Bäst drops / Magic find

Medlem
Bäst drops / Magic find

Nu när man hört att pandemonium event inte funkar offline så får man väl spela annat för att hitta kul grejer, så jag undrar dels vart folk spelar mest för att få bäst drops och dels undrar jag om någon satt i system att undersöka ifall "Better chance of finding better items" har den önskade effekten.

Jag har magic find på nästan hela rustningen och ligger på +228 och är level 85 just nu.

Jag fick väldigt bra med fina drops hos baal på nightmare fram tills jag blev just level 85, sen dess har ingen dropat något kul typ.

Någon som har tips eller förslag?

Medlem

Du måste vara på Hell för dom bästa dropsen. Jag har lustigt nog också en karaktär på level 85. Hon är en Fire/Cold-sorc har 336 i magic find.

Dom högsta dropsen är hos just Baal på Hell. Annars är väl Mephisto ett vanligt race pga enkelheten likaså The Maggot Lair för chansen på några miljarder att en Zod ska droppa finns ju:)

Andariel kan släppa en hel del godbitar också och hon är väldigt lätt att ta kol på med fireball om du råkar ha det.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Hmm, ja, det låter ju rimligt att sista gubben borde droppa bäst.

Har laddat ner och testat en drop calculator som ofta föreslåt baal, diablo och meph på nightmare som bästa droppare, men det låter ju rimligt att hell borde droppa bättre.

Får hoppas på lite tur.

Medlem

Zonerna med högst item level på drops är Ancient tunnels, The pit, Maggot lair och Worldstone keep och sånt. Tror typ Crystalline Passage ligger där nånstans oxå.
Har inga siffror på MF men runt 400 är ganska vanligt, dock spelar/spelade jag nästan enbart hardcore vilket gjorde att jag prioriterade en den hp över mf.

Beroende på vad du klarar av att döda och vad du orkar lira så skulle jag säga Baal hell och kanske nån Mephisto, och sen Pindleskin/Shenk + Eldrich för drops. Har du sen mycket tur så lira igenom nån av de andra ställena så som Ancient tunnels eller The pit och även Forgotten Tower i jakt på runor.


signatur
Medlem

Var kan jag få tag på en drop calculator??????


signatur

Rawr

Medlem

kom ihåg att runor/charms dropp inte påverkas inte av MF%

1
Skriv svar