Creative Sound Blaster Evo Zx

Medlem
Skrivet av kill455:

Lmao. Köp istället ett par beyerdynamics(man använder dessa i studio) + bordmic. 10 gånger bättre ljud.
Visst, du kan inte styra hörluren via en smartphone, men bryr du dig alls om den "funktionen"?

Jag håller med dig men för hjälpa ev köpare av lurar:
Tänkte bara höja ett varningens finger, visst stämmer det att beyerdynamics förekommer i studiosammanhang (jag har jobbat i flera studios och har även en egen) MEN så använder man även AKG, Sony, Audio Technica, Sennheiser, etc, etc.

Och alla märken gör hörlurar som låter allt från skräp till otroligt bra.

Men som du säger, det finns mer ljud för pengarna att finna om man läser på lite.

Finns" studiolurar" för 199:- spänn så vad jag menar är att bara att studio är inte synonymt med bra ljud. Finns "hifi lurar" som jag hellre skulle välja i studion framför många "studio lurar"
Sedan är lurar och valet av vilka som är bäst väldigt personligt.

Men om artikeln, varför skulle jag köpa ett par lurar med, av recensionen att döma, massa grymma filter för att sedan spela via bluetooth? Aldrig hört bluetooth-ljud som låter toppklass.
Men vad vet jag, jag tycker ju ex beats som alla verkar ha låter odefinerade och grumliga. Fast jag har ju lyxen att min gamingdator extraknäcker som produktionsstudio och utrustad därefter så mig råder det ingen nöd på.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Steinberg Cl-1 med Audio-Technica ATH M50. Klarar mig nog ska du se.

Och 40mm element? För det priset?

ATH M50 skulle jag också rekommendera om någon letar nya lurar! Sitter skönt, isolerar lagom, gött ärligt ljud.

Medlem

wow tänkte köpa dom tills jag såg priset ^^

Medlem

Kommer aldrig att lägga den summan på något "gamer"-skräp.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Men om man går in på http://se.creative.com/p/gaming-headsets/sound-blaster-evo-zx så står det "Headsetets öronkåpor täcker öronen fullständigt för att passivt skärma bort externt buller." Förstår inte riktigt.

Creative har fel. Evo Zx har inte täckande kåpor (om du inte har extremt små öron), "storebrorsan" Evo ZxR har däremot täckande kåpor.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

[quote=pillveke]

Skrivet av kill455:

Men om artikeln, varför skulle jag köpa ett par lurar med, av recensionen att döma, massa grymma filter för att sedan spela via bluetooth? Aldrig hört bluetooth-ljud som låter toppklass.
Men vad vet jag, jag tycker ju ex beats som alla verkar ha låter odefinerade och grumliga. Fast jag har ju lyxen att min gamingdator extraknäcker som produktionsstudio och utrustad därefter så mig råder det ingen nöd på.

Om du inte vill lyssna via BT, anslut till datorn via USB i stället så får du digital överföring.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

AKG Hörlur K712PRO för 3000kr på webhallen eller Sound Blaster Evo Zx för 2300kr på Maxfps.

Svårt val....


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Finns ingen möjligt att köra dessa trådlöst till PS3?

Medlem
Skrivet av Olidion:

Finns ingen möjligt att köra dessa trådlöst till PS3?

Eftersom jag saknar en PS3 kan jag inte svara på det, men det fungerar utmärkt att använda med en PS Vita så jag gissar att det fungerar med en PS3.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

[quote=Game Ove(r)]

Skrivet av pillveke:
Skrivet av kill455:

Men om artikeln, varför skulle jag köpa ett par lurar med, av recensionen att döma, massa grymma filter för att sedan spela via bluetooth? Aldrig hört bluetooth-ljud som låter toppklass.
Men vad vet jag, jag tycker ju ex beats som alla verkar ha låter odefinerade och grumliga. Fast jag har ju lyxen att min gamingdator extraknäcker som produktionsstudio och utrustad därefter så mig råder det ingen nöd på.

Om du inte vill lyssna via BT, anslut till datorn via USB i stället så får du digital överföring.

