CoD-utvecklare vill att det ska gå bra för Battlefield 4

Robot
Medlem
CoD-utvecklare vill att det ska gå bra för Battlefield 4

Killen har ju helt rätt. Spelbranschen är ju knappast ett nollsummespel - om någon köper en titel och tycker om den är kanske denne köper en till liknande

Medlem

Det är bara griniga och övervuxna tonåringar som går omkring och blir upprörda över spel de inte gillar. Livet är för kort för gnäll, spela de spel du gillar, ignorera resten.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Dessutom är det väl få som håller sig till ett spel i genre idag, eller? Själv har jag flera fps-spel

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det är bara griniga och övervuxna tonåringar som går omkring och blir upprörda över spel de inte gillar. Livet är för kort för gnäll, spela de spel du gillar, ignorera resten.

Medlem
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det är bara griniga och övervuxna tonåringar som går omkring och blir upprörda över spel de inte gillar. Livet är för kort för gnäll, spela de spel du gillar, ignorera resten.

Problemet är att man kanske indirekt drabbas av ett spel som CoD. Kolla på första Killzone och jämför sedan det spelet med Killzone 2 så ser du ett exempel på vad jag menar.

Medlem

Innan allt codhat kommer(vi kanske slipper i denna tråd?).

Vill jag bara fråga om det inte är någon som reagerar på att nintendo släpper samma spel om och om igen till alla sina konsoler med kanske några mindre ändringar


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Cod och bf lockar med olika saker, båda har sin charm, dock så vet jag nu att jag inte kommer att förboka nån av dem. Cod brukar jag tröttna på efter en månad men jag vet Iofs vad jag får, Dice lovar runt och håller tunt, med barnsjukdomar och buggar som aldrig blir åtgärdade samt features som spelarna tydligen vill ha men ingen verkat efterfrågat.

Medlem

Har man varit med sedan cod 1 så har man en anledning att inte gilla vad dom har gjort med cod serien. Det samma kan man ju iofs säga om bf också haha... saknar mohaa.

Medlem

Jag ser faktiskt COD som underhållande. En sann gamer hatar inget innan släpp och spelar det oavsett va folk säger


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv

Blivit avtänd på både COD & BF, Nej! Arma 3 är det som gäller för mig.

Medlem

Har lirat alla Battlefield-spel och COD(original), MW2 och MW3. Likaså som LoL, HoN och Dota2. Klart lika öppnar upp möjligheten för konsumtion av lika. Finns ju en anledning till att Hollywood-filmer ofta kommer i par http://www.11points.com/Movies/11_Damn_Near_Identical_Movies_....


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pyro.:

Har man varit med sedan cod 1 så har man en anledning att inte gilla vad dom har gjort med cod serien. Det samma kan man ju iofs säga om bf också haha... saknar mohaa.

Det där är ju fortfarande vad DU tycker. Själv tycker jag att COD blev som bäst med fjärde spelet (saknar rifles från 2an dock). World at war var för mig okej (om inte bästa spelet) för det var som fjärde spelet fast WW2.

Annars blev spelet bara ett run n gun när man DW vapen och springer runt som en dåre, not fun imo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag vill att det ska gå fantastiskt bra för DICE, så även för Infinity Ward; annars kommer spelen (vilka som helst spel egentligen), sluta produceras.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Vilka framsteg förundras de över? Jag tycker annars cod och bf är bra. De fungerar som flugfångare som drar till sig kreti+pleti. Då vet man var de finns.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pyro.:

Har man varit med sedan cod 1 så har man en anledning att inte gilla vad dom har gjort med cod serien. Det samma kan man ju iofs säga om bf också haha... saknar mohaa.

Det där är ju fortfarande vad DU tycker. Själv tycker jag att COD blev som bäst med fjärde spelet (saknar rifles från 2an dock). World at war var för mig okej (om inte bästa spelet) för det var som fjärde spelet fast WW2.

Annars blev spelet bara ett run n gun när man DW vapen och springer runt som en dåre, not fun imo.

