Creative Sound Blaster Evo Zx

Robot
Creative Sound Blaster Evo Zx

Hur mycket kan man pressa in i ett headset utan att det blir för mycket? Creative tar till bräckjärn för att ta reda på det.

#creative-labs


Medlem
Creative Sound Blaster Evo Zx

2354kr.....

Medlem

Priset borde vara ett minus


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fastän du må säga att dom sitter bra "på" öronen, vill jag nog aldrig använda sånna headset igen.

Medlem

Får väl se hur många trådar på supportforumet det blir om drivrutiner innan man skulle våga köpa ett par.

Medlem

Hmm.... Med heltäckande kåpor hade det vart ett köp direkt. Jag läste det första gången som att det var heltäckande kåpor så gjorde mig redo på ett inköp, tack kommentaren ovan som påpekade det, annars hade jag blivit besviken imorgon.

Kanske dags att prova med lurar som sitter "på" öronen.

#köpa #ellerinte #köpa #svåraval
(Ja hashtags är så coolt så det invarderar fz)

Medlem

Köper aldrig en Creative produkt igen efter Daniel_K skandalen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hörlurar som sitter på öronen går bort direkt för mig och min baotaskalle.

Medlem

Ser riktigt bra ut - får se om det blir ett par sånna sen får hoppas de sitter bra i kombination med Oculus Rift.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd att dom inte testade ZxR modellen ist, storebrorn med 50mm element och kåpor som sitter runt öronen ist för på som dessa.

http://se.creative.com/p/gaming-headsets/sound-blaster-evo-zx...

Medlem

Inte en chans till det priset... då sitter jag hellre på mina lagom bra heltäckande lurar för 300kr ist.

Medlem

Razer Tiamat 7.1 rulz! USB? lol! Emulerat? lol! Tvi! Creative? OLOL!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Sponsrad recension av creative?

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Sponsrad recension av creative?

Eller så var det helt enkelt bra hörlurar?
Nu kan jag iofs förstå vart du vill komma - men det är lite lustigt hur många som säger liknande saker så fort det är produkter från företag de hyser agg mot


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av dotque:

Köper aldrig en Creative produkt igen efter Daniel_K skandalen!

Trist för dig ju, många som missar deras Z-serie ljudkort som till och med är bättre än Asus kort; både drivrutiner och hårdvarumässigt.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Vore kul om ni jämnförde dessa lurar mot Tritton Pro+

Medlem

Shit, 3k för storebror, skapligt. Jag är iofs beredd att slänga ut cash om det verkligen är en bra produkt, oftast som alltid finns det alltid nåt som drar ner kvaliteten, men det här betyget var ju gott. Jag har inte heltäckande lurar nu och tycker det är helt ok då jag ändå alltid har ena örat lite fritt för att kunna höra om dottern vaknar etc.

Medlem

Får se vad SweClockers säger om de recenserar de.

De må vara bra men 2534kr bra? NIX!

Medlem

Lmao. Köp istället ett par beyerdynamics(man använder dessa i studio) + bordmic. 10 gånger bättre ljud.
Visst, du kan inte styra hörluren via en smartphone, men bryr du dig alls om den "funktionen"?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Creative nej tack, har fortfarande ett Sb X-Fi som inte har några hårdvarufel bara fel på drivrutinerna som dom inte har fixat sedan W7 var i beta.

Medlem
Skrivet av dotque:

Köper aldrig en Creative produkt igen efter Daniel_K skandalen!

Vadå, vad hände?


signatur

Game long and prosper

ELF
Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Hörlurar som sitter på öronen går bort direkt för mig och min baotaskalle.

Det kan ju inte vara ett dugg skönt. Jag skulle nog bara sitta och räta till dem hela tiden.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

"gaming hörlurar" lol

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av dotque:

Köper aldrig en Creative produkt igen efter Daniel_K skandalen!

Vadå, vad hände?

http://www.theguardian.com/technology/blog/2008/apr/02/daniel...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Javas:
Skrivet av dotque:

Köper aldrig en Creative produkt igen efter Daniel_K skandalen!

Vadå, vad hände?

http://www.theguardian.com/technology/blog/2008/apr/02/daniel...

Långsynt eller oinformerad, det är frågan. Inte du, Dotque, utan det faktum att historien vägrar dö.

Rabaldret om Daniel K är en fem år gammal historia, där de flesta verkar ignorera/glömma/missa att Daniel K och Creative kom överens med varandra om att han (Daniel) fick fortsätta att publicera sina hemmagjorda drivrutiner via länkningar på Creatives forum med disclaimern "This software/driver pack is unofficial, not supported by Creative Labs and is provided as is, without any warranties". Drivrutinerna finns för övrigt fortfarande att hämta på Creatives forum. Det inkluderar för övrigt drivrutiner för Win7 postat 2011, medan ursprungliga rabaldret handlade om drivrutiner för Vista. (http://forums.creative.com/showthread.php?t=587995)

Jag håller med om att Creative kunde varit smidigare när det historien utspelade sig 2008, men eftersom de kom överens och Daniel kunde fortsätta publicera sina drivrutiner tycker i alla fall jag att ärendet är utagerat.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Ser ut att vara båge i plast, som vanligt ja... Då kan jag aldrig ha dessa även om jag skulle vilja, de går sönder inom ett halvår. Måste ha metallbåge eller nåt annat stabilt material, annars går det sönder... Grado är dom enda jag vet som har metallbåge, förstår inte varför inte fler anammar det.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Javas:
Skrivet av dotque:

Köper aldrig en Creative produkt igen efter Daniel_K skandalen!

Vadå, vad hände?

http://www.theguardian.com/technology/blog/2008/apr/02/daniel...

Men fyfan! Man märker ju helt klart att det finns en anledning till varför det skämtas om att helvetet är fullt med advokater...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av kill455:

Lmao. Köp istället ett par beyerdynamics(man använder dessa i studio) + bordmic. 10 gånger bättre ljud.
Visst, du kan inte styra hörluren via en smartphone, men bryr du dig alls om den "funktionen"?

Läste du hela recensionen? Det är hörlurar med -inbyggt- ljudkort. Beyer lurar för 4000? Ja, om man vill ha ett par svindyra hörselskydd så why not? :S

Medlem

Steinberg Cl-1 med Audio-Technica ATH M50. Klarar mig nog ska du se.

Och 40mm element? För det priset?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Men om man går in på http://se.creative.com/p/gaming-headsets/sound-blaster-evo-zx så står det "Headsetets öronkåpor täcker öronen fullständigt för att passivt skärma bort externt buller." Förstår inte riktigt.

12
Skriv svar