Jo jag fattar ju det, var mer att det kändes löjligt att det annonseras som en grym "feature" på ett par lurar där ljudupplevelsen står i fokus. De två går ju liksom inte ihop. Är väl smidigt om man inte prioriterar bra ljud, men varför då ens bry sig om ett par såna här lurar från början?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

AKG Hörlur K712PRO för 3000kr på webhallen eller Sound Blaster Evo Zx för 2300kr på Maxfps.

Svårt val....

Jag har nog hostat upp de där extra 700:-
Eller kollat www.Thomann.de först för priser

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av pillveke:

Men om artikeln, varför skulle jag köpa ett par lurar med, av recensionen att döma, massa grymma filter för att sedan spela via bluetooth? Aldrig hört bluetooth-ljud som låter toppklass.
Men vad vet jag, jag tycker ju ex beats som alla verkar ha låter odefinerade och grumliga. Fast jag har ju lyxen att min gamingdator extraknäcker som produktionsstudio och utrustad därefter så mig råder det ingen nöd på.

Om du inte vill lyssna via BT, anslut till datorn via USB i stället så får du digital överföring.

Jo jag fattar ju det, var mer att det kändes löjligt att det annonseras som en grym "feature" på ett par lurar där ljudupplevelsen står i fokus. De två går ju liksom inte ihop. Är väl smidigt om man inte prioriterar bra ljud, men varför då ens bry sig om ett par såna här lurar från början?

På sätt och vis håller jag men, är man ljudfinsmakare lär man inte vara intresserad av BT. En sak som däremot är lätt att missa är att det blir riktigt bra ljud ändå eftersom ljudkortet sitter "på andra sidan" flaskhalsen som BT utgör. Om det hade varit medieenhet->ljudkort->BT->lurar, då hade det blivit ett annat resultat än nu när det blir medieenhet->BT->ljudkort->lurar. Och eftersom ljudkortet i det här fallet använder bland annat Crystalizer för att "restaurera" sopigt ljud, tillsammans ljudkortets andra funktioner som EQ och så vidare, då blir faktiskt inte flaskhalsen som BT utgör speciellt står.

Det är med andra ord en grym feature som ger bra ljud, däremot går det inte att påstå att det blir bäst ljud.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av pillveke:

Men om artikeln, varför skulle jag köpa ett par lurar med, av recensionen att döma, massa grymma filter för att sedan spela via bluetooth? Aldrig hört bluetooth-ljud som låter toppklass.
Men vad vet jag, jag tycker ju ex beats som alla verkar ha låter odefinerade och grumliga. Fast jag har ju lyxen att min gamingdator extraknäcker som produktionsstudio och utrustad därefter så mig råder det ingen nöd på.

Om du inte vill lyssna via BT, anslut till datorn via USB i stället så får du digital överföring.

Jo jag fattar ju det, var mer att det kändes löjligt att det annonseras som en grym "feature" på ett par lurar där ljudupplevelsen står i fokus. De två går ju liksom inte ihop. Är väl smidigt om man inte prioriterar bra ljud, men varför då ens bry sig om ett par såna här lurar från början?

På sätt och vis håller jag men, är man ljudfinsmakare lär man inte vara intresserad av BT. En sak som däremot är lätt att missa är att det blir riktigt bra ljud ändå eftersom ljudkortet sitter "på andra sidan" flaskhalsen som BT utgör. Om det hade varit medieenhet->ljudkort->BT->lurar, då hade det blivit ett annat resultat än nu när det blir medieenhet->BT->ljudkort->lurar. Och eftersom ljudkortet i det här fallet använder bland annat Crystalizer för att "restaurera" sopigt ljud, tillsammans ljudkortets andra funktioner som EQ och så vidare, då blir faktiskt inte flaskhalsen som BT utgör speciellt står.

Det är med andra ord en grym feature som ger bra ljud, däremot går det inte att påstå att det blir bäst ljud.