Fast det är vad DU tycker och även om du får tycka vad du vill så har du fel. WaW är _INTE_ CoD4 i WW2-miljö. Inte ens lite.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag är mer för singleplayer så CoD >>>>>>>BF

Medlem

"Han menar att konkurrensen, åtminstone från Infinity Wards håll, är av kamratlig natur. De ser på andra spel och förundras över framstegen de gör, vilket får dem själva att försöka bli ännu bättre."

Vilket jävla skämt alltså, med tanke på hur skrämmande lite deras spel utvecklats på så otroligt många år och hur mycket kraftfullare maskinerna är idag, särskilt nu då dom gör "next-gen" så behöver man ju inte fundera länge på hur deras spel skulle sett ut idag om inte Dice/BF fanns och den ständiga uppsjö av kritik dom får som pushar dom "framåt".

Antingen är han ju ironisk med sitt uttalande eller så försöker han låta ödmjuk för han vet hur mycket grabbarna på Dice sitter och garvar åt hur patetiska spelutvecklare dom är på IW och Trey.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kane:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pyro.:

Har man varit med sedan cod 1 så har man en anledning att inte gilla vad dom har gjort med cod serien. Det samma kan man ju iofs säga om bf också haha... saknar mohaa.

Det där är ju fortfarande vad DU tycker. Själv tycker jag att COD blev som bäst med fjärde spelet (saknar rifles från 2an dock). World at war var för mig okej (om inte bästa spelet) för det var som fjärde spelet fast WW2.

Annars blev spelet bara ett run n gun när man DW vapen och springer runt som en dåre, not fun imo.

Fast det är vad DU tycker och även om du får tycka vad du vill så har du fel. WaW är _INTE_ CoD4 i WW2-miljö. Inte ens lite.

Jag skrev att det är vad JAG tyckte.

Självklart är det mycket mer än bara en kopia av fyran med ww2 motiv. WaWs spelstil och multiplayer är ganska likadan till 4an annat än att det då är fixat för att passa just ww2, med andra killstreaks, weapon unlocks, lik interface, samma gameplay (må låta lustigt att säga men..)

Ja du förstår förhoppningsvis vad jag menar. Det är samma motor (IW 3.0) och byggdes upp på samma sätt fast bara i en annan setting (sedan eftersom det var ett nyare spel så la dom till extra saker man inte kunde göra i det tidigare spelet självklart). MW2 var en uppgraderad motor (IW 4.0) och därifrån började väl IW satsa på 60 om jag inte minns helt fel?

Strunt samma, my point is att samma redskap som användes till Cod4 användes till WaW och Cod4 stog som grund till Waw!

Som en liten side note så var det därifrån motorerna spred sig, från att ha lånat COD4s så uppgraderade TA den själv åt ett annat håll än IW gjorde och fix sin egen motor.

http://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine

Bästa med WaW var nog "Dismemberment" Skjuta av ett ben var verkligen trevligt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Jag ser faktiskt COD som underhållande. En sann gamer hatar inget innan släpp och spelar det oavsett va folk säger

Helt rätt. Men du skulle stått på dig liiiiiite till och skippat "faktiskt"

Även jag har haft en jävla massa roligt med CoD. Tror CoD: Ghosts blir bra!

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pyro.:

Har man varit med sedan cod 1 så har man en anledning att inte gilla vad dom har gjort med cod serien. Det samma kan man ju iofs säga om bf också haha... saknar mohaa.

Det där är ju fortfarande vad DU tycker. Själv tycker jag att COD blev som bäst med fjärde spelet (saknar rifles från 2an dock). World at war var för mig okej (om inte bästa spelet) för det var som fjärde spelet fast WW2.

Annars blev spelet bara ett run n gun när man DW vapen och springer runt som en dåre, not fun imo.

Fast det är vad DU tycker och även om du får tycka vad du vill så har du fel. WaW är _INTE_ CoD4 i WW2-miljö. Inte ens lite.

Detta kan vara årets dummaste jävla kommentar. Haha.

Skärp dig..

Som sagt, han tycker så, men inte du..

Medlem

fiskfysik


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Kane:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pyro.:

Har man varit med sedan cod 1 så har man en anledning att inte gilla vad dom har gjort med cod serien. Det samma kan man ju iofs säga om bf också haha... saknar mohaa.

