Microsoft slopar Kinect-kravet för Xbox One

Robot
Microsoft slopar Kinect-kravet för Xbox One

Det är nu fritt fram att spela i bara mässingen.

#nyhetstips, #microsoft


Medlem
Microsoft slopar Kinect-kravet för Xbox One

Bra utav ms att de för en gångs skull lyssnar på sina konsumenter och gör om och gör rätt.


signatur
Medlem

Jag är så stolt över mitt älskade Microsoft och glad över att de äntligen har funnit rätt väg! Fortsätt lyssna på konsumenterna!

Medlem

Nu har säkert någon annan redan skrivit detta i en liknande tråd men kan inte detta vara en del av MS plan från början?

Först upp med ett gäng helt sanslösa *regler* till konsolen t.ex. den måste varje dag "ringa hem", sensorn måste alltid vara igång. För att sedan varje månad plocka bort ett sanslöst krav efter krav och vinna tillbaka "publiken".

Således blir massan mer positivt inställd till MS, och man börjar tro att dem faktiskt kanske lyssnar på oss. Detta i sin tur torde resultera i fler sålda enheter än vad som var tänkt från början.

Jag har alltid varit lite emot Xbox och har på förhand alltid varit en PS gubbe, men efter de senaste ändringarna har jag blivit lite mer positivt inställd och börjat fundera på att skaffa mig en Xbox One istället...

Någon annan som känner så?

Skall dock tilläggas att priset på PS4:an tilltalar mig lite mer än Xbox One... billigt är bra!

Nu föll sista pusselbiten på plats! Äntligen!

Medlem

Ni som tror på dem och köper konsollen: Det finns inget som inte säger att när de nått ett visst antal sålda konsoller gör ännu en kovändning, slår på all DRM igen och tvingar kinecten vara inkopplad. Har de gjort en kovändning kan de göra en till.


signatur

I drank what?

Medlem

Har avbeställt min xbox one kommer avakta med att köpa den. De blir ett senare köp när den blir billigare. Dom flesta man känner kommer köpa en PS4 så de blir att man köper den konsolen som flest av sina kopisar kommer lira på endså. Tycker faktist deras Xbox var bäst xbox 360 fick jag byta 4 gånger har lirat mer på min xbox 360 än vad jag gjort samnlagt på mina PS1 PS2 och PS3 samnlagt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ni som tror på dem och köper konsollen: Det finns inget som inte säger att när de nått ett visst antal sålda konsoller gör ännu en kovändning, slår på all DRM igen och tvingar kinecten vara inkopplad. Har de gjort en kovändning kan de göra en till.

Det skulle vara det dummaste affärsdraget någonsin och ingen skulle köpa en MS-konsol igen så man kan nog vara rätt säker på att det inte kommer hända.

Medlem

I "hopp och studsspel" kan väl kinect funka, annars är det väl mest "mäh" tycker jag. Dessutom ett påtvingat krav att ha den inkopplad är ju bara fånigt.
Så det här var ju bra


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Emekaf:

Nu har säkert någon annan redan skrivit detta i en liknande tråd men kan inte detta vara en del av MS plan från början?

Först upp med ett gäng helt sanslösa *regler* till konsolen t.ex. den måste varje dag "ringa hem", sensorn måste alltid vara igång. För att sedan varje månad plocka bort ett sanslöst krav efter krav och vinna tillbaka "publiken".

Således blir massan mer positivt inställd till MS, och man börjar tro att dem faktiskt kanske lyssnar på oss. Detta i sin tur torde resultera i fler sålda enheter än vad som var tänkt från början.

Jag har alltid varit lite emot Xbox och har på förhand alltid varit en PS gubbe, men efter de senaste ändringarna har jag blivit lite mer positivt inställd och börjat fundera på att skaffa mig en Xbox One istället...

Någon annan som känner så?

Skall dock tilläggas att priset på PS4:an tilltalar mig lite mer än Xbox One... billigt är bra!

Inte en chans att de hade detta planerat, de såg förboknings siffrorna och insåg att det inte alls gått som planerat.

Skribent

Ska vi slå vad om att de inom kort kommer utannonsera en "Xbox One Lite" utan Kinect som ligger i prisnivå med Playstation 4?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ska vi slå vad om att de inom kort kommer utannonsera en "Xbox One Lite" utan Kinect som ligger i prisnivå med Playstation 4?

Antingen det eller lägre.

Men men, nu kan folk få runka ifred.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det blir bättre och bättre.

You've got yourself an order, Mr Bill Gates.

Medlem

Känns som att de blir mer och mer desperata. Men bra att de lyssnar i alla fall.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ska vi slå vad om att de inom kort kommer utannonsera en "Xbox One Lite" utan Kinect som ligger i prisnivå med Playstation 4?

Utan Kinect borde den vara en bra bit billigare än PS4 då PS4 är betydligt kraftfullare. En One för 3000 så kanske jag blir intresserad.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Utan Kinect borde den vara en bra bit billigare än PS4 då PS4 är betydligt kraftfullare. En One för 3000 så kanske jag blir intresserad.

"Betydligt kraftfullare" är väl ändå ett överdrivet utlåtande? Det är inte mycket som skiljer i specarna mellan maskinerna.

Medlem

Detta låter verkligen som något dom långsamt kunde pusha ut efter ett antal olika Xbox-uppdateringar.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Bra utav ms att de för en gångs skull lyssnar på sina konsumenter och gör om och gör rätt.

Hade dom lyssnat så hade det aldrig blivit så här. Folket sa ifrån redan vid rykterna. Ms sa fuck you. Och sen när det inte säljs så bra som dom hoppades, ja då kan man "lyssna"? Ja detta är en bra nyhet, men inger inget förtroende hos mig. Sista steget, byt ut hela jävla ms ledningen

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Det blir bättre och bättre.

You've got yourself an order, Mr Bill Gates.

Med Bill Gates menar du Steve Ballmer?

Medlem
Medlem

Det mest intressanta är att vid tidiga intervjuer så kunde varken always online och kinect var tvungen att alltid va inkopplad pga den va byggd så och det inte va lätt att bara ta bort det.....

phi
Medlem

Jag tror bestämt att helvetet frös till is.

Inaktiv
Skrivet av Mattias Frost:

Ska vi slå vad om att de inom kort kommer utannonsera en "Xbox One Lite" utan Kinect som ligger i prisnivå med Playstation 4?

Har sett en video på youtube där någon sa att det ska komma en Xbox One utan Kinect våren / sommaren 2014,

kommer bara inte ihåg vem som det av alla spelbedömare på Youtube,
trodde inte så mycket på det,
men om nu Kinecten inte behöver vara inkopplad då är ju MS jäkligt korkade om dom inte släpper ett paket utan Kinect för då lär ju både ps4 och Xbox One ligga på strax under 4000 kr.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Om vi bortser från ev. konspirationsteorier så tror jag att detta återigen är ett bevis på att man KAN och SKA rösta med plånboken. Konsumenten har en stor makt att utöva.
Bra att Microsoft tar bort kravet på Kinect, men för min del har dom redan bränt broarna.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av jukasj:

Jag är så stolt över mitt älskade Microsoft och glad över att de äntligen har funnit rätt väg! Fortsätt lyssna på konsumenterna!

Det är nog försäljningssiffrorna de lyssnar på.

Microsoft har visat hur de egentligen vill behandla sina kunder och förtroendet man tappade där kommer nog ta lång tid att få tillbaka från de inbitna spelarna.

Det kommer ju att kunna skrivas många läroböcker om PR och marknadsföring där Microsoft kommer att användas som exempel hur man inte ska göra.

Medlem

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Medlem
Skrivet av Emret:
Skrivet av Zappa:

Utan Kinect borde den vara en bra bit billigare än PS4 då PS4 är betydligt kraftfullare. En One för 3000 så kanske jag blir intresserad.

"Betydligt kraftfullare" är väl ändå ett överdrivet utlåtande? Det är inte mycket som skiljer i specarna mellan maskinerna.

Borde skilja några hundra kronor i hårdvarukostnad om man plockar bort kinecten. Det plus en prissänkning till nästa höst så är inte ett pris på under 3000 omöjligt. Kommer inte köpa den i år oavsett. Räcker med en ny konsoll om året

Medlem
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Emret:
Skrivet av Zappa:

Utan Kinect borde den vara en bra bit billigare än PS4 då PS4 är betydligt kraftfullare. En One för 3000 så kanske jag blir intresserad.

"Betydligt kraftfullare" är väl ändå ett överdrivet utlåtande? Det är inte mycket som skiljer i specarna mellan maskinerna.

Borde skilja några hundra kronor i hårdvarukostnad om man plockar bort kinecten. Det plus en prissänkning till nästa höst så är inte ett pris på under 3000 omöjligt. Kommer inte köpa den i år oavsett. Räcker med en ny konsoll om året

Det finns väl rykten på att kinecten ska kosta nästan lika mycket som konsollen att tillverka

123
Skriv svar