Microsoft förklarar speldelningen på Xbox One

Inaktiv
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Oskmos:

Kunde dem inte vara tydliga med detta från början? Istället för att säga att det är nästa watercooler som måste vara online jämt. Extremt dålig marknadsföring

Tog du dig tid att lyssna istället för att lägga dig på golvet och gallskrika som ett barn ?

Först nu när Carl Johansson-Sundelius är tillbaka har det kommit lite mer nyanserade artiklar. När den där Mattias Frost och Johan Orlander fick härja fritt och skriva den ena bittra artikeln efter den andra.

Helt rätt. Folk är grymt duktiga på att bara se/höra det de vill se/höra och totalblocka allt annat.

I början var MS väldigt duktiga på att bara visa alla restriktioner, "Du kan dela dina spel, Men!" Nu när de har blivit bashade har de kanske förstått att de måste visa alla positiva saker först och sen börja prata om vad den har för restriktioner. Folk kan knappast förneka att deras reveal presskonferens var en katastrof och förhoppningsvis har de lärt sig denna gång.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Farris:

Gold för samma pris samt ett -krav- för att kunna spela multiplayer är fortfarande väldigt dumt och "medeltids"

Varför?
Xbox har större spelsrbas än steam, då krävs mer resurser för servrar.
Å pc hyr man oftast egen server.

Kräver PS3/PS4 PS+ för att man ens ska kunna utnyttja multiplayer delen på ett spel man har köpt?
Ja, sant att du kan hyra servrar osv, men du betalar inget "extra" så sätt för att få tillgång till multilplayer delen utav ett spel som du har köpt för fullpris på PC.

Jag spelade mycket Halo 2 och 3 "back in the day" och störde mig redan då på att man behövde betala en månadsavgift (eller 6-700 kr /år) för att kunna utnyttja "halva" spelet som jag hade köpt

Därav tycker jag att det är som sagt, fortfarande dumt samt "medeltids".
Det hade varit en helt annan sak om Guld inte hade berört Spelen (dvs du kunde spela multiplayer utan någon extra kostnad utöver det du betalade för spelet) utan du fick tillgång till alla andra funktioner de snackar om.

Ps4 kommer kräva det.

Ah, tråkigt.
Har inte riktigt orkat hänga med I konsol-kriget:P

Står fortfarande fast vid åsikten, att det är dumt att man ska betala en månadsavgift för att få tillgång till "hela" spelet så att säga.

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Farris:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Farris:

Gold för samma pris samt ett -krav- för att kunna spela multiplayer är fortfarande väldigt dumt och "medeltids"

Varför?
Xbox har större spelsrbas än steam, då krävs mer resurser för servrar.
Å pc hyr man oftast egen server.

Kräver PS3/PS4 PS+ för att man ens ska kunna utnyttja multiplayer delen på ett spel man har köpt?
Ja, sant att du kan hyra servrar osv, men du betalar inget "extra" så sätt för att få tillgång till multilplayer delen utav ett spel som du har köpt för fullpris på PC.

Jag spelade mycket Halo 2 och 3 "back in the day" och störde mig redan då på att man behövde betala en månadsavgift (eller 6-700 kr /år) för att kunna utnyttja "halva" spelet som jag hade köpt

Därav tycker jag att det är som sagt, fortfarande dumt samt "medeltids".
Det hade varit en helt annan sak om Guld inte hade berört Spelen (dvs du kunde spela multiplayer utan någon extra kostnad utöver det du betalade för spelet) utan du fick tillgång till alla andra funktioner de snackar om.

Ps4 kommer kräva det.

Ah, tråkigt.
Har inte riktigt orkat hänga med I konsol-kriget:P

Står fortfarande fast vid åsikten, att det är dumt att man ska betala en månadsavgift för att få tillgång till "hela" spelet så att säga.

Även fast jag har ps+ så tycker jag oxå det är dåligt. Tycker utgivarna alternativt utvecklarna ska stå för servrarna. Ska dom ha online i spelet och man ska få lov att betala månadsvis för det, så ska dom spelen vara billigare imo

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Oskmos:

Kunde dem inte vara tydliga med detta från början? Istället för att säga att det är nästa watercooler som måste vara online jämt. Extremt dålig marknadsföring

Tog du dig tid att lyssna istället för att lägga dig på golvet och gallskrika som ett barn ?

