Nördig genomgång av Unreal Engine 4

Robot
Medlem
Nördig genomgång av Unreal Engine 4

Dessa 2 grabbar borde göra tutorials, var ganska lätt att hänga med och förstå.

Jag är trött, kunde inte greppa något av grafiken, allt är ett blurr. Och jag läste rubriken som "Nödig genomgång". Godnatt tror jag, vi ses imorgon.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag är trött, kunde inte greppa något av grafiken, allt är ett blurr. Och jag läste rubriken som "Nödig genomgång". Godnatt tror jag, vi ses imorgon.

Klockan 13:06? Somliga njuter fortfarande av semestern ser jag


signatur

Game long and prosper

Medlem

fapeli fap fap.

Medlem

Tech 3 >Unity > Unreal


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tech 3 >Unity > Unreal

Tech 3?

Medlem

Som alltid "textures blabla bla". "Geometri vad?"


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Tech 3 >Unity > Unreal

wtf??? tech 3 suger ju riktigt hårt... Unreal är ju den lättaste och snyggaste av dom alla.

Dock just nu så ligger cryengine först då jag inte har fått händerna på UE4 än

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Hipshot:

Tech 3 >Unity > Unreal

wtf??? tech 3 suger ju riktigt hårt... Unreal är ju den lättaste och snyggaste av dom alla.

Dock just nu så ligger cryengine först då jag inte har fått händerna på UE4 än

Tech 3? Id Tech 3 alltså, som låg som grund för t.ex. Quake 3?
Den motorn är ju grym för sin tid. Bara en sån grej att den fortfarande ligger som grund för senaste Call of Duty-spelen är ju fantastiskt. Minns att jag älskade den motorn när den va ny, alla spel som använde den va så grymt snygga å krävde inte mycket av systemet för det.

Medlem

Vad som ska retas då. Ge mig SDKn!

Medlem

Herr Olander, du som gjorde en nyhet för några månader sedan där du visade ett längre tal där Mark Cerny talade om hur han tänkte vid skapandet av PS4(ett briljant tal för övrigt), slår nu till igen.

Jag hoppas på mer sådana här saker, lite mer nördiga fördjupningar. Och av någon anledning så är det bara(?) du som skriver dessa nyheter.

Enda saken jag hade hoppats på är ett tal/genomgång på lite mer än 4 min, typ 30+ minuter för då hinner de fördjupa sig mycket mer.

Skrivet av Javas:
Skrivet av Traveller in time:

Jag är trött, kunde inte greppa något av grafiken, allt är ett blurr. Och jag läste rubriken som "Nödig genomgång". Godnatt tror jag, vi ses imorgon.

Klockan 13:06? Somliga njuter fortfarande av semestern ser jag

Semester?? Den sparar jag till vintermånaderna

Nej, jag har jobbat typ konstant och sen kom en av mina polare som är ett Dota-freak (jag tycker freak passar PÅ HONOM, så ta inte åt er) och sa, " du måste hänga med på uppesittare kväll vi ska följa the international"eller vad det nu hette.

Jag kan inget om DOTA, inte ens det minsta lilla info, men socialt törstande som jag är så sa jag " vet du, förbered chipsen, för jag är där ikväll!" Sen visste jag inte att det skulle vara in på småtimmarna, så jag satt där och var social, men innerst inne var jag som Homer när han ser på Twin Peaks, eller Fry vid Blurnsball matchen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dessa 2 grabbar borde göra tutorials, var ganska lätt att hänga med och förstå.

Zak Parrish har jobbat på www.3dbuzz.com i 10 år, med just video tutorials. Allt från 3dsmax, maya, unreal engine, photoshop..... list goes on.
Vill du lära dig något? Stick över till 3dBuzz så kan du få höra hans ljuvliga röst

Han slutade efter 10 års arbete hos 3dbuzz typ för ett år sedan och gick över till epic games. Grym kille.

Medlem

Såååå... om jag förstår rätt så är det som en samling med flera texturer, som går att applicera på ett objekt bestående av flera delar och på ett enkelt sätt välja vilken textur ur samlingen man vill ha på vilken underdel av objektet.... ?

Lite som teman för modeller?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tech 3 > Unity > Unreal


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar