Färgglada bilder från Wind Waker HD

Robot
Medlem
Färgglada bilder från Wind Waker HD

Från bilderna tänker jag "det ser kantigt och stelt ut" men antar åsikten skulle ändras om man spelar.

Medlem

Myspysigt =^.^=

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Från bilderna tänker jag "det ser kantigt och stelt ut" men antar åsikten skulle ändras om man spelar.

Det gör den. Jag tyckte illa om stilen när det kom på GC, speciellt med tanke på de bilder som hade teasats med från en strid mellan Link och Ganondorf.

Men det tog inte lång tid när man väl startade spelet innan den känslan försvan och man inte tänkte så mycket på det. Och nu ser man tillbaka på spelet med nostalgikänsla :P.

Medlem

Wind Waker, så underskattat...

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Från bilderna tänker jag "det ser kantigt och stelt ut" men antar åsikten skulle ändras om man spelar.

Det är en HD version för TVn. De har inte ökat polygon antalet på modellerna.

Medlem

Missade Wind Waker till GC, så det blir att köpa det nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det här kommer bli så grymt. Älskade Wind Waker till GC och att äntligen få uppleva det i HD kommer bli underbart Nu väntar jag bara på en HD-remake av Ocarina of Time till Wii U!

Medlem

Ibland undrar jag om Nintendos grafiker är ironiskt dåliga, lite dåliga på flit. Det är ju en remake men vad är grejen med de hiskeliga texturerna, kunde man inte piffat dessa? Vad är grejen med självlysande gräs, ett spel blir ju inte snyggare genom att gå bananas med färgmättnad.

Medlem

Meh.

Kunde gjort en uppföljare till Majoras mask, det hade jag köpt Wii u för.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Meh.

Kunde gjort en uppföljare till Majoras mask, det hade jag köpt Wii u för.

Dom håller ju på med ett "nytt" Zelda-spel till Wii U som kommer om något år, man kan ju alltid hoppas.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Ztreek:

Meh.

Kunde gjort en uppföljare till Majoras mask, det hade jag köpt Wii u för.

Dom håller ju på med ett "nytt" Zelda-spel till Wii U som kommer om något år, man kan ju alltid hoppas.

Får hoppas att det nya lyckas övertyga mig att köpa en Wii U, super mario 3d world var inte det ja ville se.....

Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Ztreek:

Meh.

Kunde gjort en uppföljare till Majoras mask, det hade jag köpt Wii u för.

Dom håller ju på med ett "nytt" Zelda-spel till Wii U som kommer om något år, man kan ju alltid hoppas.

Får hoppas att det nya lyckas övertyga mig att köpa en Wii U, super mario 3d world var inte det ja ville se.....

Ja visst blev man besviken!
Ge folket vad dom vill ha, Super Mario Sunshine 2 !

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Ztreek:

Meh.

Kunde gjort en uppföljare till Majoras mask, det hade jag köpt Wii u för.

Dom håller ju på med ett "nytt" Zelda-spel till Wii U som kommer om något år, man kan ju alltid hoppas.

Får hoppas att det nya lyckas övertyga mig att köpa en Wii U, super mario 3d world var inte det ja ville se.....

Ja visst blev man besviken!
Ge folket vad dom vill ha, Super Mario Sunshine 2 !

Exakt, eller nått helt nytt som Sunshine och Galaxy var när det släpptes, super mario 3d world känns inte nytt alls :s

Medlem

Som många människor tycker.. Nintendo lever kvar på gamla meriter och gamla spelserier, dags att utveckla.

Medlem

Remakes kan sälja hårdvara men knappast som ett nytt spel. Ett nytt Zelda i stil med videon ovan hade ökat mitt egna intresse rejält, tillsammans med spel som kommande Donkey Kong, Bayonetta 2 och ett nytt Metroid hade ett köp nästa varit garanterat. Om de slutar upp med att försöka tjäna pengar på andras verk (ja de må vara deras spel men ett spel är ingenting utan en spelare) så skulle det bli lättare att motivera ett köp när det finns tillräckligt många intressanta spel till den.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

https://www.youtube.com/embed/u_fyOkrteqM

Remakes kan sälja hårdvara men knappast som ett nytt spel. Ett nytt Zelda i stil med videon ovan hade ökat mitt egna intresse rejält, tillsammans med spel som kommande Donkey Kong, Bayonetta 2 och ett nytt Metroid hade ett köp nästa varit garanterat. Om de slutar upp med att försöka tjäna pengar på andras verk (ja de må vara deras spel men ett spel är ingenting utan en spelare) så skulle det bli lättare att motivera ett köp när det finns tillräckligt många intressanta spel till den.

Japp, bara de inte gör ett nytt metroid i stil med "other M"...
Just nu gäller det bara att vänta och se hur det nya zelda kommer bli.

Medlem

Jag har hört de ska göra den biten då man letar efter Tri-force shards mindre dryg. Bara det ger mig lust att spela remaken eftersom det är en av de "tresholds" som jag måste bestiga varje gång jag ska övertyga mig själv om att spela om Wind Waker till GC.

Medlem

Oh vad najs, Windwaker är det bästa Zelda spelet som gjorts så blir svårt att låta bli att inte köpa detta fast jag har kvar GC-versionen...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

https://www.youtube.com/embed/u_fyOkrteqM

Remakes kan sälja hårdvara men knappast som ett nytt spel. Ett nytt Zelda i stil med videon ovan hade ökat mitt egna intresse rejält, tillsammans med spel som kommande Donkey Kong, Bayonetta 2 och ett nytt Metroid hade ett köp nästa varit garanterat. Om de slutar upp med att försöka tjäna pengar på andras verk (ja de må vara deras spel men ett spel är ingenting utan en spelare) så skulle det bli lättare att motivera ett köp när det finns tillräckligt många intressanta spel till den.