Först nu när Carl Johansson-Sundelius är tillbaka har det kommit lite mer nyanserade artiklar. När den där Mattias Frost och Johan Orlander fick härja fritt och skriva den ena bittra artikeln efter den andra.

Helt rätt. Folk är grymt duktiga på att bara se/höra det de vill se/höra och totalblocka allt annat.

I början var MS väldigt duktiga på att bara visa alla restriktioner, "Du kan dela dina spel, Men!" Nu när de har blivit bashade har de kanske förstått att de måste visa alla positiva saker först och sen börja prata om vad den har för restriktioner. Folk kan knappast förneka att deras reveal presskonferens var en katastrof och förhoppningsvis har de lärt sig denna gång.

Precis det jag menade. Den första känslan man fick av konsollen var ju inte direkt positiva.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Oskmos:

Kunde dem inte vara tydliga med detta från början? Istället för att säga att det är nästa watercooler som måste vara online jämt. Extremt dålig marknadsföring

Jag chansar på att det inte var så dom tänkte från början, men efter massiv kritik så hittar dom nu på "hur det egentligen skulle vara" Varför sa dom då inte det från början, när kritiken började hagla?

Istället så surade dom ihop o tog bort funktionen.

Foliehatt på?

Vilken foliehatt? Den jag fick av NSA? För att jag tror att MS ljuger så är det foliehattsvarning..jeees.

Skippar vi skämten så var är förklaringen från MS om hur speldelningen skulle fungera? Den fanns inte från början, det fanns bara en massa frågor men nästan inga svar, det kan du ju inte ha missat?

Hade du lyssnat? Men det är faktiskt fantastiskt hur många antaganden som kommit fram TROTS att MS inte gett några svar.

Medlem

Håller med i kritiken emot flertalet "bash-artiklar" mot Xbox One. Inte konstigt kanske, när man jagar annonsintäkter och folk bara älskar att gå in på allt som är "FINNS INTE TILL XBOX ONE" eller "XBOX ONE ÄNDRAR SIG", och så vidare.

Som vanligt så är det folk som torkat skiten med näven istället för att kolla i toalettskåpet efter papper. Skriker saker hit och dit som de inte fått från någon offentlig källa utan bara rykten från olika medium (som PSFANBOIXBOXSEWGER.com ) .


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Som vanligt så är det folk som torkat skiten med näven istället för att kolla i toalettskåpet efter papper. Skriker saker hit och dit som de inte fått från någon offentlig källa utan bara rykten från olika medium (som PSFANBOIXBOXSEWGER.com ) .

Tack för dagens bästa liknelse, made my day

Medlem

Tycker fortfarande konstant uppkopplingskrav inte är värt det.


signatur

Everybody needs help.

KoP
Medlem

Det var precis såhär jag uppfattade det som att det skulle fungera ifrån första början. Det var därför man aldrig drabbades av någon noja eller blev överdrivet oroad.

Inaktiv
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Oskmos:

Kunde dem inte vara tydliga med detta från början? Istället för att säga att det är nästa watercooler som måste vara online jämt. Extremt dålig marknadsföring

Jag chansar på att det inte var så dom tänkte från början, men efter massiv kritik så hittar dom nu på "hur det egentligen skulle vara" Varför sa dom då inte det från början, när kritiken började hagla?

Istället så surade dom ihop o tog bort funktionen.

Foliehatt på?

Vilken foliehatt? Den jag fick av NSA? För att jag tror att MS ljuger så är det foliehattsvarning..jeees.

Skippar vi skämten så var är förklaringen från MS om hur speldelningen skulle fungera? Den fanns inte från början, det fanns bara en massa frågor men nästan inga svar, det kan du ju inte ha missat?

Hade du lyssnat? Men det är faktiskt fantastiskt hur många antaganden som kommit fram TROTS att MS inte gett några svar.

Vad menar du om jag hade lyssnat? Jag lyssnade på presskonferensen, och har läst mängder av artiklar och uttalanden efteråt. Har jag missat något?

MS berättade om alla sina begränsade features, men inte om hur dom i praktiken skulle fungera. Journalister ställde frågor, men fick inga svar. Visste de ens själva? Kvar var då ett stort gäng irriterade kunder som inte fick några svar.
Behövdes inga antaganden, "24h DRM", "always on kinect, med kamera och mic", "Xbox TV endast i USA", "släpps endast i ett visst antal länder", "ta extra betalt för skype och IE" osv.
Detta är inga antaganden, utan vad Microsoft själva har berättat. Förstår inte var du vill komma?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Vad menar du om jag hade lyssnat? Jag lyssnade på presskonferensen, och har läst mängder av artiklar och uttalanden efteråt. Har jag missat något?

