Ids Matt Hooper gör Carmack sällskap på Oculus Rift

Robot
Ids Matt Hooper gör Carmack sällskap på Oculus Rift
Medlem
Ids Matt Hooper gör Carmack sällskap på Oculus Rift

Jag står först i kön när den där godbiten släpps.
Flygsimulatorer och racingspel kommer bli helt sagolikt med en Oculus

Edit: Var tvungen att dra en anekdot från när jag provade försvarets viggensimulator runt år 2000. Domskärm över hela cockpit och riktig stol + instrument. Ett av det coolaste jag testat. Jag går och hoppas lite på att OR ska kunna leverera en liknande upplevelse.

Medlem

Helt klart sugen och jag tror det finns en stor efterfrågan på att köpa en hårdvara som gör det möjligt att förstärka inlevelsen av spelen. Med spel som Star Citizen, Elite och X Rebirth som samtliga försöker skapa en trovärdig värld så hade OR varit pricken över i:et (SC kommer ha stöd för OR, osäker på hur det är med de andra).

Här är en video där Jamie Hynemen (Mythbusters) testar Oculus Rift och ger sin åsikt om den.

Själv är jag väldigt sugen på det X Rebirth som släpps i november (om allt går enligt planerna), tänk er detta spel med OR=)

Medlem

X Rebirth såg förjävla häftigt ut Älskar dom tidigare spelen i serien, så det blir ett givet köp.

ELF
Medlem

Spel som Hawkem med OR och dubbla joysticks kan nog vara (åsum)......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Civ5 med rift - sjukt nice.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

X Rebirth såg förjävla häftigt ut Älskar dom tidigare spelen i serien, så det blir ett givet köp.

Kommer X Rebirth bli lite nybörjarvänligare eller kommer det vara lika brutalt som X3?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Bojkott:

X Rebirth såg förjävla häftigt ut Älskar dom tidigare spelen i serien, så det blir ett givet köp.

Kommer X Rebirth bli lite nybörjarvänligare eller kommer det vara lika brutalt som X3?

Citat från utvecklarna.
"X Rebirth features a whole new user experience – it is easier than ever to start with, and remains as deep as fans expect it."

Det kommer alltså vara lättare än någonsin att sätta sig in i spelet, men samtidigt vara djupgående som dom tidigare spelen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Bojkott:

X Rebirth såg förjävla häftigt ut Älskar dom tidigare spelen i serien, så det blir ett givet köp.

Kommer X Rebirth bli lite nybörjarvänligare eller kommer det vara lika brutalt som X3?

Citat från utvecklarna.
"X Rebirth features a whole new user experience – it is easier than ever to start with, and remains as deep as fans expect it."

Det kommer alltså vara lättare än någonsin att sätta sig in i spelet, men samtidigt vara djupgående som dom tidigare spelen.

Underbart, blir köp då!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nyhetsbildens källa

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Själv är jag väldigt sugen på det X Rebirth som släpps i november (om allt går enligt planerna), tänk er detta spel med OR=)

https://www.youtube.com/embed/NEbL1p5vZpw

FZ borde ha publicerat nyheten med de två nya filmerna från X-Rebirth. Ser fantastiskt ut, och om det är hälften så bra som de låter kommer det bli kanon.

Medlem

Går ju att köpa en icke färdig prototyp redan nu för en 320 dollar.. Polarn har ett exemplar hemma i Gävle.. dock osäker hur han kom över det! Men som det lät så hade han signat upp på hemsidan..

Medlem

En undran från mig som är jävligt lättskrämd, dvs jag får nästan hjärtattack flera gånger om dagen på jobbet när jag lyssnar på musik/podcasts/ljudbok med hörlurar och nån knackar mig på axeln eller bara står bakom mig.

Har man någon periferi-seende utanför spelet, dvs kan man snegla åt sidan och se ut i verkligheten för att se vad som händer? Eller är man helt instängd och bara ser spelet?
Hörlurar + OR + brand = död, grillad gamer?

Om man varken ser eller hör vad som händer runtomkring så kan det bli farligt

Visst är jag sugen på Oculus Rift men isåfall vill jag ha möjligheten att kunna se lite vad som händer runtomkring i verkligheten med, annars kommer jag dö av hjärtattack om frugan eller vovvarna råkar komma för nära.

1
Skriv svar