Färgglada bilder från Wind Waker HD

Medlem
Skrivet av Luftman:

Wind Waker, så underskattat...

det bästa Zelda spelet enligt mig.

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Luftman:

Wind Waker, så underskattat...

det bästa Zelda spelet enligt mig.

Näst bästa i mitt tycke, men det är fantastiskt!

Inaktiv
Skrivet av Luftman:
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Luftman:

Wind Waker, så underskattat...

det bästa Zelda spelet enligt mig.

Näst bästa i mitt tycke, men det är fantastiskt!

Hade varit en favorit om de hade gjort resandet smidigare och haft fler öar, Link to the past är fortfarande bäst imo. Men åter igen, snälla Nintendo! Släpp nya spel! Och jag menar inget nytt Zelda Mario eller Metroid, ge oss nya IPs! Gör ett nytt äventyrsspel, plattformsspel etc! Vi börjar helt ärligt tröttna på Link och Mario.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Sebovich:

Känns väl kanske inte som den mest trovärdiga källan i världen.
Sen betvivlar jag på att de tar WW-motorn till deras nya spel, den har ju trots allt typ 10 år på nacken. Det skulle dessutom betyda att deras arbete med nästa Zelda inte fortgår förrän de är klar med Wind Waker HD.
Och det har ju Aonuma faktiskt sagt, att Wind Waker HD är en "tröst" för att nya spelet tar lite tid på sig.

Wind Waker HD motorn är ny. Är ju helt andra effekter som används än i originalet. Det ser ju vem som helst. Vi får väl se hur det ser ut när de släpper lite bilder nästa år. Hoppas på att de fortsätter stilen de hade med Skywars Sword iaf fast i HD då. Passar utmärkt för Zelda.

Tror inte den är ny, den är nog dock väldigt modifierad. Tänk på att CoD kört på samma motor hur länge som helst, men modifieras om ytterligare efter varje. Om jag inte har helt fel så är även nyaste CoD (Ghosts) också en modifierad version av deras gamla motor. Måste vara enorma omkostnader för att tillverka en ny grafikmotor, om det nu inte är så som du säger.

Edit: Håller med om designen i Skyward Sword, hade gärna sett fler detaljer i världen dock, blev lite platt på sina ställen.

Medlem

Sitter och spelar om WW till GC just nu faktiskt. Känner inget behov av att skaffa HD-versionen, grafiken ser fortfarande bra ut (även om FOV:en är hiskeligt låg) och det tar faktiskt inte så lång tid att segla runt. Det är ett riktigt mysig spel dock, så om man inte har spelat det tycker jag gott att det är en bra idé att knalla ut och köpa det.

12
Skriv svar