Conan O'Brien spelar Atari 2600

Robot
Conan O'Brien spelar Atari 2600
Medlem
Conan O'Brien spelar Atari 2600

Han har rätt: det var en hemsk tid...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skrivet av Ravenknight:

Han har rätt: det var en hemskt rolig och fantastisk tid...

Håller med!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha! Alltid lika kul och kolla på Clueless Gamer avsnitten

Medlem

Haha Kommer dock ihåg river raid och combat. Och så nåt jäkla spel där man körde som nån slags arkeolog. Hur fan kunde man spela dessa spel på den tiden

Medlem

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Medlem
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Medlem

På den tiden gick ju i alla fall utvecklingen framåt, till skillnad från dagens spelbransch.

CoD 25?.. Assassins creed 32?

Medlem

Satan vilken ledsam människa han är.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

"The uploader has not made this video available in your country."

Så går det när man sitter i Norge

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Satan vilken ledsam människa han är.

Jag tycker att du är det. Bara för att du inte uppskattar hans humor måste du väl inte klaga på hans person?

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Medlem

Han är skön fan! gillar han!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av MillStrike:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Ja men häst var fortfarande bättre och billigare.

Medlem

Älskar Clueless Gamer. Man får ett helt annat perspektiv på spelen när han spelar dom

Medlem

Finns där någon anledning att ha goda saker att säga om denna eran förrutom att den ledde till en era där spelen inte sög, samt eventuell nostalgi ungefär?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sviskon:

På den tiden gick ju i alla fall utvecklingen framåt, till skillnad från dagens spelbransch.

CoD 25?.. Assassins creed 32?

AssCred gör iallafall mer nytt i varje numrerad del än COD gör på många av sina spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av PeTTs0n:

Satan vilken ledsam människa han är.

Jag tycker att du är det. Bara för att du inte uppskattar hans humor måste du väl inte klaga på hans person?

Sättet han uttrycker sig på och hur han beter sig tycker jag utan tvekan är en tillräckligt stor del av honom för att säga att han är förbannat ledsam. (Ödmjukhet och respekt, vad är det?) Jag har nog sett/hört mer av honom än vad du har sett/hört av mig exempelvis, ändå säger du att du tycker jag är det?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Conan O'Brien är förjävla skön


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av MillStrike:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Jo det kanske var ett stort steg i historien men det var ändå ett skitåk...

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Jo det kanske var ett stort steg i historien men det var ändå ett skitåk...

Bara med dagens mått mätt. Men de klart det första tåget var väl också ett jävla skitåk, för att inte tala om vilken skitdålig uppfinning hjulet, pennan, pappret mfl var.
De kan inte vara lätt att vara trångsynt.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MillStrike:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Ja men häst var fortfarande bättre och billigare.

Billigare tveksamt. Bättre? nja... Om man kan sin historia så vet man att folk var förundrade över hur lite "SKIT" eller föroreningar som bilen släppte ut jämfört med hästen.
plus att den gick fortare och var betydligt mer bekväm än hästen. score set & match

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Jo det kanske var ett stort steg i historien men det var ändå ett skitåk...

Bara med dagens mått mätt. Men de klart det första tåget var väl också ett jävla skitåk, för att inte tala om vilken skitdålig uppfinning hjulet, pennan, pappret mfl var.
De kan inte vara lätt att vara trångsynt.

Nu sa jag ju inte att bilen var en dålig uppfinning eller hur?

Skrivet av ToRcH:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MillStrike:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Ja men häst var fortfarande bättre och billigare.

Billigare tveksamt. Bättre? nja... Om man kan sin historia så vet man att folk var förundrade över hur lite "SKIT" eller föroreningar som bilen släppte ut jämfört med hästen.
plus att den gick fortare och var betydligt mer bekväm än hästen. score set & match

Den absolut första bilen var dyrare än att ha häst. Och att den gick snabbare än en häst? Bullshit. Dock att bilen säkert var bekvämare kan jag hålla med om.

Inaktiv

well this escalated quickly..

Första bilen, bekvämare??!
Vägarna var inte anpassade för den typen av drift, den var trampad av hästar och var ojämn efter tunga vagnar tryckt ner underlaget. Sen var de första däcken av trä och skyddande och stötdämpande lager kom långt senare.
Första bilen bekvämare i jämförelse med en van ryttare på sadel, eller specialanpassad resevagn, det tror jag icke.

Spelen utvecklas men detta var en befästande faktor i spelens historia, plus att det är skitkul att lyssna på föräldrar som satt ner på sjuttiotalet på ryamatta och träfaner och Zeppelin affisch på väggarna till långt in på natten med *blip* *Blop* *Pchchhchk* som ekade i mörkret.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem

Atari 2600. Min första kärlek. <3

Och vadå en hemsk era? Fanns ju inget att direkt jämföra med.
Det var state of the art på sin tid.

Mååånga och roliga timmar har man haft med spel så som bl.a Pitfall, H.E.R.O, Keystone capers, Joust, Dig dug, Millipede, River raid, Crystal castles, Pole position och Solaris.

Medlem

Angående bilar och hästar, det här är den första bilen, som konstruerades av fransosen Cougnot:

Den ser kanske inte mycket ut för världen men jag kan nog garantera att den var skitkul att köra, precis som Atariburken var på sin tid.

Jämfört med dagens maskiner suger båda, precis som Conan säger.

Medlem

Älskar Clueless Gamer segmenten!

Medlem

Haha kul att få läsa lite om bilens historia på en spelsite

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MillStrike:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av MillStrike:

Bara för att ni är vana vid dagens grafik och gameplay betyder inte att det gamla är skit. Utveckling måste väl börja någonstans? Det är ju som att säga att världens första bil var ett jävla skitåk.

Men.....världens första bil var ju ett skitåk :l

Nej det var den inte, det var ett stort steg i historien.

Ja men häst var fortfarande bättre och billigare.

Billigare tveksamt. Bättre? nja... Om man kan sin historia så vet man att folk var förundrade över hur lite "SKIT" eller föroreningar som bilen släppte ut jämfört med hästen.
plus att den gick fortare och var betydligt mer bekväm än hästen. score set &amp; match

Haha say what? Du kan verkligen inte din historia.
Vägarna, farten, ljudet, avgaser *host host*. Mer bekväm?.. kom igen, när den stod still menar du?

12
Skriv svar