Helt klart lovande, men det här med crystalizer och sånt är jag lite allergisk mot, är lite av en purist hehe
Men såklart vad man prioriterar, trådlöst eller kvalité

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av marcus8958:

AKG Hörlur K712PRO för 3000kr på webhallen eller Sound Blaster Evo Zx för 2300kr på Maxfps.

Svårt val....

Jag har nog hostat upp de där extra 700:-
Eller kollat www.Thomann.de först för priser

På Thonmann kostar AKG K712 Pro 4000kr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

AKG Hörlur K712PRO för 3000kr på webhallen eller Sound Blaster Evo Zx för 2300kr på Maxfps.

Svårt val....

Vad har AKG K712PRO för inbyggt ljudkort?


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av marcus8958:

AKG Hörlur K712PRO för 3000kr på webhallen eller Sound Blaster Evo Zx för 2300kr på Maxfps.

Svårt val....

Vad har AKG K712PRO för inbyggt ljudkort?

Inget. Du kopplar den till ljudkortet eller till hörlursförstärkaren beroende på vad du har för setup.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av marcus8958:

AKG Hörlur K712PRO för 3000kr på webhallen eller Sound Blaster Evo Zx för 2300kr på Maxfps.

Svårt val....

Vad har AKG K712PRO för inbyggt ljudkort?

Inget. Du kopplar den till ljudkortet eller till hörlursförstärkaren beroende på vad du har för setup.

Exakt, vilket gör jämförelsen mer än nådigt poänglös.
AKG K712Pro är säkerligen strålande lurar... om du har en ljudkälla (ljudkort eller liknande) att ansluta dem till. Ansluter jag dem till min gamla laptop med ett 11 år gammalt RealTek AC97 betvivlar jag att det kan matcha Evo Zx med sitt inbyggda ljudkort. Om man däremot ansluter AKG till exempel ZxR-ljudkortet lär det piska smutsen ur Evo Zx.
Det är helt enkelt två helt olika saker och lika relevant som att jämföra köttbullar och päron.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av marcus8958:

AKG Hörlur K712PRO för 3000kr på webhallen eller Sound Blaster Evo Zx för 2300kr på Maxfps.

Svårt val....

Vad har AKG K712PRO för inbyggt ljudkort?

Inget. Du kopplar den till ljudkortet eller till hörlursförstärkaren beroende på vad du har för setup.

Exakt, vilket gör jämförelsen mer än nådigt poänglös.
AKG K712Pro är säkerligen strålande lurar... om du har en ljudkälla (ljudkort eller liknande) att ansluta dem till. Ansluter jag dem till min gamla laptop med ett 11 år gammalt RealTek AC97 betvivlar jag att det kan matcha Evo Zx med sitt inbyggda ljudkort. Om man däremot ansluter AKG till exempel ZxR-ljudkortet lär det piska smutsen ur Evo Zx.
Det är helt enkelt två helt olika saker och lika relevant som att jämföra köttbullar och päron.

Man väl diskutera ljudkvaliteten oavsett? Lur som lur. Är väl mer priset kanske svårare att jämföra. Att säga att det är helt olika saker är att ta det lite långt. De delar ju samma syfte som produkt (givetvis olika målgrupper skulle jag tro)

Och för att även svara på annat citat, jo thomann var ju knaoöast billiga där med 4 lax haha

Medlem

Jag har inte varit med om att musik låter bättre genom någon ljudprocessering ännu men det vore intressant att testa detta. Kan tänka mig att de låter skitbra för film/spel och att old-school hörlurar med en bra hörlurs amp fortfarande är bäst för musik.

Medlem
Skrivet av Bucephalus:

Jag har inte varit med om att musik låter bättre genom någon ljudprocessering ännu men det vore intressant att testa detta. Kan tänka mig att de låter skitbra för film/spel och att old-school hörlurar med en bra hörlurs amp fortfarande är bäst för musik.

Om du har billiga Clas ohlsson lurar så kan du få fram lite bättre ljud. I övrigt är det svårt att få naturligt ljud som låter bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

tjena fick mina evo zx lurar idag har testat dom lite . o dom verkar vara feting grymma
men hur länge ska man ladda dom igentligen och behöver man stx läget på eller av?

12
Skriv svar