Molyneux: Hatet mot Xbox One-DRM är orättvist

Robot
Medlem
Molyneux: Hatet mot Xbox One-DRM är orättvist

Inte det minsta orättvist. Snarare orättvist ifall man INTE skulle få göra så.

Medlem
Medlem

Hmm dem kanske skulle ha visat sina stora ambitioner då?? Om det nu är så bra med always on drm så förklara det innan man inför det

Inaktiv
Medlem

Hm, hur kommer det sig att just Molyneux klagar på att människor dömer när någon gör dåliga beslut.......kan det möjligen, möjligen, ha att göra med att han själv konstant lovordat världens bästa spel och sedan levererat något medelmåttigt? X antal gånger.

Det är ju synd om Molyneux, det vet vi ju alla......

Medlem

MS förtjänar allt hat, vad hade de väntat sig?

Medlem

Jamen ha kvar DRM-skiten då och se hur många konsoler som säljs!

Inaktiv
Skrivet av nicbex:

Hm, hur kommer det sig att just Molyneux klagar på att människor dömer när någon gör dåliga beslut.......kan det möjligen, möjligen, ha att göra med att han själv konstant lovordat världens bästa spel och sedan levererat något medelmåttigt? X antal gånger.

Det är ju synd om Molyneux, det vet vi ju alla......

Klart det är synd om honom, han blev ju ledsen när det inte gick bra för hans Godus projekt.

Sen har jag fortfarande inte hört ett enda tilltalande argument för always online DRM och det antar jag är för att det inte finns några, det rövknullar konsumenten och inget annat. Eller ja, de betalande konsumenterna dvs, de som spelar hackade varianter av spelen som gör att de slipper DRM:en fungerar det utmärkt för... hurrp durrp.

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Jamen ha kvar DRM-skiten då och se hur många konsoler som säljs!

Väldigt många!

Medlem

Det är lite svårt att se något positivt med ett system där du måste ha Internet-åtkomst för att kunna spela ett spel som inte använder Internet överhuvudtaget.

Det är väl som med en del andra funktioner som de tog bort och sedan hävdade var jättebra. Visa hur bra det är då så kommer folk att köpa!

Medlem

Om de nu hade såna visioner varför presenterade microsoft dom inte för oss konsumenter.

Xbox:en kanske hade funkat från början om de hade skött PR:en bra, nu var de tårta på tårta när de kom till dåliga nyheter. Varför förklarade microsoft inte bara t.e.x att vårat mål är att vi ska ha jättebilliga spel därför gör vi så att du inte kan köpa begagnade spel.

Inaktiv

Örättvist? Det hade varit orättvist mot oss kunder om det hade gått igenom, men MS jobbar hårt med att försöka få det så dåligt dom bara kan, med eller utan Molyneux (som för övrigt borde göra något bra någon gång), med eller utan DRM.

Inaktiv
Skrivet av Jesper943:

Om de nu hade såna visioner varför presenterade microsoft dom inte för oss konsumenter.

Xbox:en kanske hade funkat från början om de hade skött PR:en bra, nu var de tårta på tårta när de kom till dåliga nyheter. Varför förklarade microsoft inte bara t.e.x att vårat mål är att vi ska ha jättebilliga spel därför gör vi så att du inte kan köpa begagnade spel.

Om det ändå hade varit så att det hade gett oss billigare spel, kolla bara EA's Origin, hur mycket kostar spelen där? Mer än vad svenska butiker säljer dem för, vad säljer Blizzard sina spel för på sin hemsida? Hysteriska priser! Tror tyvärr inte att deras modell hade blivit ett enda öre billigare.

Däremot så skulle kanske Microsoft inte gått upp på scenen och visat att alla deras features de hade på konsolen var restriktioner

Medlem

Marknaden är redo för vad dom hade i tanke, var deras presentation och lite korkade val bland annat i hur deras DRM fungera. Om man hade kunnat koppla den till sin mobil och låtit den fungerar som uppkoppling för DRM checken(typ en app) utifall man inte hade något internet kopplat till xboxen. Så hade dom fått tyst på lite av kritiken.

Fast det hade nog folk klagat på ändå och hävdat att mobiltäckningen suger etc, folk är bra duktiga på att hitta fel på allt nytt utan att komma med bättre lösningar själva.

Medlem

Låter som någon blivit uppköpt av Microsoft tycker jag.

Inaktiv

Svårt att mäta sig mot en konkurrerande konsol - och kräva det som One gjorde. Hur kan han tycka att kritiken var orättvis? Det är inte han han som står för intäkterna, det är alla de miljoner konsumenter.