MS berättade om alla sina begränsade features, men inte om hur dom i praktiken skulle fungera. Journalister ställde frågor, men fick inga svar. Visste de ens själva? Kvar var då ett stort gäng irriterade kunder som inte fick några svar.
Behövdes inga antaganden, "24h DRM", "always on kinect, med kamera och mic", "Xbox TV endast i USA", "släpps endast i ett visst antal länder", "ta extra betalt för skype och IE" osv.
Detta är inga antaganden, utan vad Microsoft själva har berättat. Förstår inte var du vill komma?

Pratade vi inte om speldelningen nu?

Inaktiv
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aresz:

Vad menar du om jag hade lyssnat? Jag lyssnade på presskonferensen, och har läst mängder av artiklar och uttalanden efteråt. Har jag missat något?

MS berättade om alla sina begränsade features, men inte om hur dom i praktiken skulle fungera. Journalister ställde frågor, men fick inga svar. Visste de ens själva? Kvar var då ett stort gäng irriterade kunder som inte fick några svar.
Behövdes inga antaganden, "24h DRM", "always on kinect, med kamera och mic", "Xbox TV endast i USA", "släpps endast i ett visst antal länder", "ta extra betalt för skype och IE" osv.
Detta är inga antaganden, utan vad Microsoft själva har berättat. Förstår inte var du vill komma?

Pratade vi inte om speldelningen nu?

Du får nog vara tydligare och skriva precis vad du menar istället, för jag förstår inte.
Visst pratar vi om speldelningen nu, och jag tog upp andra exempel på hur MS inte har varit klara med hur saker och ting ska fungera.

Du pratar om antaganden och foliehattar, och att "folk" inte verkar ha lyssnat, och jag undrar vad du menar. Förklara det så kommer vi kanske vidare.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aresz:

Vad menar du om jag hade lyssnat? Jag lyssnade på presskonferensen, och har läst mängder av artiklar och uttalanden efteråt. Har jag missat något?

MS berättade om alla sina begränsade features, men inte om hur dom i praktiken skulle fungera. Journalister ställde frågor, men fick inga svar. Visste de ens själva? Kvar var då ett stort gäng irriterade kunder som inte fick några svar.
Behövdes inga antaganden, "24h DRM", "always on kinect, med kamera och mic", "Xbox TV endast i USA", "släpps endast i ett visst antal länder", "ta extra betalt för skype och IE" osv.
Detta är inga antaganden, utan vad Microsoft själva har berättat. Förstår inte var du vill komma?

Pratade vi inte om speldelningen nu?

Du får nog vara tydligare och skriva precis vad du menar istället, för jag förstår inte.
Visst pratar vi om speldelningen nu, och jag tog upp andra exempel på hur MS inte har varit klara med hur saker och ting ska fungera.

Du pratar om antaganden och foliehattar, och att "folk" inte verkar ha lyssnat, och jag undrar vad du menar. Förklara det så kommer vi kanske vidare.

Du pratade om hur MS i efterhand har anpassat sina svar för berätta för folk om hur det skulle kunna vara. Som om det ligger någon fientlig konspiration bakom.

Sedan när du skriver att det var mer frågor än svar så frågade jag om du överhuvudtaget hade lyssnat på vad dom hade haft att säga eller rentav gjort lite fler antaganden och chansningar.

Inaktiv
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aresz:

Vad menar du om jag hade lyssnat? Jag lyssnade på presskonferensen, och har läst mängder av artiklar och uttalanden efteråt. Har jag missat något?

MS berättade om alla sina begränsade features, men inte om hur dom i praktiken skulle fungera. Journalister ställde frågor, men fick inga svar. Visste de ens själva? Kvar var då ett stort gäng irriterade kunder som inte fick några svar.
Behövdes inga antaganden, "24h DRM", "always on kinect, med kamera och mic", "Xbox TV endast i USA", "släpps endast i ett visst antal länder", "ta extra betalt för skype och IE" osv.
Detta är inga antaganden, utan vad Microsoft själva har berättat. Förstår inte var du vill komma?

Pratade vi inte om speldelningen nu?