Det där är ju fortfarande vad DU tycker. Själv tycker jag att COD blev som bäst med fjärde spelet (saknar rifles från 2an dock). World at war var för mig okej (om inte bästa spelet) för det var som fjärde spelet fast WW2.

Annars blev spelet bara ett run n gun när man DW vapen och springer runt som en dåre, not fun imo.

Fast det är vad DU tycker och även om du får tycka vad du vill så har du fel. WaW är _INTE_ CoD4 i WW2-miljö. Inte ens lite.

Detta kan vara årets dummaste jävla kommentar. Haha.

Skärp dig..

Som sagt, han tycker så, men inte du..

Om du inte varit upptagen med att vara så förstoppad så hade du sett att det var ett svar på svaret. Att snoppa av någon med att det är vad någon tycker och sen fyra av en åsikt själv som en sanning är givetvis totalt fail. Som ditt påhopp.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Kane:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Pyro.:

Har man varit med sedan cod 1 så har man en anledning att inte gilla vad dom har gjort med cod serien. Det samma kan man ju iofs säga om bf också haha... saknar mohaa.

Det där är ju fortfarande vad DU tycker. Själv tycker jag att COD blev som bäst med fjärde spelet (saknar rifles från 2an dock). World at war var för mig okej (om inte bästa spelet) för det var som fjärde spelet fast WW2.

Annars blev spelet bara ett run n gun när man DW vapen och springer runt som en dåre, not fun imo.

Fast det är vad DU tycker och även om du får tycka vad du vill så har du fel. WaW är _INTE_ CoD4 i WW2-miljö. Inte ens lite.

Detta kan vara årets dummaste jävla kommentar. Haha.

Skärp dig..

Som sagt, han tycker så, men inte du..

Om du inte varit upptagen med att vara så förstoppad så hade du sett att det var ett svar på svaret. Att snoppa av någon med att det är vad någon tycker och sen fyra av en åsikt själv som en sanning är givetvis totalt fail. Som ditt påhopp.

Men.. Haha.

Nu dömde ju du precis ut dig själv!
Jag gjorde en ganska glasklar observation, medan du, i dina ord: "Snoppade av någon med att det är vad någon tycker och sen fyra av en åsikt själv som en sanning".

Driver du med mig?

Sedan, "förstoppad", seriöst? Suck..

I vilket fall. Om du tog illa upp så ber jag om ursäkt. Jag hade väl inte behövt skrivit något egentligen. Jag kunde, uppenbarligen, bara inte låta bli. Hehe.

Men jag tycker vi lägger ner det nu

Medlem

Lägg det var du vill för du har fortfarande fel. Mitt svar blir uppenbar sarkasm eftersom det står i direkt kontrast till hans eget. Du har i alla fall rätt i en sak, du borde aldrig skrivit för det blev fel för dig från början.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Lägg det var du vill för du har fortfarande fel. Mitt svar blir uppenbar sarkasm eftersom det står i direkt kontrast till hans eget. Du har i alla fall rätt i en sak, du borde aldrig skrivit för det blev fel för dig från början.

Suck.. Jahapp..

Nä, nu försöker du desperat att vända allt mot mig.
Saken är den, att det jag citerade i min förra kommentar (citerade dig) stämmer ju. Då var det dina egna ord också. Du höll inte med killen, och påpekade att han hade fel. Bullshit att det var sarkasm, vem tror du köper det? Nä, lägg ner nu för fan.

Han själv påpekade ju också att du inte kan komma här och påtvinga din tro som rätt och hans som fel. Exakt det uppmärksammade jag också. Sorry, men din ursprungliga kommentar var helt enkelt jävligt dum.

Lägg ner nu, börjar bli irriterande..

PS. Det KOMISKA är att du nu även säger att jag har fel. Haha.

Medlem

Försvinn. Du gör bort dig och förstår inte det heller. Du lägger dig i en diskussion mellan två andra personer och på ett sätt som är direkt felaktigt eftersom du inte förstod då och fortfarande inte förstår sammanhanget nu. Pinsamt!

Du sa dessutom att du ville lägga ner men inte heller det höll du.

Kan du göra något rätt? Alls?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar