Inspelningsfunktionen är gratis på PS4

Robot
Medlem
Inspelningsfunktionen är gratis på PS4

Gillar svaret: "all". No bullshit what so ever

Medlem
Skrivet av rolftre:

Gillar svaret: "all". No bullshit what so ever

Som proven i skolan, kryssfrågor. Ingen bullshit.

Medlem

Sånt här är bra för oss kunder och så det ska vara, slåss om våra pengar!

Inaktiv

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

MS gick i alla fall ut med sin produkt att så här vill vi ha den. Sedan när de märkte att spelare inte uppskattade det så lyssnade de och ändrade de på det. Verkar som att Sony är riktigt orolig denna generationen då de verkar göra allt för att få så bra PR som möjligt. Vet de kanske med sig att de har en sämre produkt?

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

Vänta? Det är väl ingen som ens har spekulerat om att inspelning skulle kosta pengar innan MS nu gick ut med det. Någon ställde då naturligtvis en fråga om detta till Sony om hur de förhåller sig.

Det mesta av Sonys bra PR har de fått genom att inte göra någonting och då sett bra ut när MS gjort bort sig gång på gång.

KoP
Medlem

Gamla tiders konsolkrig när företagen vågade trasha varandra i helsides annonser var ju störtskönt men kanske inte så moget.

Men som konsument fick man sig ett garv.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

Vänta? Det är väl ingen som ens har spekulerat om att inspelning skulle kosta pengar innan MS nu gick ut med det. Någon ställde då naturligtvis en fråga om detta till Sony om hur de förhåller sig.

Det mesta Sonys bra PR har de fått genom att inte göra någonting och då sett bra ut när MS gjort bort sig gång på gång.

Sony hade troligen gjort samma sak om det inte blivit världens shitstorm när Microsoft annonserade det. Tro inte att Sony är bättre, de är ute efter att tjäna pengar precis som alla andra. De är dock smarta med att de alltid väntar och gör det motsatta när folk inte gillar vad Microsoft visat.

Medlem

Jag börjar få en känsla av att MS och Sony suttit för längesedan och diskuterat nästkommande generation för att båda ska få ut så mycket som möjligt av den. Tänker främst på begagnatmarknaden med online hela tiden med mera. Sen går Sony totalt åt andra hållet och får med sig en hel värld av gamers. Eller, om den ovanstående konspirationsteorin inte stämmer så är marknadsanalytikerna på MS helt åt helskotta dumma i skallen (inte helt otroligt).

Medlem

Jag tycker inte heller att det är bra att gold behövs för att använda funktionen. Hoppas de tar bort det.

Jag tror dock att Microsoft riktar sig till såna som mig som alltid har gold sen typ sju år tillbaka och inte tänker så mycket på vilka funktioner som ingår. Men, jag understryker att jag också tycker Microsoft gör fel här. Blir ändå Xbox One all the way.

Medlem

Gratis eller inte kommer nog spendera lika mycket pengar på spel osv. ändå. Skillnaden är nog att en gratisfunktion kommer göra så man lägger upp mer videos på nätet som sedan Sony tjänar på som reklam för bra spel.

win / win för alla.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Margy:
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

Vänta? Det är väl ingen som ens har spekulerat om att inspelning skulle kosta pengar innan MS nu gick ut med det. Någon ställde då naturligtvis en fråga om detta till Sony om hur de förhåller sig.

Det mesta Sonys bra PR har de fått genom att inte göra någonting och då sett bra ut när MS gjort bort sig gång på gång.

Sony hade troligen gjort samma sak om det inte blivit världens shitstorm när Microsoft annonserade det. Tro inte att Sony är bättre, de är ute efter att tjäna pengar precis som alla andra. De är dock smarta med att de alltid väntar och gör det motsatta när folk inte gillar vad Microsoft visat.

