Iwata: Mjukvaran är problemet för Wii U

Robot
Medlem
Iwata: Mjukvaran är problemet för Wii U

En konsol som saknar titlar - vilket otroligt mysterium att det inte säljer

Medlem

Nu ska vi inte dra förhastade slutsater här, hårdvaran är rätt usel också.
♫Trololol lololololol trolololol♫

Medlem

Problemet beror ju också delvis på att de sedan långt tillbaka målat in sig i ett hörn som en "familjekonsol", vilket för all del har en marknad. Men sen inser man ju rätt snart att familjer inte direkt bryr sig om den nyaste och fetaste fräsiga grafiken eller coola online features osv. så den gamla Wii dom redan köpt duger säkert alldeles utmärkt.

(Nu hävdar jag inte på långa vägar att Wii är det coolaste och fetaste i jämnförelse med något annat än sin egen föregångare.)

Medlem

Jag köper en Wii U när Bayonetta 2 och Shin Megami Tensei X Fire Emblem kommit ut.

Medlem

Ni bara gnäller hela tiden! gillar ni inte Nintendo så ge fan i att lägg ner energi på den då. jag sitter inte och gnäller på ps4an för även den har sina brister o det har xboxone med.


signatur

Names are for friends,so i don`t need one.

Skribent

Jag är inte missnöjd med min konsol, däremot vore det trevligt att hitta fler anledningar än Pikmin 3 att koppla in den.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av aleksander.esentals.7:

Ni bara gnäller hela tiden! gillar ni inte Nintendo så ge fan i att lägg ner energi på den då. jag sitter inte och gnäller på ps4an för även den har sina brister o det har xboxone med.

Vem tycker du gnäller? Det enda jag ser skrivits är andra spekulationer om varför konsolen inte sålts och när man kan tänka sig att köpa den.


signatur

They set us up the bomb.

Medlem

Jag ångrar inte köpet av Wii U, men däremot vore det välkommet med lite fler titlar. Håller tummarna för att Mario Kart kommer vara en titel som håller år framöver.

Medlem

No shit Sherlock...

Medlem

Hans resonemang om att priset inte spelar någon roll håller inte. Jag tror att premium-versionen säljer bättre för att de enda som köper konsolen är inbitna fans som är villiga att skjuta till lite extra pengar för den bättre versionen. De som spelar mer sporadiskt och faller in i det som utgjorde Wii-demografin har Nintendo inte lyckats fånga upp p.g.a. flera anledningar.

1. Det finns få eller inga systemsäljande spel.

2. Kontrollösningen är inte lika intressant eller självklar som Wii-moten var för sin tid, de har inte lyckats sälja konceptet på ett bra sätt.

3. Casuals år 2013 är redan fullt upptagna med att spela på Surfplattan, mobilen och facebook. Eftersom Nintendo gång på gång har nedvärderat sina kärnspelare och deras önskningar sitter man minst sagt i skiten då många av dem redan kan ha tappat intresse och gått över till Sony eller Microsoft.

Medlem

Priset spelar visst roll. Men det är klart att om folk inte tycker mjukvaran är tillräcklig så köper de inte oavsett pris. Själv så är jag nöjd med min. Köpt 10-12 spel hittills. Har inte köpt ett enda till ps3/360 i år. Spelar Pikmin 3 just nu och ser fram emot The Wonderful 101 som släpps nästa vecka.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Nu ska vi inte dra förhastade slutsater här, hårdvaran är rätt usel också.
♫Trololol lololololol trolololol♫

vart är min tumme ner fz?

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Sapiens:

Nu ska vi inte dra förhastade slutsater här, hårdvaran är rätt usel också.
♫Trololol lololololol trolololol♫

vart är min tumme ner fz?

Borta för alltid! Mohahahahaha! Framåt mina små gunstlingar och sprid er kärlek...

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Sapiens:

Nu ska vi inte dra förhastade slutsater här, hårdvaran är rätt usel också.
♫Trololol lololololol trolololol♫

vart är min tumme ner fz?