Du får nog vara tydligare och skriva precis vad du menar istället, för jag förstår inte.
Visst pratar vi om speldelningen nu, och jag tog upp andra exempel på hur MS inte har varit klara med hur saker och ting ska fungera.

Du pratar om antaganden och foliehattar, och att "folk" inte verkar ha lyssnat, och jag undrar vad du menar. Förklara det så kommer vi kanske vidare.

Du pratade om hur MS i efterhand har anpassat sina svar för berätta för folk om hur det skulle kunna vara. Som om det ligger någon fientlig konspiration bakom.

Sedan när du skriver att det var mer frågor än svar så frågade jag om du överhuvudtaget hade lyssnat på vad dom hade haft att säga eller rentav gjort lite fler antaganden och chansningar.

Tack, nu förstår jag. Tror verkligen inte att det ligger någon konspiration bakom, utan att dom helt enkelt ljuger för att försöka få det att se bättre ut än vad det egentligen är. En lögn helt enkelt, inget annat. Vore ju självmord av dom att bara tuffa på i samma spår.

Jag har lyssnat på vad dom har sagt, det är därifrån mina argument kommer. Från början fick vi inga svar, därefter undanflykter, eller inga svar alls. Och nu ändrar man sig gång på gång, DRMet är borta (iaf som det först var tänkt), Kinecten likaså. Det är alltid enkelt att med facit i hand måla upp hur fantastiskt det hade kunnat vara, själv tror jag inte på det.

Finns en annan användare som ställt frågan i forumet:

Skrivet av Margy:

Jag ställer frågan igen: Vad skulle en spelutvecklare tjäna på att deras spel kan spelas av upp till 11 personer per varje såld kopia? Varför skulle de gå med på ett sådant system?

Så bra hade vi inte fått det, dom ger oss inte spel gratis.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av ThreeZool:

Hela idén handlar om att föra över spelen från skivor till digitalt. Därav måste det även finnas ett sätt att dela med sig av sina digitala spel så som man kunde med skivor. Skillnaden är att den skiva som du har spelat klart och lånar ut kan teoretiskt sätt spelas av mer än 10 pers. Eller säljas vidare privat som inte gynnar spelutvecklarna, sköts det däremot digitalt så kan man begränsa spelet till endast personens närmaste vänner. Inte som idag där man kan låna ut den till en som sedan lånar ut den till sina vänner i sin tur.

Dessutom blir världen mer digital och man kanske inte alltid har sina vänner i ett geografiskt närområde utan man kanske har vänner på nätet som bor på andra sidan landet eller andra sidan världen.

Det är en utveckling mot att det nu sköts mer digitalt och det kan finnas saker i spelet som gör att man ändå vill köpa det, som MP och att achievments är låsta när man "lånar" spelet som lockar till köp.

Det finns massor av digitala marknader som frodas utan att det går att låna ut hela spel till varandra.

Jag ställer frågan igen: Vad skulle en spelutvecklare tjäna på att deras spel kan spelas av upp till 11 personer per varje såld kopia? Varför skulle de gå med på ett sådant system?

Lär dig läsa så kanske du förstår att 11 pers inte kan spela spelet samtidigt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Lär dig läsa så kanske du förstår att 11 pers inte kan spela spelet samtidigt.

Var påstod jag det?

Det hade dock inte varit några problem att skapa grupper där man delar med varandra. "Denna vecka lånar Börje X av Gunnar, Gunnar lånar Y av Britta, Britta köper in Z som vi röstade om" osv.

Kanske du kan svara på frågan som de som trodde på detta system inte verkar vilja svara på: Hur hade spelutvecklare tjänat något på detta system?

Är det för bra för att vara sant är det nog inte sant.

Medlem

wow fz... detta är en hel felaktig artikel ni har här...
Detta är inte alls hur det skulle fungera förr.. detta är hur det kommer fungera nu.

Så mycket skräp det sprids som inte e sant

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

wow fz... detta är en hel felaktig artikel ni har här...
Detta är inte alls hur det skulle fungera förr.. detta är hur det kommer fungera nu.

Så mycket skräp det sprids som inte e sant

Vad pratar du om egentligen, verkar som att du inte har läst nyheten?

" På den officiella hemsidan försöker de, återigen, förklara hur den digitala speldelningen kommer att fungera och hur ett Xbox Live Gold-medlemskap gynnar hela familjen."

