Musen glappar när den har stått i några dagar.

Medlem
Musen glappar när den har stått i några dagar.

Nu e det så att jag har varit borta i nästan en vecka och datorn har därför stått orörd.
Så nu när jag kommit hem och ska spela/surfa så glappar musknappen så in i helvete.
Antar att den kommer ordna till sig om ett tag den har gjort så förr.

Men det jag undrar är varför?
Hur kommer det sig att den beter sig såhär? och varför fixar det till sig av sig själv?

Medlem

När katten är borta dansar mössen på bordet.

Seriöst så har jag ingen aning.
Köp ny mus?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

När katten är borta dansar mössen på bordet.

Seriöst så har jag ingen aning.
Köp ny mus?

Jo det ska jag ju göra någon gång men eftersom den ordnar upp sig efter ett par timmar känns det lite onödigt, har inga problem med den annars.

Mysko; kan det vara någon drivrutin som har installerats i bakgrunden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det lät underligt. Vad är det för mus du har? Fuktig lägenhet kanske så musen börjar glappa om den får stå för länge i fukten? Nä jag har noll koll på va det kan vara. Spöken som passar på att spela när du är borta?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Mysko; kan det vara någon drivrutin som har installerats i bakgrunden?

Som sagt så ordnar det upp sig efter ett par timmar igen och den fungerar som vanligt och datorn har som sagt varit avstängd dom senaste 5-6 dagarna. Så tror inte det. Jävligt skumt är det och vore kul om någon hade ens en liten aning om varför den beter sig såhär.

Skrivet av Bojkott:

Det lät underligt. Vad är det för mus du har? Fuktig lägenhet kanske så musen börjar glappa om den får stå för länge i fukten? Nä jag har noll koll på va det kan vara. Spöken som passar på att spela när du är borta?

Har en Ace gx-300

Ta det som ett tecken på att aldrig lämna datorn mer än när du ska (måste) sova


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Den blir väl ledsen när du lämnar den sådär!

Låter som min gamla mus, kom aldrig på vad det var för fel på den, så jag köpte en ny till slut. Förmodligen är den helt enkelt sliten och lite trött.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Den blir väl ledsen när du lämnar den sådär!

Låter som min gamla mus, kom aldrig på vad det var för fel på den, så jag köpte en ny till slut. Förmodligen är den helt enkelt sliten och lite trött.

Utmattningssyndrom?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jepp!

Påtal om det, den kanske bara behöver göras rent?

Jag gjorde rent mitt mekaniska tangentbord, och det blev som en ny upplevelse. Skillnaden var enorm, något jag inte förväntade mig.

Satt i tre timmar med pincett, tops, aceton och handdammsugare. Bra grejer!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jepp!

Påtal om det, den kanske bara behöver göras rent?

Jag gjorde rent mitt mekaniska tangentbord, och det blev som en ny upplevelse. Skillnaden var enorm, något jag inte förväntade mig.

Satt i tre timmar med pincett, tops, aceton och handdammsugare. Bra grejer!

Nice, men du vet att man faktiskt kan duscha de flesta tgtbord? Bara man torkar det riktigt ordentligt efteråt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Självklart. På samma sätt som du tekniskt sett kan köra ett moderkort i diskmaskinen. Nej men det är klart det går, men jag gjorde rent allting hela vägen ner till switchar, och då behövdes lite mer pill och precision.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Självklart. På samma sätt som du tekniskt sett kan köra ett moderkort i diskmaskinen. Nej men det är klart det går, men jag gjorde rent allting hela vägen ner till switchar, och då behövdes lite mer pill och precision.

Det räcker inte att duscha alltså? Har du Tgtbordet i mattråget?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Hahaha!

Nja, det var mest det att jag satt och meckade med tangentbordet ändå, började plocka bort knapparna och insåg hur skitigt det var. Plockade då bort alla och började göra rent. Jag slapp dessutom torka det! (Silver linings?)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jepp!

Påtal om det, den kanske bara behöver göras rent?

Jag gjorde rent mitt mekaniska tangentbord, och det blev som en ny upplevelse. Skillnaden var enorm, något jag inte förväntade mig.

Satt i tre timmar med pincett, tops, aceton och handdammsugare. Bra grejer!

Så kanske det kan vara, men hur kommer jag in under musknappen för att göra rent?

Medlem

Det är en avsevärt bättre fråga. Har dessvärre inget svar på det... Vad är det för mus du har?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det är en avsevärt bättre fråga. Har dessvärre inget svar på det... Vad är det för mus du har?

En Ace gx300

Medlem

Ja just.. Det skrev du ju där ovan. Hm.

Jag kör också en Ace och har inga sådana problem. Har GX300'n även den en "lift"-knapp?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja just.. Det skrev du ju där ovan. Hm.

Jag kör också en Ace och har inga sådana problem. Har GX300'n även den en "lift"-knapp?

Liftknapp? Tror inte det.

Medlem

Okej. De senare Ace (Of sweden)-mössen har det.

Kort sagt kalibrerar den musen efter ytan som ligger under den om du håller in knappen och flyttar runt musen litegrann. Om man inte gör det när man byter underlag kan man uppleva att musen laggar eller har dålig precision.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Okej. De senare Ace (Of sweden)-mössen har det.

Kort sagt kalibrerar den musen efter ytan som ligger under den om du håller in knappen och flyttar runt musen litegrann. Om man inte gör det när man byter underlag kan man uppleva att musen laggar eller har dålig precision.

Är en modell som har utgått så tror inte att den har en sådan knapp, hittar ingen iaf. Och har inte bytt underlag utan har samma musmatta som jag haft i ett par år nu, och det är egentligen bara musknappen som är/känns glapp.

Medlem

Då är den nog helt enkelt trött. Dags att investera i ny förmodligen!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Då är den nog helt enkelt trött. Dags att investera i ny förmodligen!

Ja det känns nästan som det, synd att dom flesta är så jävla dyra och min har utgått, tycker ju om "formen" på den.
Dom flesta "gaming" möss som inte snordyra ser ju förjävliga ut.

Medlem

Jag har en Ace of Sweden 3200 Edge. Bästa musen jag haft. Formen gör otroligt mycket gör greppet och bekvämlighetsnivån.

Googlelänk, men vadå!

"Hylformen" på det ena greppet är helt fantastiskt. Kommer få svårt att leva utan det när jag väl byter mus.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag har en Ace of Sweden 3200 Edge. Bästa musen jag haft. Formen gör otroligt mycket gör greppet och bekvämlighetsnivån.

Googlelänk, men vadå!

"Hylformen" på det ena greppet är helt fantastiskt. Kommer få svårt att leva utan det när jag väl byter mus.

Just den formen på möss jag inte gillar (aldrig prövat någon längre stund),
men verkar som om det får bli något liknande.

Medlem

Det är udda först, men när man vänjer sig vid att vila fingrarna på "hyllorna" blir det bland det bästa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar