Microsoft slopar Kinect-kravet för Xbox One

phi
Medlem
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Med tanken på att kinectkravet har varit en av de stora punkterna som folk har klagat på så är min gissning att det kommer vara väldigt många som låter bli att koppla in den.

Förvånar mig inte om den kommande ökningen av förhandsbokningar är direkt kopplad till att Microsoft slopar kinectkravet.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Umm jo, det gör dem, så enkelt är det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Emret:
Skrivet av Zappa:

Utan Kinect borde den vara en bra bit billigare än PS4 då PS4 är betydligt kraftfullare. En One för 3000 så kanske jag blir intresserad.

"Betydligt kraftfullare" är väl ändå ett överdrivet utlåtande? Det är inte mycket som skiljer i specarna mellan maskinerna.

PS4 är bra mycket starkare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så där då! Nu kan man ju köpa en Xbox One också så småningom.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Jag vill inte betala för ett tillbehör jag inte kommer använda. Jag hade kinect till 360 i ca ett halvår och det var rena rama skräpet. Det misstaget gör jag inte igen. De borde göra som Sony och låta den vara ett tillbehör man köper separat istället.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Jag vill inte betala för ett tillbehör jag inte kommer använda. Jag hade kinect till 360 i ca ett halvår och det var rena rama skräpet. Det misstaget gör jag inte igen. De borde göra som Sony och låta den vara ett tillbehör istället.

Nya kinect kan vara bra. Du kanske skulle använda den för att den har bra funktioner till vissa spel. Att ge med en kinect gör så att spelutvecklarna vet att alla har en kinect och kan lägga till funktioner. Det går inte att säga innan det är släppt. Att klaga bara för att klaga

Medlem

Enda nyttan med kinect för mig är isf inloggning med kameran men jag kommer använda automatisk inloggning ändå då det endast är jag som kommer använda den. Kommer ha den i sovrummet så det finns inget utrymme på golvet till massa rörselsespel heller. Jag kommer inte heller betala för guld för jag spelar inte online så mikrofonen i kinect har jag inte heller ngn nytta av.
Alltså en helt meningslös pryl för mig.

Medlem

Jag citerar mig själv från en tidigare nyhet.

Citat:

Jag undrar vad nästa u-sväng kommer innehålla. Kanske att Kinect inte måste vara inkopplat? Eller att man kommer kunna surfa utan att betala för Guld? Snacka om att dom har satt krokben på sig själv för att få sympati från folket när dom reser sig upp.

Det var planerat från första början att göra konsumenterna arg, för att senare kunna spela "the good guy" och ge vad konsumenten vill och framstå som ett företag som lyssnar på sina kunder som i utbyte kan känna trygghet. Snart sänker dom väl priset också med $50-100.

Medlem

Aha, jag trodde kinect var inbyggd i konsollen, good news. Valfrihet för alla.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Aha, jag trodde kinect var inbyggd i konsollen, good news. Valfrihet för alla.

Eller inte. Man måste fortfarande betala för den.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag citerar mig själv från en tidigare nyhet.

Citat:

Jag undrar vad nästa u-sväng kommer innehålla. Kanske att Kinect inte måste vara inkopplat? Eller att man kommer kunna surfa utan att betala för Guld? Snacka om att dom har satt krokben på sig själv för att få sympati från folket när dom reser sig upp.

Det var planerat från första början att göra konsumenterna arg, för att senare kunna spela "the good guy" och ge vad konsumenten vill och framstå som ett företag som lyssnar på sina kunder som i utbyte kan känna trygghet. Snart sänker dom väl priset också med $50-100.

Knappast troligt. Det är betydligt svårare att få tillbaka tappat förtroende än att behålla det som redan finns.

Det är ungefär som om en restaurang medvetet skulle åka dit i en massa kontroller för att sedan få "bra" publicitet när man åtgärdar problemen. Många kunder skulle dra sig för att gå dit ändå.

Många Xbox 360-ägare som förbokat PS4 istället för Xbox One kommer att behålla sin PS4-bokning även fast MS ändrat på det mesta. Jag har extremt svårt att se att detta beteende skulle ge fler kunder än om de gjort "rätt" från början.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Jag citerar mig själv från en tidigare nyhet.

Citat:

Jag undrar vad nästa u-sväng kommer innehålla. Kanske att Kinect inte måste vara inkopplat? Eller att man kommer kunna surfa utan att betala för Guld? Snacka om att dom har satt krokben på sig själv för att få sympati från folket när dom reser sig upp.

Det var planerat från första början att göra konsumenterna arg, för att senare kunna spela "the good guy" och ge vad konsumenten vill och framstå som ett företag som lyssnar på sina kunder som i utbyte kan känna trygghet. Snart sänker dom väl priset också med $50-100.

Knappast troligt. Det är betydligt svårare att få tillbaka tappat förtroende än att behålla det som redan finns.

Det är ungefär som om en restaurang medvetet skulle åka dit i en massa kontroller för att sedan få "bra" publicitet när man åtgärdar problemen. Många kunder skulle dra sig för att gå dit ändå.

Många Xbox 360-ägare som förbokat PS4 istället för Xbox One kommer att behålla sin PS4-bokning även fast MS ändrat på det mesta. Jag har extremt svårt att se att detta beteende skulle ge fler kunder än om de gjort "rätt" från början.

Exakt! Hade dom lyssnat på konsumenterna så hade dom åtgärdat det INNAN deras konvent. Nu hade dom storhetsvansinne.

MS, om ni säljer extremt dåligt så har jag en passande kommentar, DEAL WITH IT

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Jag citerar mig själv från en tidigare nyhet.

Citat:

Jag undrar vad nästa u-sväng kommer innehålla. Kanske att Kinect inte måste vara inkopplat? Eller att man kommer kunna surfa utan att betala för Guld? Snacka om att dom har satt krokben på sig själv för att få sympati från folket när dom reser sig upp.

Det var planerat från första början att göra konsumenterna arg, för att senare kunna spela "the good guy" och ge vad konsumenten vill och framstå som ett företag som lyssnar på sina kunder som i utbyte kan känna trygghet. Snart sänker dom väl priset också med $50-100.

Skrivet av Emekaf:

Nu har säkert någon annan redan skrivit detta i en liknande tråd men kan inte detta vara en del av MS plan från början?

Först upp med ett gäng helt sanslösa *regler* till konsolen t.ex. den måste varje dag "ringa hem", sensorn måste alltid vara igång. För att sedan varje månad plocka bort ett sanslöst krav efter krav och vinna tillbaka "publiken".

Således blir massan mer positivt inställd till MS, och man börjar tro att dem faktiskt kanske lyssnar på oss. Detta i sin tur torde resultera i fler sålda enheter än vad som var tänkt från början.

Jag har alltid varit lite emot Xbox och har på förhand alltid varit en PS gubbe, men efter de senaste ändringarna har jag blivit lite mer positivt inställd och börjat fundera på att skaffa mig en Xbox One istället...

Någon annan som känner så?

Skall dock tilläggas att priset på PS4:an tilltalar mig lite mer än Xbox One... billigt är bra!

Så fungerar det inte.

Varför inte vara the good guy från början då? Dom skadar ju sitt varumärke genom att hålla på med sån här skit.
Att reparera en skada tar ju mer kraft än att undvika skadan från första början. Vem känner sig trygg för att någon ändra sig när man vet vad dom ville från början? Det är ju inte så att MS o Xboxteamet har ändrat sig i grunden, utan att dom har tvingats till en ändring av oss konsumenter. Det är stor skillnad. Skönt med lite konsumentmakt.

För min del, och säkert många andra, framstår MS och sin Xbox One som ett misslyckande. Hur ska jag kunna lita på att nästa produkt från MS inte ändras 30ggr innan release? Stämmer något av det dom säger? Förtroende är ju skadat.

Redan från start har man gång på gång kommit med tveksamma "features", som man nu, en efter en får backa ifrån. Det är ingen bra PR, det är ett misslyckande.

Dom borde göra en ny pressvisning och kalla den för Xbox Two o bara glömma det gamla.

Medlem

Vi har ruggig tur att Sony finns, så att Microsoft _tvingas_ ändra sig. Det måste svida rejält för dem att inte få utnyttja människor på samma sätt som de är vana, utan att behöva böja sig för våra Japanska hjältar.

Tycker synd om de som går tillbaka till MS efter alla dessa missar. Vissa gillar väl att bli utnyttjade antar jag.

Om jag jobbade på Xbox-avdelningens PR skulle jag aldrig våga berätta för någon vad jag jobbar med, de mesta inkompetenta människorna som jobbat för ett IT-företag någonsin.

Ja ja, tur att MS finns iaf, annars skulle väl Sony bli likadana till slut.

Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

våra Japanska hjältar.

nja inte vet jag direkt om jag skulle klassa dom som hjältar direkt....

Medlem
Skrivet av Zappa:

Enda nyttan med kinect för mig är isf inloggning med kameran men jag kommer använda automatisk inloggning ändå då det endast är jag som kommer använda den. Kommer ha den i sovrummet så det finns inget utrymme på golvet till massa rörselsespel heller. Jag kommer inte heller betala för guld för jag spelar inte online så mikrofonen i kinect har jag inte heller ngn nytta av.
Alltså en helt meningslös pryl för mig.

Om du inte vill ha en kamera i ansiktet så får du nog spendera rätt mkt utav din tid hemma i ett mörkt rum då det finns kameror i princip överallt. Bankerna har nog spanat in dig många gånger när du tagit ut pengar och det är säkert någon som runkat till dig när du gått in på en matvaruaffär.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Vi har ruggig tur att Sony finns, så att Microsoft _tvingas_ ändra sig. Det måste svida rejält för dem att inte få utnyttja människor på samma sätt som de är vana, utan att behöva böja sig för våra Japanska hjältar.

Tycker synd om de som går tillbaka till MS efter alla dessa missar. Vissa gillar väl att bli utnyttjade antar jag.

Om jag jobbade på Xbox-avdelningens PR skulle jag aldrig våga berätta för någon vad jag jobbar med, de mesta inkompetenta människorna som jobbat för ett IT-företag någonsin.

Ja ja, tur att MS finns iaf, annars skulle väl Sony bli likadana till slut.

Skrivet av TheTriumpH:

Vi har ruggig tur att Sony finns, så att Microsoft _tvingas_ ändra sig. Det måste svida rejält för dem att inte få utnyttja människor på samma sätt som de är vana, utan att behöva böja sig för våra Japanska hjältar.

Tycker synd om de som går tillbaka till MS efter alla dessa missar. Vissa gillar väl att bli utnyttjade antar jag.

Om jag jobbade på Xbox-avdelningens PR skulle jag aldrig våga berätta för någon vad jag jobbar med, de mesta inkompetenta människorna som jobbat för ett IT-företag någonsin.

Ja ja, tur att MS finns iaf, annars skulle väl Sony bli likadana till slut.

Jag hoppas på att Microsoft försvinner från konsol marknaden, men att något annat företag tar deras plats. För som du säger, finns ingen konkurrens så finns det en risk att Sony gör samma sak. Fast det är iofs inte helt säkert, kolla på Nintendo, vi kan ju knappast påstå att dom har konkurrens , och dom tycker iaf inte jag pissar på sina kunder

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Zappa:

Enda nyttan med kinect för mig är isf inloggning med kameran men jag kommer använda automatisk inloggning ändå då det endast är jag som kommer använda den. Kommer ha den i sovrummet så det finns inget utrymme på golvet till massa rörselsespel heller. Jag kommer inte heller betala för guld för jag spelar inte online så mikrofonen i kinect har jag inte heller ngn nytta av.
Alltså en helt meningslös pryl för mig.

Om du inte vill ha en kamera i ansiktet så får du nog spendera rätt mkt utav din tid hemma i ett mörkt rum då det finns kameror i princip överallt. Bankerna har nog spanat in dig många gånger när du tagit ut pengar och det är säkert någon som runkat till dig när du gått in på en matvaruaffär.

Det är skillnad på att ha kameror på allmänna platser och butiker för övervakning/säkerhet och att sätta upp en i sitt eget hem.

Med tanke på hur USA har sitt NSA som Microsoft har arbetat med så rent teoretiskt så skulle det vara möjligt att de hade tillgång att "spionera" genom Kinect kameran.

Och till skillnad från hemma (hoppas jag) så går du inte omkring på allmänna platser i bara kallingar och kliar dig i röven.

Medlem

intressant. men jag tycker man tagit en märklig väg när det gäller att hantera hela debaclet. istället för att stå för sin produkt och kommunicera varför vi vill ha det (steve jobs skulle sagt: through the magic of kinect och alla hade bitit) backar man från hela sin vision. Visst, jag klagar inte, men att en produkt blir bätte ju mindre av den man säljer talar om att man tänkt fundamentalt fel från början...

Medlem

Gött! Detta verkar ju vara rätt väg att gå, heja MS lyssna på konsumenterna. Verkade ju ändå lite lurt att ha kinecten hela tiden, vem vet vad som hade spelats in i ens vardagsrum?!

Lappkast nummer 4


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Dom skriver att kinect krävs om spelet eller applikationen kräver det. Vad säger att spelföretagen inte lägger in det som ett måste, eller att Microsoft kräver det för alla sina appar?

Medlem

Har hela tiden misstänkt att de använde sig av det klassiska psykologiska knepet "dörren i ansiktet" . Först begär man helt orimligt och sedan backar man och då framstår det andra som bra i jämförelse. Smart pr-kupp

Medlem
Skrivet av Emekaf:

Nu har säkert någon annan redan skrivit detta i en liknande tråd men kan inte detta vara en del av MS plan från början?

Först upp med ett gäng helt sanslösa *regler* till konsolen t.ex. den måste varje dag "ringa hem", sensorn måste alltid vara igång. För att sedan varje månad plocka bort ett sanslöst krav efter krav och vinna tillbaka "publiken".

Således blir massan mer positivt inställd till MS, och man börjar tro att dem faktiskt kanske lyssnar på oss. Detta i sin tur torde resultera i fler sålda enheter än vad som var tänkt från början.

Jag har alltid varit lite emot Xbox och har på förhand alltid varit en PS gubbe, men efter de senaste ändringarna har jag blivit lite mer positivt inställd och börjat fundera på att skaffa mig en Xbox One istället...

Någon annan som känner så?

Skall dock tilläggas att priset på PS4:an tilltalar mig lite mer än Xbox One... billigt är bra!

Verkligen inte, ms har lagt in saker som ej skulle varit med från början. Nu hyllas de som hjältar bara för de plockar bort all skit de la in. Allt de dom tagit bort kan de lägga in sen med en patch. Dom får de enligt user agreement.

Medlem

Fantastiskt hur sjukt bra nyheter ur konsumentsynpunkt kan behandlas som skit i kommentatorsfälten.

Återigen, de här artikelkommentatorstrådarna ser ut som diskussioner om islam på FOXNews.com.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av veteranhansson:

Dom skriver att kinect krävs om spelet eller applikationen kräver det. Vad säger att spelföretagen inte lägger in det som ett måste, eller att Microsoft kräver det för alla sina appar?

Det är därför man väntar och inte spammar en förhandsbokning på allt som komma skall, de är likadant med spel. De ser spelen, och gör en jätte hype av dem, förbeställer utifrån sin egna uppfattning och blir besvikna och klagar då det inte var som de trodde.
Om de skulle börja göra så att kinect ändå blir ett "måste" så har man inte bränt tusenlappar i onödan iaf.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Fantastiskt hur sjukt bra nyheter ur konsumentsynpunkt kan behandlas som skit i kommentatorsfälten.

Återigen, de här artikelkommentatorstrådarna ser ut som diskussioner om islam på FOXNews.com.

Jag tror att FZ skulle kunna skriva en artikel om vad som helst med MS och dom här kommentarerna skulle komma ändå.

Medlem

Då var det bara en sak kvar en xbone utgåva utan Kinect och samma pris som ps4. Om det skulle ske innan dom släpps så skulle jag möjligen kunna välja xbone före ps4

Medlem

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag hoppas ändå att utvecklarna ligger i och utnyttjar kinect så mycket som möjligt!

123
Skriv svar