....och konsumenterna har talat.

Medlem

håll käften molinöx

Medlem

Eeeeh va? Fjollan som hoppar in i striden när den redan är över och komenterar det vi sagt i snart 4 månader? Försöker han stjäla lite glory eller? SOPJÄVEL

Medlem

orättvist? på viket sätt skulle det vara BRA för konsumenten?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Okej.. iochmed att du nu sa att vi inte fick säga orsaker till varför.. så var ju din fråga rätt värdelös.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Berätta istället vad fördelen med att vara uppkopplad en gång om dagen blir för mig som konsument. Sedan kan vi snacka. Att något är bra för företagen rör mig inte i ryggen när det gäller att spendera pengar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Berätta istället vad fördelen med att vara uppkopplad en gång om dagen blir för mig som konsument. Sedan kan vi snacka. Att något är bra för företagen rör mig inte i ryggen när det gäller att spendera pengar.

Fördelen var ju att man kunde slippa alla skivor samt family funktionen som låter dig dela samlingen med 10 personer. DRM funktioner på en konsol förstör inte spelen som de kan göra på pc där allt möjligt kan börja strula.

Skrivet av Preath:
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Okej.. iochmed att du nu sa att vi inte fick säga orsaker till varför.. så var ju din fråga rätt värdelös.

Du får ange anledningar men om du bara hade de 2 på lager så är du rätt värdelös.

Medlem

Varför inte göra en konsol som alla gillar?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Förstår inte varför vissa är positiva? Vad är fördelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att du kan dela ditt spelbibliotek med dina kompisar och nyttja molnet för cloudgaming m.m.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Förstår inte varför vissa är positiva? Vad är fördelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att du kan dela ditt spelbibliotek med dina kompisar och nyttja molnet för cloudgaming m.m.

Man slipper byta skiva. Sluta se problemen och se möjligheterna istället?
Vad är nackdelen? Du glömde visst dela med dig av den.

Medlem
Skrivet av phi:

Vad är fördelen med att vara uppkopplad en gång om dagen?

Min PS3 startar 5 på morgonen och laddar hem updates och spel jag köpt / fått på PSN och lagt till på download list.
Det är rätt trevligt då jag själv slipper logga in och börja hämta hem patchar och skit när jag vill sitta och spela.

Men det är ju också ett lite annorlunda scenario i jämförelse med kryssets online.
Det tror jag kommer bli ett problem för mig då det kan gå dagar då jag inte spelar på min PS3. Men om Internet går ner och jag vill spela lite offline single player spel så startar jag min PS3. Om nu PS3an hade varit som kryssettan så hade jag inte kunnat spela för den kräver att jag är online en gång om dagen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av phi:
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Förstår inte varför vissa är positiva? Vad är fördelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att du kan dela ditt spelbibliotek med dina kompisar och nyttja molnet för cloudgaming m.m.

Man slipper byta skiva. Sluta se problemen och se möjligheterna istället?
Vad är nackdelen? Du glömde visst dela med dig av den.

Jag behöver inte lista alla nackdelar, det har halva internet redan gjort så om du är genuint intresserad av att veta vad folk tycker är de största nackdelarna med "always on"-DRM så hittar du säkert till google själv. Men jag ge dig en hint och säga att det inte handlar om min avlägsna släkting i afrika för han är fullkomligt nöjd med att spela bongotrummor och dansa regndans.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av phi:
Skrivet av KaptenKanel:

Förstår inte vad alla gnäller för? Vad är nackdelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att ni ska tälta med er xbox eller att nån avlägsen släkting i afrika ska spela xbone.

Förstår inte varför vissa är positiva? Vad är fördelen med att vara uppkopplad en gång om dagen? Och snälla dra inte in scenarion om att du kan dela ditt spelbibliotek med dina kompisar och nyttja molnet för cloudgaming m.m.

Man slipper byta skiva. Sluta se problemen och se möjligheterna istället?
Vad är nackdelen? Du glömde visst dela med dig av den.

Jag behöver inte lista alla nackdelar, det har halva internet redan gjort så om du är genuint intresserad av att veta vad folk tycker är de största nackdelarna med "always on"-DRM så hittar du säkert till google själv. Men jag ge dig en hint och säga att det inte handlar om min avlägsna släkting i afrika för han är fullkomligt nöjd med att spela bongotrummor och dansa regndans.

Vad bekvämt av dig!

Skriv svar