försvann.

Funktionen att låna var i och för sig endast begränsad till en timme av spelet. Lite av en extended trial som några av dina kompisar kunde testa. Hade dock varit coolt om man hade kunnat låna ut spelet helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Så som jag har förstått det används "Xbone" som ett nedsättande begrepp. Är det då inte konstigt att en artikelförfattare här väljer att använda ordet? Fanboy-kriget engagerar jag mig inte i, men nåt slags neutralitet bör man väl kunna få från en vanlig artikel?

"Lurarna skulle från början inte inkluderas i köpet av Xbone utan istället säljas separat, eftersom vi kunde använda Kinect för att chatta med varandra."

Mattias gillar mest PS konsolen. men varför bry sig om det


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det är trevligt att MS lyssnar på sina kunder och det blir en Xbox one först och senare en PS4 brevid min "mega" dator.

Misstänker att utlåning av spel till vänner kommer längre fram och ersätter demo spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av Thomas:
Skrivet av AirRaid:

MS går från klarhet till klarhet. Dom har visat att dom faktiskt lyssnar på sina kunder och förbättrat sig på nästan alla punkter. Enda minuset i min bok är att funktionen att kunna låna ut spel digitalt försvann.

Funktionen att låna var i och för sig endast begränsad till en timme av spelet. Lite av en extended trial som några av dina kompisar kunde testa. Hade dock varit coolt om man hade kunnat låna ut spelet helt och hållet.

Nej, det var det inte. Den informationen grundas på en källa från en anonym bloggare, och MS har sagt på twitter att det ryktet var falskt.

Skriv svar