Märk orden "kommer att fungera"

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Oskmos:

Kunde dem inte vara tydliga med detta från början? Istället för att säga att det är nästa watercooler som måste vara online jämt. Extremt dålig marknadsföring

Tog du dig tid att lyssna istället för att lägga dig på golvet och gallskrika som ett barn ?

Först nu när Carl Johansson-Sundelius är tillbaka har det kommit lite mer nyanserade artiklar. När den där Mattias Frost och Johan Orlander fick härja fritt och skriva den ena bittra artikeln efter den andra.

Agreed.

Medlem

trodde speldelningen togs bort ?

ungefär som när ett barn gjort något dumt så tar man godiset från dem

kanske var svårt att rättfärdiga det bara för att man inte behöver logga in var 24e timma?

det framgår ju dock inte om tex min flickvän kan sitta och spela ett spel som jag sitter och spelar hos kompisen (endast 1 spel köpt) samtidigt, om det går hur många kan samtidigt spela samma spel? om det är obegränsat kan man ju gå ihop typ 10 pers och dela på alla spel man köper så får alla spelet.

skulle vilja ha mer information om detta.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Margy:
Skrivet av ThreeZool:

Hela idén handlar om att föra över spelen från skivor till digitalt. Därav måste det även finnas ett sätt att dela med sig av sina digitala spel så som man kunde med skivor. Skillnaden är att den skiva som du har spelat klart och lånar ut kan teoretiskt sätt spelas av mer än 10 pers. Eller säljas vidare privat som inte gynnar spelutvecklarna, sköts det däremot digitalt så kan man begränsa spelet till endast personens närmaste vänner. Inte som idag där man kan låna ut den till en som sedan lånar ut den till sina vänner i sin tur.

Dessutom blir världen mer digital och man kanske inte alltid har sina vänner i ett geografiskt närområde utan man kanske har vänner på nätet som bor på andra sidan landet eller andra sidan världen.

Det är en utveckling mot att det nu sköts mer digitalt och det kan finnas saker i spelet som gör att man ändå vill köpa det, som MP och att achievments är låsta när man "lånar" spelet som lockar till köp.

Det finns massor av digitala marknader som frodas utan att det går att låna ut hela spel till varandra.

Jag ställer frågan igen: Vad skulle en spelutvecklare tjäna på att deras spel kan spelas av upp till 11 personer per varje såld kopia? Varför skulle de gå med på ett sådant system?

Lär dig läsa så kanske du förstår att 11 pers inte kan spela spelet samtidigt.

det står inget om att flera inte kan spela samtidigt

Medlem
Skrivet av Karmak:

wow fz... detta är en hel felaktig artikel ni har här...
Detta är inte alls hur det skulle fungera förr.. detta är hur det kommer fungera nu.

Så mycket skräp det sprids som inte e sant

Haha, va?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Meh, ser inte Nelson att det är ett styrdon för Xbox 360.
INTE en "Xbox one controller" som han hävdade i videon.

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Skadan är redan skedd Microsoft.

Idiotisk inställning till ett företag som bevisligen lyssnar på sina kunder och åtgärdar sina misstag.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Smoo87:

Logic on?

Har du fakta eller du bara antar?

Logiskt tänkande. Men vissa har svårt med det

Var ligger logiken i att bara sitta på sin kammare och anta?

"åååh. Dom gör bara si och så för att göra folk nöjda. Buhubuhubu"

MEN. Vi har ju sett Sonys välvilja. De har förlorat flera miljarder dollar på PS3 vilket måste betyda att dom gör det här bara för att göra folk lyckliga. Got to be it.

Miljarder? Ja... vart har du läst att det är MILJARDER dom losat? Men ja, beviserligen tänker dom inte lika mycket på pengar. Dom räknar nog mer på att få inkomst från spelen.

Lyssna, ta det lugnt och andas

https://www.youtube.com/embed/-3wXteJqudI

Klart de tänker lika mycket på pengar som alla andra, tror du de gör PS4 i välgörenhetssyfte?

Har jag påstått det? Nej, klart dom vill tjäna pengar. Men dom gör det inte lika fult som ms

Hahaha är du naiv eller bara korkad? Det lutar åt det sistnämnda men jag lämnar alternativ 1 öppet för vänlighetens skull.
Innan du klämmer ut en krokodiltår och tar i så blodkärlen spricker och frågar -" näää vadårå?"
Råder jag dig att läsa igenom dina egna kommentarer här i tråden och sedan återupprepa min grundfråga för dig själv.

