Har ni dödat Uber diablo?

Medlem
Har ni dödat Uber diablo?

Som frågan: Har ni dödat uber diablo någon gång?
Själv så har jag aldrig sett honom ens :/
Tror iallafall min 89 hammerdin klarar honom.
NEED ANNI!


signatur

Rawr

Medlem

Hade tur när jag spelade för cirka 4 år sedan. Såg texten "XX stone of jordan sold to merchants" eller vad det nu står och fick hjärtklappning. Släppte allt jag höll på med och väntade i kanske 45 minuter, sen rasslade det till och bilden skakade (har jag för mig).

Tog han med en lvl 80 barb.

Före:
http://img390.imageshack.us/img390/599/freqv8.jpg

Mitt i:
http://img507.imageshack.us/img507/7396/mittivv4.jpg
Charmen:
http://img514.imageshack.us/img514/3779/charmenpu1.jpg

Tycker dock hela iden med att man ska sälja SoJs för att han ska dyka upp är helt idiotisk av blizzard. Det är ju i stort sett bara fuskare som dupar som får anis. Jag hade turen att vara på en server som någon sålde sojs på.

Jag har spelat det i många år och har ALDRIG sett en enda SoJ droppa.

Det finns ju ett helt system som folk utnyttjar för att få anis. De väljer en server som de försöker gå in på, sen säljer de sina dupade sojs, uberdiablo dyker upp och de får sina anis.

Medlem

Droppar aldrig. - Det har du rätt i :/
Jag vill också ha en jävla Annihilus!!!!!
Förresten, nice IK barb


signatur

Rawr

Medlem

Henmyr: Säger du att dibbe kommer fram automatiskt om man säljer massa duppade sojs? Det är alltså inte samma som med nycklarna? Antar att detta bara är online?

Medlem

Har spöat han några ggr

Medlem
Skrivet av Haisty:

Har spöat han några ggr

Med vilken char?? Gear?
Hur? du bara hade turen att va i ett game när han kom??


signatur

Rawr

Medlem

Kan man bara hitta honom i Hell?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Droppar aldrig. - Det har du rätt i :/
Jag vill också ha en jävla Annihilus!!!!!
Förresten, nice IK barb

Tack:) Det där var dock sista kvällen med honom. Jag insåg att i och med Uberdiablo så hade jag gjort allt utom lvl 99 i Diablo2 (patch 1.10), och att mina studier höll på att gå åt ... Jag gav alla items jag hade till kompisar och raderade alla karaktärer:)

Sen kom ju patch 1.11 och jag fick lov att börja om och jaga nycklar:)

Skrivet av SidPao:

Henmyr: Säger du att dibbe kommer fram automatiskt om man säljer massa duppade sojs? Det är alltså inte samma som med nycklarna? Antar att detta bara är online?

Mm precis. Är 99% säker på att det bara handlar om sojs sålda av spelare. Fanns nån websida förut där folk höll koll på, och samarbetade, för att uberdiablo skulle dyka upp på vissa servrar. Hittade sidan efter att jag fått min Ani dock, och lyckades aldrig hamna på nån "het" server.

Nycklarna är ju ett mycket bättre system. Där kan ju vem som helst få torchen med lite jobb (och utan att behöva dupa).

Skrivet av Crawller:

Kan man bara hitta honom i Hell?

Japp, bara Hell på b.net.

EDIT: Hittade en förklaring till Anni.
http://pages.infinit.net/filmore/AnnihilusGuide.htm
Som sagt helt idiotiskt system. Belöna fuskare, bra idé blizzard!

Medlem

Ik är väl inge bra...Finns MYCKET bättre. Duger väl :p. Jag kommer ihåg när en kille gav mig en perfekt annhilus. Det visade sig vara det föremål som är värt mest i hela spelet Blev erbjuden 300 highrunes xD


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Ik är väl inge bra...Finns MYCKET bättre. Duger väl :p. Jag kommer ihåg när en kille gav mig en perfekt annhilus. Det visade sig vara det föremål som är värt mest i hela spelet Blev erbjuden 300 highrunes xD

OMFG
(avundsjuk)
Men var fan kan man hitta IK armoret? :/ har typ allt annat.


signatur

Rawr

Medlem

bland de första som dödade honom på första laddern i 1.10, var bara vi 8 som hade spöat Nightmare på den tiden. Clan ED + Clan ROF

Medlem
Skrivet av ionass:

bland de första som dödade honom på första laddern i 1.10, var bara vi 8 som hade spöat Nightmare på den tiden. Clan ED + Clan ROF

Hardcore d2 player


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av henmyr:

EDIT: Hittade en förklaring till Anni.
http://pages.infinit.net/filmore/AnnihilusGuide.htm
Som sagt helt idiotiskt system. Belöna fuskare, bra idé blizzard!

