Svensklaget Alliance till Dota 2-final

Robot
Medlem
Svensklaget Alliance till Dota 2-final

Heja tv 6 skulle jag vilja säga:)

Medlem

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Inaktiv

De lägger upp youtube klipp efter ett tag, så man kan kolla sändningarna från igår kväll.

T.ex. Alliance andra match mot Na'vi som var riktigt bra spelad av svenskarna. Match page - view.
http://www.dota2.com/international/mainevent/schedule/saturda...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Tror inte du skulle tycka det ifall du var insatt i spelet. Finns inget annat e-sportsspel med lika mycket djup där varje match är i stort sätt unik.

Medlem

Moba spelen gör sig inte jättebra på tv, imo. matcherna är för långa och många fall sega och det är så många små saker som är viktiga för helheten att det är svårt att hänga med på allt. Nej, då är det roligare med t.ex SC2. Sen är det ju ändå kul att kolla på Moba, men det skulle behöva vara lite kortare matcher.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Tror inte du skulle tycka det ifall du var insatt i spelet. Finns inget annat e-sportsspel med lika mycket djup där varje match är i stort sätt unik.

Följer TB:s spontana videor i DOTA2 och äger tom. det själv men man blir ju bara mer och mer avskräckt ju mer man ser, vad är meningen med spelet, vilken bakgrunds-story finns det? Varför måste det vara så fruktansvärt repetitivt, spelet verkar ju som gjort för en bot.

Inaktiv
Skrivet av moberg:

Moba spelen gör sig inte jättebra på tv, imo. matcherna är för långa och många fall sega och det är så många små saker som är viktiga för helheten att det är svårt att hänga med på allt. Nej, då är det roligare med t.ex SC2. Sen är det ju ändå kul att kolla på Moba, men det skulle behöva vara lite kortare matcher.

Tycker inte det går att jämföra. SC2 är i princip ett 1vs1-spel även om det finns teamplay så är det inte det som är populärt i sändningarna.

DOTA 2 är ett lagspel och tar längre tid, men inte längre än en fotboll- eller hockeymatch.

För att gilla DOTA 2 måste man gilla build-up:en också, eftersom spelet innehåller levlande.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Enkelt löst, titta inte!
Dock borde du väl uppskatta att e-sport växer, det är väl bara kul att "gaming" får lite plats i media, det är ju trots allt en av världens största hobbys/branscher.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Tror inte du skulle tycka det ifall du var insatt i spelet. Finns inget annat e-sportsspel med lika mycket djup där varje match är i stort sätt unik.

Följer TB:s spontana videor i DOTA2 och äger tom. det själv men man blir ju bara mer och mer avskräckt ju mer man ser, vad är meningen med spelet, vilken bakgrunds-story finns det? Varför måste det vara så fruktansvärt repetitivt, spelet verkar ju som gjort för en bot.

Det är ett spel utan någon story, samma princip som de flesta multiplayer spel. CS, BF, SC. Storyn får du hitta på själv. Det är inte de som är charmen med spelet, andra sporter har inte direkt någon story bakom de lustiga utförandet. Varför ska bollen in i målet i fotboll. Att säga att e-sport behöver story är som att säga att annan sport behöver en story.
Jag har mer följt CS scenen när de kommer till e-sport men såg matchen igår och de va riktigt härligt att kolla på.
Spelet må se repetitivt ut om man kollar med noll koll, men det gör alla sporter om man inte har koll på hur sporten funkar t.ex. Fotboll, Hockey, Ridning, Friidrott.

Medlem

Ja, jag hoppas verkligen de vinner i natt. Det är tillräckligt illa att behöva vara uppe så sent natten innan första jobbdagen efter semestern. Att behöva vara det för att se en förlust vore för jävligt.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Enkelt löst, titta inte!
Dock borde du väl uppskatta att e-sport växer, det är väl bara kul att "gaming" får lite plats i media, det är ju trots allt en av världens största hobbys/branscher.

När jag kollade Alliance vs Na'vi inne i spelet igår var det över 200 000 som kollade på samma match. Imponerad över hur bra det fungerade.