Medlem
Medlem
Skrivet av sitman:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Smoo87:

Logic on?

Har du fakta eller du bara antar?

Logiskt tänkande. Men vissa har svårt med det

Var ligger logiken i att bara sitta på sin kammare och anta?

"åååh. Dom gör bara si och så för att göra folk nöjda. Buhubuhubu"

MEN. Vi har ju sett Sonys välvilja. De har förlorat flera miljarder dollar på PS3 vilket måste betyda att dom gör det här bara för att göra folk lyckliga. Got to be it.

Miljarder? Ja... vart har du läst att det är MILJARDER dom losat? Men ja, beviserligen tänker dom inte lika mycket på pengar. Dom räknar nog mer på att få inkomst från spelen.

Lyssna, ta det lugnt och andas

https://www.youtube.com/embed/-3wXteJqudI

Klart de tänker lika mycket på pengar som alla andra, tror du de gör PS4 i välgörenhetssyfte?

Har jag påstått det? Nej, klart dom vill tjäna pengar. Men dom gör det inte lika fult som ms

Hahaha är du naiv eller bara korkad? Det lutar åt det sistnämnda men jag lämnar alternativ 1 öppet för vänlighetens skull.
Innan du klämmer ut en krokodiltår och tar i så blodkärlen spricker och frågar -" näää vadårå?"
Råder jag dig att läsa igenom dina egna kommentarer här i tråden och sedan återupprepa min grundfråga för dig själv.

Skrev att dom beviserligen inte tänker LIKA mycket på pengar. DEt betyder INTE att dom INTE vill tjäna pengar. Vem är det som är korkad? Kan du inte läsa?

Du frågade "tror du de gör PS4 i välgörenhetssyfte?" Jag svarade på din fråga, och det gör mig korkad?

Avstängd
Skrivet av Grimnebulin:
Skrivet av p1mm3:

Skadan är redan skedd Microsoft.

Idiotisk inställning till ett företag som bevisligen lyssnar på sina kunder och åtgärdar sina misstag.

Lyssnar på sina kunder? Är du medveten om att Microsoft är ett företag som vill tjäna pengar precis som alla andra?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av sitman:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Smoo87:

Logic on?

Har du fakta eller du bara antar?

Logiskt tänkande. Men vissa har svårt med det

Var ligger logiken i att bara sitta på sin kammare och anta?

"åååh. Dom gör bara si och så för att göra folk nöjda. Buhubuhubu"

MEN. Vi har ju sett Sonys välvilja. De har förlorat flera miljarder dollar på PS3 vilket måste betyda att dom gör det här bara för att göra folk lyckliga. Got to be it.

Miljarder? Ja... vart har du läst att det är MILJARDER dom losat? Men ja, beviserligen tänker dom inte lika mycket på pengar. Dom räknar nog mer på att få inkomst från spelen.

Lyssna, ta det lugnt och andas

https://www.youtube.com/embed/-3wXteJqudI

Klart de tänker lika mycket på pengar som alla andra, tror du de gör PS4 i välgörenhetssyfte?

Har jag påstått det? Nej, klart dom vill tjäna pengar. Men dom gör det inte lika fult som ms

Hahaha är du naiv eller bara korkad? Det lutar åt det sistnämnda men jag lämnar alternativ 1 öppet för vänlighetens skull.
Innan du klämmer ut en krokodiltår och tar i så blodkärlen spricker och frågar -" näää vadårå?"
Råder jag dig att läsa igenom dina egna kommentarer här i tråden och sedan återupprepa min grundfråga för dig själv.

Skrev att dom beviserligen inte tänker LIKA mycket på pengar. DEt betyder INTE att dom INTE vill tjäna pengar. Vem är det som är korkad? Kan du inte läsa?

Du frågade "tror du de gör PS4 i välgörenhetssyfte?" Jag svarade på din fråga, och det gör mig korkad?

Men kära du, är det inte en tabbe att påstå andra inte kan läsa när du själv påstår jag frågat dig saker, vilket jag inte har utom den enkla frågan huruvida du är naiv eller korkad. Alla tänker lika mycket på pengar. Det är ett faktum och det är svårt att argumentera med någon som inte förstått den enkla regeln.

Det är gulligt och en fin tanke, men folk kommer trampa ner dig innan du har hunnit säga flower-power såvida du inte lär dig det.

Ditt svar bevisade att du är mer naiv än korkad, vilket är positivt.

Medlem
123
Skriv svar