Inaktiv
Dupade sojs

Tja!

Fick lite nostalgi-känsla när jag såg alla D2-trådar så jag tänkte slänga fram en fråga jag klurat på ett tag.

När jag spelade d2 som mest, cirka 6-7 år sedan, så var jag en av rötäggen, dvs de som dupade sojs.

Jag har inte kvar alla grejer jag använde och hur själva knepet gick till, men det var en hel del ingame-mixande som skulle till för att få kopierat en soj. Detta gjorde att jag hade perfekt Ith-sword och andra saker som var otroligt värdefulla på den tiden jag spelade. Ni som spelade då vet t.ex hur mycket en Windforce var värd.

Till min fråga, är dupade föremål fortfarande vanliga? Någon som har en aning om hur man dupar idag?

Jag är inte intresserad av att dupa längre, utan undrar bara hur det görs idag då "mitt sätt" sattes stopp för när version 1.07 kom (tror jag).

Ha en fin dag!

Medlem

Har aldrig haft en aning om hur något dupas
skulle gärna vilja veta men jag tror typ inte en jävel vet det längre.
Använde du något program utanför diablo för att kunna dupa?


signatur

Rawr

Inaktiv

Vet inte hur det är på lod, men på classic finns det några kvar.. Jag sålde till nyligen en massa gamalt prelods för 180$ ...

Det finns några sett att dupa. Tex som det senaste laggdupe. att man loggar in med en char .. sen laggar man sönder spelet och loggar ut, och sen in med samma igen. Tror iofs att det är patchat nu. Men dom dupesen brukar försvinna rätt fort. eftersom dom har samma nummer.

Sen så finns det ingen puplic dupe .. har inte funnits det sedan , hm 1.09 tror jag. Lika bra det.

Hur dupade du?

Bilder på mina gamla classci dupes......
http://uberandreas.diinoweb.com/files/Mitt%20Fotoalbum/d2item...

Kolla på bilden längs ner till höger .. skorna "bramble boots" sånna har jag konventrerat till lod. har fått jävligt bra betalt för dom

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

Har aldrig haft en aning om hur något dupas
skulle gärna vilja veta men jag tror typ inte en jävel vet det längre.
Använde du något program utanför diablo för att kunna dupa?

Okej, antar att de lyckats få bort det mesta fusket då, annat än när jag spelade.

Det jag kommer ihåg av dupandet var att man var tvungen att ha ett exemplar av någonting, ställa sig inne i stan (Rogue camp eller vad det hette).

Sen använde vi ett program som en klanmedlem hade gjort som "connectade" till B.net och kopierade föremålet. Detta gick att göra varje gång du stängde ner programmet och öppnade det igen.

Jag vet att en kompis höll på att dupa med hjälp av potion-flaskor, men det kommer jag inte ihåg nånting av.

Hexxnr Coolt, har inte hört om laggdupe innan.

Du säljer alltså items på eBay eller? Har du tjänat bra på det?

Inaktiv

Har bara sålt items 1 gång. Sålde alla mina sakeri en klumpsumma för 180$ , eftersom jag tröttnat på diablo nu ... Men jag har blivit erbjuden många gånger pengar tidigare , men tackat nej tyvär

Inaktiv
Skrivet av Hexxnr:

Har bara sålt items 1 gång. Sålde alla mina sakeri en klumpsumma för 180$ , eftersom jag tröttnat på diablo nu ... Men jag har blivit erbjuden många gånger pengar tidigare , men tackat nej tyvär

Okej, men ändå coolt att det går

Har tänkt att börja toknöta Diablo 3 när det släpps (jobbar dock heltid), och se om det går att sälja tidiga uniques

Medlem

varenda jäkel dupa typ ladder 3 och även senare, HR´s fick man gratis av kompisar^^....

Medlem

nu kommer moraltanten henmyr till tråden.

Det var fuskandet i D2 som var spiken i kistan för mig. En kväll slog det mig att allt arbete jag lade ner på Mephruns o.s.v. var helt meningslöst då många spelare körde bottar och påverkade marknaden väldigt mycket.

Det måste väl finnas roligare saker att göra än att fuska i datorspel? eller?

Medlem

Jag kommer även ihåg att jag hitta saker som folk hade slängt ut i stan som dom hade gjort själv. Typ kommer ihåg en hjälm med 1300 def +3 all skills och en jävla massa annat.

Skön nostalgi tråd. (fuska aldrig när jag lirade d2)


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Liten snopp, många Sojs ?
Sicket skämt och kalla detta nostalgi. Jag och minna vänner hade nog fortsatt spela DII: LoD om det inte varit för duparna.

Håller med dig helt henmyr.

/mvh Seren.

Medlem

fusket sabbade d2 VÄLDIGT mycke, _thats it_:/..

Medlem
Skrivet av Hexxnr:

Har bara sålt items 1 gång. Sålde alla mina sakeri en klumpsumma för 180$ , eftersom jag tröttnat på diablo nu ... Men jag har blivit erbjuden många gånger pengar tidigare , men tackat nej tyvär

var sålde du sakerna? =O ja vill också tjäna pengar


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Hexxnr:

Har bara sålt items 1 gång. Sålde alla mina sakeri en klumpsumma för 180$ , eftersom jag tröttnat på diablo nu ... Men jag har blivit erbjuden många gånger pengar tidigare , men tackat nej tyvär

var sålde du sakerna? =O ja vill också tjäna pengar

Grejerna jag sålde var sånna items som man inte kan hitta idag, så dom var rätt eftertraktade. Jag sålde itemsen på www.d2jsp.org fast man får inte sälja där för riktiga pengar egentligen

Medlem

den siten äger


signatur

Rawr

Inaktiv

Fan vilken nostalgi trip det var att läsa här.

Jag trodde inte att man kunde fuska i D2. Jag minns att jag fuskade så in i h-vete i Diablo 1. Fast det var efter några år när jag egentligen tröttnat på spelet och mest ville leka runt. Minns att jag dupade det bästa föremålet (en hatt/hjälm) och satte i alla slots på en mage (eller vad dom hette). Sen plöjde jag runt och dödade allt och alla. Jag såg ut som en lowgeared noob så det var inte många som sprang undan när man kom

Inaktiv

jaaa du , de var vi och alla andra i #fz-d2 på den gamla goda tiden som dupade hejvilt..tror vi hade runt 80 gubbar emellan oss med dupade wf's ith svärd osv osv...var rätt skoj då vi alla var i slutet av vår spel karriär

1
Skriv svar