Xbox One bakom betalväggen

Robot
Medlem
Xbox One bakom betalväggen

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem

Vad är det för mening att Sony har gratis inspelningsteknik när det kostat att spela på den?

Medlem

Den ENDA anledningen till varför jag har betalat för Xbox Live är party chat. Förstår inte hur ni med PS3 har klarat er utan det. Men det här är ju bara dåligt...

Medlem

Lite roligt att dom listar internet explorer .)

Medlem
Skrivet av Magadovski:

Vad är det för mening att Sony har gratis inspelningsteknik när det kostat att spela på den?

Överföring till separat hårddisk och sedan ladda upp via datorn?

KoP
Medlem

Typ som idag då. Mitt guld abonnemang kommer ändå fortsätta löpa på Xbone.

Medlem

Lite kul att MS lägger Skype bakom en betalvägg när Sony erbjuder det gratis på Vita.

Medlem
Skrivet av Methodzlim:

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande

Tror faktiskt många köper konsol för att spela exklusiva singelplayer-spel. Jag köpte PS3 enbart för Uncharted och God of War och har endast testat lite onlinespelande.

Medlem

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Internert Explorer, shit nu måste jag ju genast ha guldmedlemsskap!

Medlem

Det där var inte mycket att hurra för.

Medlem
Skrivet av Magadovski:

Vad är det för mening att Sony har gratis inspelningsteknik när det kostat att spela på den?

Det kostar inte att spela single player, det är ju minst lika intressant att se såna klipp som multiplayer.

Inaktiv

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till?

Inspelningen? Den tillhör väl konsolen och jag får således hårdvaran när jag handlar den i affären. Vore märkligt om Panasonic skulle ta betalt för att jag ska få spela in från tvn på min hd-recorder..

Ni som betalar för detta, varför? Som att släppa ett nytt tangentbord, och dom som använder mer än 1000tecken om dagen får lyxa till det genom att betala för fler, jag kallar det för "Tangentbordet med platinummedlemsskap".

Medlem
Skrivet av Aresz:

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till

Nja gratis är väl det inte, du betalar fortfarande en månadsavgift till din operatör för att kunna göra dessa. Men jag förstår delvis vad du menar, jag menar dom sakerna har du ju betalat för att kunna göra, känns onödigt att betala för att kunna göra dom sakerna på en krysslåda.

Inaktiv

Meh, 340kr om året är inget.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till?

Inspelningen? Den tillhör väl konsolen och jag får således hårdvaran när jag handlar den i affären. Vore märkligt om Panasonic skulle ta betalt för att jag ska få spela in från tvn på min hd-recorder..

Ni som betalar för detta, varför? Som att släppa ett nytt tangentbord, och dom som använder mer än 1000tecken om dagen får lyxa till det genom att betala för fler, jag kallar det för "Tangentbordet med platinummedlemsskap".

Njae tycker också att det är lite ont om unika features och skype ect borde man väl kunna få ändå MEN du betalar för alla deras servrar som de har för att du ska kunna spela online samt att din inspelning sker till molnet så att du kan dela med dig dem. Jag är lite förvånad att det inte är krav på livekonto för att få tillgång till den extra beräkningskraften i molnet fast då hade väl inte spelskaparna andvänt det eftersom alla inte skulle ha haft tillgång att använda det...
Så det är nog också någto som MS använder intäckterna till.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till?

Inspelningen? Den tillhör väl konsolen och jag får således hårdvaran när jag handlar den i affären. Vore märkligt om Panasonic skulle ta betalt för att jag ska få spela in från tvn på min hd-recorder..

Ni som betalar för detta, varför? Som att släppa ett nytt tangentbord, och dom som använder mer än 1000tecken om dagen får lyxa till det genom att betala för fler, jag kallar det för "Tangentbordet med platinummedlemsskap".

Jag är inte insatt i hur deras verksamhet fungerar men jag kan tänka mig att det kostar multum att hålla Xboxlive uppe med 300 000 servarar varje månad och dem måste ha en inkomstkälla för att klara det. Och det är de man betalar för underhållet av Xboxlive


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem

Ahh va härligt att man får bästa webläsaren iaf! Go IE

Medlem
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av Methodzlim:

Finns noll poäng att ens äga en nextgen konsol utan ett medlemskap i någon av formerna. Har man inte råd med det kan man lika gärna hålla sig ifrån att köpa då man missar det roliga i ett konsol ägande

Tror faktiskt många köper konsol för att spela exklusiva singelplayer-spel. Jag köpte PS3 enbart för Uncharted och God of War och har endast testat lite onlinespelande.