Det är väl en bra idé att se till att många dupade sojs som möjligt försvinner och på ett sådant sätt att många spelare har en chans att dra fördel av det?

Inaktiv

Anledningen till Uberdiablo var att det fanns för många sojs på b-net och att dom ville få bort alla dupade sojs. sojs hade inte nå värde pag av alla dupes. tex så köpte jag en soj för en pskull...

Efter Uberdiablo så var sojen väldigt värdefull igen. sen om man sålde sojs, så var det tänkt att ingen skulle veta vilken server Uberhamnade på..

Inaktiv

Har sett han flera ggr.. till o med dödat han 1 gång. vilket tog mig över 2 timmar på classic. Tyvär så droppar han inget på classic

Medlem

DC är kul å döda:)
tatt han med både Trapp assasin och Javazon.

Medlem

sjukt. :/
Jag kan inte hitta den jäveln hur mycket jag än försöker!
Letade massa Heta servrar via en sida ja hitta.
Gick in på den som senast var aktiv och som diablo inte gått på än, men när jag väl kommit in så säljer dom inga sojs
Btw, Jag köpte mig en anni sen =D
fy fan va härligt det är att ha en, riktigt gött med 75% i alla res och så kunde jag slänga ut lite sämre resistance charms.
För övrigt så är min hammer i 90 nu och jag kan snart skaffa mig en torch
För er som inte hört talas om D2@Jsp så kan jag säga: Leta upp det forumet! Man kan sälja saker och få forumguld och så.
as bra för att kunna köpa saker. I'm out


signatur

Rawr

Medlem

crawller läs ditt pm;), sry för OT

Medlem
Skrivet av nordre:

crawller läs ditt pm;), sry för OT

Fattar inte vad du menar med OT
Pm kollat och du har fått svar =D


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Ik är väl inge bra...Finns MYCKET bättre. Duger väl :p. Jag kommer ihåg när en kille gav mig en perfekt annhilus. Det visade sig vara det föremål som är värt mest i hela spelet Blev erbjuden 300 highrunes xD

IK är långt ifrån bäst, men det är fint:) Det är också förhållandevis billigt. Är bara armorn som har nåt värde, allt annat droppar hela tiden. En IK barb kan göra nästan allt i spelet (t.ex. kan en lvl 80 IK barb ta Uberdiablo som jag visade) utom Ubertristram.

Medlem

Hittade en annihilius idag faktist

Ganska bra en: 13 20 10


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

UD ploppade upp på min server när jag runade efter keys... jag och en polare plockade honnom med en conviction pala och en fire sorc (båda runt lvl 86), jag kommer tyvärr inte ihåg statsen på annin, men jag har för mig att den va ganska bra.

Det har även droppats en soj för mig... så det är inte omöjligt!

Medlem

såg honom aldrig tyvärr :/
tror inte jag känner nån "nära" som har gjort det heller :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hade ANNis på samtliga av mina HC gubbs lvl 7x+ Vi var ett gäng som spårade rätt servrar och lootade Annis som tokiga

Good ol days

Medlem

hmm cobra känner jag igen, vet att jag va toal random när jag spela nått med dig sist, du får komma te billbaka på b.net och lira igen:)....

kan boosta dig och sånnt på ett kick:)

Medlem

Vad fasen är Überdiablo?!

Medlem
Skrivet av Lioras:

Vad fasen är Überdiablo?!

Om du spelar över b.net och kommer över en massa Stone of Jordans(ringar) ska du sälja dessa till butiksägarna. När tillräckligt många är sålda kommer han fram och det kan komma var och när som helst. Han är även den ende som släpper Annihilus, en riktigt bra small charm.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Hmm, det visste jag inte hehe!

Har inte spelat så mycket online. Bara SP

Medlem
Skrivet av nordre:

hmm cobra känner jag igen, vet att jag va toal random när jag spela nått med dig sist, du får komma te billbaka på b.net och lira igen:)....

kan boosta dig och sånnt på ett kick:)

Tack för erbjudandet, men jag har knappt tid att ens p0RRsurfa längre... Ser att bullen rotat runt härinne med

TJABA bull, hoppas allt e bra med dig!:heart:

Medlem

Jag tror vi hade en Anni på varje mula med cOBra.

12
Skriv svar