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Ja, jag hoppas verkligen de vinner i natt. Det är tillräckligt illa att behöva vara uppe så sent natten innan första jobbdagen efter semestern. Att behöva vara det för att se en förlust vore för jävligt.

jupp funderar att ringa chefan idag och saga att jag försov mig....damit skulle börjat semestern en vecka senare.

phi
Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Tror inte du skulle tycka det ifall du var insatt i spelet. Finns inget annat e-sportsspel med lika mycket djup där varje match är i stort sätt unik.

Det är väl lite det som är problemet. Man ska inte behöva vara insatt och spela ett spel själv för att kunna uppskatta det, redan där misslyckas man om man har som mål att få esport att växa utanför pojkrummen och in i vardagsrummen.

Spel som har game modes som 1vs1, TDM och CTF är spel som skulle kunna få esporten att växa sig ännu större. Moba-spel är inte det.

Medlem

Spoiler?!

Tack FZ.

Medlem

Jag tycker att Dota 2 och LoL är väldigt trevligt att titta på. Och jag blir alltid lika imponerad av hur duktiga kommentatorerna är. Faktiskt mycket duktigare än "vanliga" sportkommentatorer, speciellt med tanke på hur komplexa spelen är med hundratals spelbara karaktärer, items osv.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Tror inte du skulle tycka det ifall du var insatt i spelet. Finns inget annat e-sportsspel med lika mycket djup där varje match är i stort sätt unik.

Det är väl lite det som är problemet. Man ska inte behöva vara insatt och spela ett spel själv för att kunna uppskatta det, redan där misslyckas man om man har som mål att få esport att växa utanför pojkrummen och in i vardagsrummen.

Spel som har game modes som 1vs1, TDM och CTF är spel som skulle kunna få esporten att växa sig ännu större. Moba-spel är inte det.

Fast i regelrätta lagsporter krävs - för att man ska ha någon förståelse - kan reglerna i sporten. I fotboll och liknande är det lätt löst genom att alla har fått reglerna inlärda sen barnsben, men som koncept är det inte annorlunda. Alltså, att det finns en tröskel man måste överstiga för att bli "insatt". Däremot måste man inte spela det själv för att uppskatta det.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna! Man blir ju bara mer och mer avskräckt ju mer man ser, vad är meningen med spelet, vilken bakgrunds-story finns det? Varför måste det vara så fruktansvärt repetitivt.

Jag tar personligen detta any day över traditionell tråk-sport. Ser man inte minsta glädje i detta så bör man ifrågasätta sitt egna spelintresse. Här finns mycket att ta in även som beskådare vilket för mig gör det hela mera intressant. Att titta på något som fotboll eller tennis känns idag som stenåldern.

Spel av denna typen är ju så klart repetitiva men det är ju hela grejen. Skulle säga det är ett krav nästan för att man ska kunna bygga någon slags sport runt det.

Tror för övrigt att det finns en hel del backstory till alla 100'ish Heroes. Det är mer än vad man kan säga om CS där man inte vet något om alla faceless'a karaktärer.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Flash:

Spoiler?!

Tack FZ.

Resultatet är ju redan officiellt att Alliance är i final.
http://www.dota2.com/international/mainevent/schedule/sunday/

Dessutom så även om du skulle kolla matcher senare från main eventet så spoilar de själva redan resultaten i och med hur de listar matcherna på sidan.

Inaktiv
Skrivet av starboy83:

Jag tycker att Dota 2 och LoL är väldigt trevligt att titta på. Och jag blir alltid lika imponerad av hur duktiga kommentatorerna är. Faktiskt mycket duktigare än "vanliga" sportkommentatorer, speciellt med tanke på hur komplexa spelen är med hundratals spelbara karaktärer, items osv.

Det har du fan rätt i. Kommentatorerna måste vara insatta och själv ha spelat t,ex Dota i flera år för att ha koll på vad som händer, strategier osv.

I fotboll känns det itne som att man behöver samma kompetens.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Flash:

Spoiler?!

Tack FZ.

Resultatet är ju redan officiellt att Alliance är i final.
http://www.dota2.com/international/mainevent/schedule/sunday/

Dessutom så även om du skulle kolla matcher senare från main eventet så spoilar de själva redan resultaten i och med hur de listar matcherna på sidan.