Ja absolut men betalade du över 4 000 för ditt ps3? Hade du varit smart hade du köpt det ganska nyligen och betalat hälften av det priset. Notera att jag skrev Nextgen inte Currentgen


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Meh, 340kr om året är inget.

Det är en princip sak det handlar inte om summan. Varför betala för saker som man kan göra gratis på ett ps4,, ett exempel är Netflix..

Medlem

Eller så kör man PC

Medlem
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Men herre gud. Måste vara det mest idiotiska jag någonsin hört.

Varför skulle man vilja betala för att få använda en app för att sedan betala igen för att se filmer på den.
Bättre koppla mobilen, ps3, smarttv, Ouya, htpc till tvn om man vill se Netflix.

Sånt här som man blir förbannad på. Helt onödigt och förbannat idiotiskt på så många plan att man blir tokig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nisp88:

Dåligt att man ska behöva betala två gånger för att använda Netflix.

Men herre gud. Måste vara det mest idiotiska jag någonsin hört.

Varför skulle man vilja betala för att få använda en app för att sedan betala igen för att se filmer på den.
Bättre koppla mobilen, ps3, smarttv, Ouya, htpc till tvn om man vill se Netflix.

Sånt här som man blir förbannad på. Helt onödigt och förbannat idiotiskt på så många plan att man blir tokig.

Ja eller så köper man en PS3/PS4 och ser på Netflix med den utan att betala två gånger...

Medlem
Medlem

Varför ska jag betala för att spela online? Jag har redan betalt min interneträkning.

Det finns många spel där oberoende företag står för hosting, titta bara på PC. Ren girighet är vad det är.

Medlem
Skrivet av The_Calle:
Skrivet av Aresz:

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till?

Inspelningen? Den tillhör väl konsolen och jag får således hårdvaran när jag handlar den i affären. Vore märkligt om Panasonic skulle ta betalt för att jag ska få spela in från tvn på min hd-recorder..

Ni som betalar för detta, varför? Som att släppa ett nytt tangentbord, och dom som använder mer än 1000tecken om dagen får lyxa till det genom att betala för fler, jag kallar det för "Tangentbordet med platinummedlemsskap".

Njae tycker också att det är lite ont om unika features och skype ect borde man väl kunna få ändå MEN du betalar för alla deras servrar som de har för att du ska kunna spela online samt att din inspelning sker till molnet så att du kan dela med dig dem. Jag är lite förvånad att det inte är krav på livekonto för att få tillgång till den extra beräkningskraften i molnet fast då hade väl inte spelskaparna andvänt det eftersom alla inte skulle ha haft tillgång att använda det...
Så det är nog också någto som MS använder intäckterna till.

Ja fast hade ni verkligen behövt deras servrar för att kunna spela online öht?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Ztrife:
Skrivet av Aresz:

Så dom tar betalt för det som annars är gratis? Känns sådär..

Vad får jag som kund för att jag betalar extra? Webbläsare, skype, streaming? Det har jag redan, gratis i min telefoner, surfplattor, pc-datorer, htpc, så MS, vilket mervärde får jag som kund genom att betala en gång till

Nja gratis är väl det inte, du betalar fortfarande en månadsavgift till din operatör för att kunna göra dessa. Men jag förstår delvis vad du menar, jag menar dom sakerna har du ju betalat för att kunna göra, känns onödigt att betala för att kunna göra dom sakerna på en krysslåda.

Precis, fast jag har ju redan betalat min operatör en gång, jag vill inte betala MS också, speciellt då dom inte tillför något.

Medlem

Fan vilket löjligt gnäll! Man köper en konsol för att spela på och inte enbart för att köra Skype och Netflix, det är ingen rättighet. Är man så jäkla kåt på dessa bonus features så finns dessa tillgängliga på annat håll.

Märks att det hatas bara för att det blivit populärt att rikta irritation på MS.

KoP
Medlem

Xbox Live har ju långt mycket mindre downtime än PSN när det kommer till underhåll av servrar m.m Bara det är värt att betala för.

Skriv svar