Borta för alltid! Mohahahahaha! Framåt mina små gunstlingar och sprid er kärlek...
http://i29.tinypic.com/10enaxj.gif

successful troll is successful =p

Medlem

Jag gillar ju Wind Waker mer än de flesta skulle jag säga, men jag har ju trots allt redan klarat det på Gamecube då det begav sig. Jag hade ju hoppat högre om de basunerat ut en uppföljare till det istället för att sälja samma spel till mig igen.

Medlem

Mjukvaran är problemet...
De har inte funderat på varför det råder mjukvarubrist?

Vem vill lägga pengar på att utveckla stortitlar specifikt till en ny maskin som är likvärd de som var heta för 8 år sedan, speciellt när en ny generation står runt hörnet?

Jävla nötter säger jag bara...

Skicka istället hem ompalomparna och spika igen dörren till konsolfabriken, och låt sony och microsoft slåss om rättigheterna till era spel.

Sega does what Nintendont!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte missnöjd med min konsol, däremot vore det trevligt att hitta fler anledningar än Pikmin 3 att koppla in den.

Vi sitter i samma båt, dock ej skaffat Pikmin 3 ännu, men är väl Injustice som spinner mest efter Netflix just nu.

Men vad är det med nintendogubben? Vet inte varför men här framstår han som en idiot. Mr Obvious haha

Det ska nog ordna sig för oss WiiU ägare

Medlem

Inte konstigt att branschen stagnerat när kostymnissarna kommer med sådana klipska slutsatser månader efter konsumenterna..

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Mjukvaran är problemet...
De har inte funderat på varför det råder mjukvarubrist?

Vem vill lägga pengar på att utveckla stortitlar specifikt till en ny maskin som är likvärd de som var heta för 8 år sedan, speciellt när en ny generation står runt hörnet?

Jävla nötter säger jag bara...

Skicka istället hem ompalomparna och spika igen dörren till konsolfabriken, och låt sony och microsoft slåss om rättigheterna till era spel.

Sega does what Nintendont!

Sega går dock riktigt dåligt sen de slutade med konsoller. Nintendo kommer göra konsoller långt efter Sony och Microsoft lagt ner.

Avstängd

Usel hårdvara,inga stora titlar samt att ingen vill spela Mario nummer 143! Där tror jag skon klämmer, synd att dom inte har insett det själva.

Medlem

Uach ps4an suger hårt aboxone suger getpung den med..nää hörrni alla gamers det är Wii U man ska ha...tänk bara på hur jävla kraftfull den egentligen är ps4an och xbox kan slänga sig i väggen med sin patetiska hårdvara och inte bara det de är alldeles för dyra med hahaha Wii u FTW ihihihihihihihihihihihihihihi


signatur

Names are for friends,so i don`t need one.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Sviskon:

Mjukvaran är problemet...
De har inte funderat på varför det råder mjukvarubrist?

Vem vill lägga pengar på att utveckla stortitlar specifikt till en ny maskin som är likvärd de som var heta för 8 år sedan, speciellt när en ny generation står runt hörnet?

Jävla nötter säger jag bara...

Skicka istället hem ompalomparna och spika igen dörren till konsolfabriken, och låt sony och microsoft slåss om rättigheterna till era spel.

Sega does what Nintendont!

Sega går dock riktigt dåligt sen de slutade med konsoller. Nintendo kommer göra konsoller långt efter Sony och Microsoft lagt ner.

Vad hade Sega för spelserier då?... Sonic.
Lite annan position för Nintendo.

Inaktiv
Skrivet av aleksander.esentals.7:

Uach ps4an suger hårt aboxone suger getpung den med..nää hörrni alla gamers det är Wii U man ska ha...tänk bara på hur jävla kraftfull den egentligen är ps4an och xbox kan slänga sig i väggen med sin patetiska hårdvara och inte bara det de är alldeles för dyra med hahaha Wii u FTW ihihihihihihihihihihihihihihi

Haha är du på riktigt ?

Medlem

Största problemet med mjukvara på WiiU är inte bristen på AAA-titlar utan att den är så j**la långsam när man byter mellan olika funktioner och menyer. Det känns som hela operativet laddas om från en gammal slö 5400-varvsdisk varje gång man avslutar ett spel eller går över i Wii-läge. Ge mig ett snabbt och snärtigt OS så är jag nöjd med att få alla Nintendofavoriter i HD.

1
Skriv svar