Jodå, det är officiellt, men jag hade planer på att undvika resultaten (bland annat genom att låta någon annan sätta upp matchen till mig - typ som bandning av en tv-match). Inte trodde jag att FZ:s förstasida skulle förstöra spänningen...

Medlem

9 Miljoner? Dom har väl sagt att 18 miljoner på Tv6 reklamen i flera veckor nu?

Hur som helst, stort grattis till Alliance, lycka till nu!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vägen till finalen har varit så imponerande av A. Deras 2-0 mot Navi och speciellt andra matchen var brutalt bra. Jag tror inte jag var den enda som trodde Navi hade andra matchen. Admiralbullfrog som love druid var ett nöje att se. Radiance på 19 min är helt sick.

Medlem
Skrivet av Javas:

9 Miljoner? Dom har väl sagt att 18 miljoner på Tv6 reklamen i flera veckor nu?

Hur som helst, stort grattis till Alliance, lycka till nu!

Den totala vinst summan för plats 1-8 är 18miljoner.
Men vinnarna får 9 miljoner.
1st - $1,435,548 USD
2nd - $631,641 USD
3rd - $287,110 USD
4th - $200,977 USD
5th - $114,844 USD
6th - $114,844 USD
7th - $43,066 USD
8th - $43,066 USD

Medlem

För att det skall bli en stor publiksport måste man kunna förstå det ok utan att spela det själv. Känns lite som man måste hålla sig konstant uppdaterad och spela iaf ett par timmar i veckan för att man skall vara med på nyanserna i dota2. Jag har spelat moba spel kanske 35 timmar totalt ochjag är ändå inte med alls.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Javas:

9 Miljoner? Dom har väl sagt att 18 miljoner på Tv6 reklamen i flera veckor nu?

Hur som helst, stort grattis till Alliance, lycka till nu!

Den totala vinst summan för plats 1-8 är 18miljoner.
Men vinnarna får 9 miljoner.
1st - $1,435,548 USD
2nd - $631,641 USD
3rd - $287,110 USD
4th - $200,977 USD
5th - $114,844 USD
6th - $114,844 USD
7th - $43,066 USD
8th - $43,066 USD

Jaha, det verkar vettigt


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Flash:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Flash:

Spoiler?!

Tack FZ.

Resultatet är ju redan officiellt att Alliance är i final.
http://www.dota2.com/international/mainevent/schedule/sunday/

Dessutom så även om du skulle kolla matcher senare från main eventet så spoilar de själva redan resultaten i och med hur de listar matcherna på sidan.

Jodå, det är officiellt, men jag hade planer på att undvika resultaten (bland annat genom att låta någon annan sätta upp matchen till mig - typ som bandning av en tv-match). Inte trodde jag att FZ:s förstasida skulle förstöra spänningen...

Det är väl klart att FZ kommer rapportera om Alliance går vidare, det är en rätt stor nyhet i gamingvärlden


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Flash:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Flash:

Spoiler?!

Tack FZ.

Resultatet är ju redan officiellt att Alliance är i final.
http://www.dota2.com/international/mainevent/schedule/sunday/

Dessutom så även om du skulle kolla matcher senare från main eventet så spoilar de själva redan resultaten i och med hur de listar matcherna på sidan.

Jodå, det är officiellt, men jag hade planer på att undvika resultaten (bland annat genom att låta någon annan sätta upp matchen till mig - typ som bandning av en tv-match). Inte trodde jag att FZ:s förstasida skulle förstöra spänningen...

Vill inte veta resultat från esport evenemang, går in på svensk nyhetssida för esport och gaming.

Makes sense.

Medlem

Spelar själv inte Dota 2, men måste säga att Navi vs. Alliance igår var mycket underhållande.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Usch och fy, det här är ju tom. mindre sevärt än vanlig sport och då är jag den minst sportintresserade människan som går att finna!

Håller fullt och ständigt med dig, men också dom andra. Kul för "e-sport". Synd att det inte är äran och hjältarnas spel starcraft2 bara där man får micra mer än 1 unit!

12
Skriv svar