Självklart vill alla tjäna pengar men priset och produkten är inte allt, det är hur du som kund blir behandlad som även spelar in för många. Går du till exempel tillbaks till en butik om de är otrevliga? Jag skulle inte sätta min fot i sådan butik igen oavsett vad de säljer och priserna på deras produkter. Microsoft har varit väldigt arroganta, jag ser mycket likheter med hur Sony var när de lanserade PS3 och det verkar som de lärt sig en hel del sedan dess.

Nöjda kunder är betalande kunder och således ligger det i en tillverkares intresse att ha sådana kunder.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

MS gick i alla fall ut med sin produkt att så här vill vi ha den. Sedan när de märkte att spelare inte uppskattade det så lyssnade de och ändrade de på det. Verkar som att Sony är riktigt orolig denna generationen då de verkar göra allt för att få så bra PR som möjligt. Vet de kanske med sig att de har en sämre produkt?

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Med "nytänkande inom branschen", menar du att det tog dem 20 minuter på presskonferensen innan de ens började prata om spel?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

*Facepalm*

Medlem

kanske inte rätt tråd men iallafall så kan man streama spel från ps4 till ps vita men inte tvärtom. Är inte säker på hur man menade där men självklart så skulle det vara skönt om man kunde få upp spelet på tven när man spelar ps vita men det kanske redan går?

Skrivet av izayoi:
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

*Facepalm*

Du kan få hjälp med det beteendet; man mår inte bra av att slå sig själv i ansiktet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

För att få spela spelen online så måste man betala?
För att spela in spel så måste man först spela spelen?

Det kostar väl i vilket fall som helst i slutändan?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

Nej..

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

Sen gnäller folk när en pc spelare köper en dator för 6000-7000...

Inget riktat mot dig nu men varför påstår sig konsolspelarna att det är billigare att vara gamer på konsol? Spelen är dyrare och du måste betala månadsavgift för alla funktioner

Tillbaka till det hela...
Varför ens tänka tanken att ta betalt för det??
Fraps till pc kostar som en fis i vinden.. fyller samma om inte en bättre funktion, finns även open broadcast till twitch

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

False. En stenhård gamer spelar på PC och struntar i konsollerna.

Medlem

Och vinnarna är konsumenterna

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

Kanske inte en med jobb och två små barn..

Äh, vem lurar jag.. Kommer försöka, sen sitter man där med alla konsoler igen förstås.. -_-

Medlem

Tweeten säger Iofs inte att det är gratis, men det är väl underförstått.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

False. En stenhård gamer spelar på PC och struntar i konsollerna.

En gamer bryr sig inte om var spelen finns..

Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av xScaryKidx:
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

False. En stenhård gamer spelar på PC och struntar i konsollerna.

En gamer bryr sig inte om var spelen finns..

Det håller jag med om, men nu handlar artikeln och diskussionen om "kriget mellan konsolerna". Min slutsats är att spelen är det som får "gamern" att köpa båda, eftersom han / hon / den / det - tycker dessa är viktigare än själva plattformen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Haha! Dom satsade, inte satsar. Dom presenterade ett nytänkande system från början, men dom vågade inte köra fullt ut på det.

Just nu verkar ju Xbox och PS4 vara näst intill samma konsoll. Inget mer nytänkande med den ena eller den andra.

PS4 har i alla fall inte ändrat på något sen den avslöjades.


signatur

I want to play a game.

Inaktiv

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. <3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

Så om en gamer inte är intresserad av dom exklusiva till ps4 t.ex men är intresserad av xbone's exklusiva, tvärt om, så köper denna båda ändå? Hur tänkte du där? Eller säg att en gamer inte gillar handkontroller och vill köra med bara mus och tangentbord så måste denne köpa flera konsoler ändå för att kunna få kalla sig gamer?

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

Är det inte så alla företag borde agera då? Eller vad är det som är så konstigt och fult med det?
Det borde väl ändå peka på att Sony fattar att de kan inte kräma ur hur mycket pengar som helst från barn, ungdomar och även vuxna.


signatur

Wasted.White.Boys

123
Skriv svar