Nästa Zelda kommer inte se ut så. Det kommer se ut i samma stil som Skyward Sword.
Klippet är bara en techdemo.

Medlem

Har GC versionen av spelet så det är inte tillräckligt för att få mig att köpa ett WiiU. Osäker på om ens det nya zelda't kommer att vara tillräckligt. Skulle vara kul om Nintendo lät dom gamla trorjänarna Zelda, Mario och Donkey Kong vila och tja... hittade på ett nytt IP.

Medlem

Älskade Windwaker till GC, är nog en av få som uppskattar det lika mycket som Ocarina of Time eller Majoras Mask. Tycker grafiken håller sig än idag, men bilden på Windfall Island ser onekligen mysig ut!

Här är dessutom lite intressant läsning kring teknologin kring Windwaker, mer avancerat än man kan tro om ett gamecube-spel: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=104415

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av PcGamer:

https://www.youtube.com/embed/u_fyOkrteqM

Remakes kan sälja hårdvara men knappast som ett nytt spel. Ett nytt Zelda i stil med videon ovan hade ökat mitt egna intresse rejält, tillsammans med spel som kommande Donkey Kong, Bayonetta 2 och ett nytt Metroid hade ett köp nästa varit garanterat. Om de slutar upp med att försöka tjäna pengar på andras verk (ja de må vara deras spel men ett spel är ingenting utan en spelare) så skulle det bli lättare att motivera ett köp när det finns tillräckligt många intressanta spel till den.

Nästa Zelda kommer inte se ut så. Det kommer se ut i samma stil som Skyward Sword.
Klippet är bara en techdemo.

Att nästa Zelda kommer att se ut som Skyward Sword har jag aldrig hört talas om. Källa på det?

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av PcGamer:

https://www.youtube.com/embed/u_fyOkrteqM

Remakes kan sälja hårdvara men knappast som ett nytt spel. Ett nytt Zelda i stil med videon ovan hade ökat mitt egna intresse rejält, tillsammans med spel som kommande Donkey Kong, Bayonetta 2 och ett nytt Metroid hade ett köp nästa varit garanterat. Om de slutar upp med att försöka tjäna pengar på andras verk (ja de må vara deras spel men ett spel är ingenting utan en spelare) så skulle det bli lättare att motivera ett köp när det finns tillräckligt många intressanta spel till den.

Nästa Zelda kommer inte se ut så. Det kommer se ut i samma stil som Skyward Sword.
Klippet är bara en techdemo.

Att nästa Zelda kommer att se ut som Skyward Sword har jag aldrig hört talas om. Källa på det?

Den källan skulle jag också vilja se.
Däremot vet jag att detta endast var ett techdemo och att de sa att bara för att det kan se ut så inte betyder att nästa zelda kommer att se ut så.
Men det skulle ju nästan vara ett "självmord" att först visa hur spelet skulle kunna se ut och sedan ge fansen något sämre. Det skulle kunna bli lika illa resultat som Aliens Colonial Marines gick till mötes.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Nästa Zelda kommer inte se ut så. Det kommer se ut i samma stil som Skyward Sword.
Klippet är bara en techdemo.

Ja det är ett techdemo men jag har då inte läst något om att nästa spel kommer se ut som det senaste Zelda spelet som släpptes till Wii. Vad Nintendo sade är att det som de visade är enbart för att visa upp vad Wii U klarar av rent grafiskt och det är inte säkert att nästa spel kommer se ut så här.

Skulle också vilja se denna källa.

Medlem

Källan finns här. Varsågoda http://wiiudaily.com/2012/09/wii-u-zelda-game-coming-2014/

Gissar på att Wind Waker HD är lite av ett experiment för att testa den nya motorn de ska ha i nästa Zelda.

Medlem

Känns väl kanske inte som den mest trovärdiga källan i världen.
Sen betvivlar jag på att de tar WW-motorn till deras nya spel, den har ju trots allt typ 10 år på nacken. Det skulle dessutom betyda att deras arbete med nästa Zelda inte fortgår förrän de är klar med Wind Waker HD.
Och det har ju Aonuma faktiskt sagt, att Wind Waker HD är en "tröst" för att nya spelet tar lite tid på sig.

Medlem

Detta kommer bli mysigt till hösten. Detta med Link to the Past 2 sedan får man hålla ut tills nya zelda spelet kommer.

Hoppas ryktena om WW grafik inte stämmer, visst ser det mysigt ut, men för ett next-gen Zelda ser jag hellre något i stil med tech-demot

Medlem

Wind Waker och Majora's Mask är nog bland favoriterna. Hade gärna velat se Majora's Mask remake till 3DS(och Wii U självklart, ingen bör gå miste om det).

Och visst, remakes anses vara "kasst" ibland men screw that, jag älskar spelen för mer än enbart nostalgi.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Känns väl kanske inte som den mest trovärdiga källan i världen.
Sen betvivlar jag på att de tar WW-motorn till deras nya spel, den har ju trots allt typ 10 år på nacken. Det skulle dessutom betyda att deras arbete med nästa Zelda inte fortgår förrän de är klar med Wind Waker HD.
Och det har ju Aonuma faktiskt sagt, att Wind Waker HD är en "tröst" för att nya spelet tar lite tid på sig.

Wind Waker HD motorn är ny. Är ju helt andra effekter som används än i originalet. Det ser ju vem som helst. Vi får väl se hur det ser ut när de släpper lite bilder nästa år. Hoppas på att de fortsätter stilen de hade med Skywars Sword iaf fast i HD då. Passar utmärkt för Zelda.

12
Skriv svar