Den stora Dota 2-finalen avgjord

Inaktiv

Grattis. Skönt med lite rediga prispengar för en gångs skull. Så fånigt när det är "VM" i något spel och prissumman är typ 10.000:-

Kul för Sverige och eSporten! Dock har jag inget som helst intresse i vare sig DOTA eller LoL.

Medlem

Det var sjukt episkt att sitta uppe och se sista gamet..helt galet.

Medlem

Varför länkar ni till första matchen av de som spelades istället för den sista avgörande?

Medlem

Det sista avgörande gejmet var bland det bästa DotA gejm jag sett! Hej[A] Sverige!

Medlem

dem 800k dollar coils

Medlem

Vaknade upp och satte på tvn till frukost intagandet, hann se de 5-10 sista minuterna till vinsten! Inte ett spel jag själv är intresserad av att spela men det var iaf roligt att se, jäkligt spännande finish och klart man vart stolt att svenskarna vann!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag och mina två syskon satt i vardagsrummet hela tävlingen och, helvete, vad vi var nervösa under sista matchen. Aldrig sett något liknande och kommer antagligen inte göra det förrän TI4!


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Ni har fel match i nyheten, lagen möttes två gånger i turneringen och klippet ni har länkat är från det första mötet.

Medlem
Skrivet av MurMel:

Där ser ni barn; e-sport lönar sig.

Jag tror inte barnen är de som behöver övertalas, men gamlingarna som inte riktigt förstått grejen att spel kan vara mer än bara leksaker.

Medlem

Synd att inte navi vann, de förtjänade det utan tvekan. Otur i rosh pitten med stuns och en dream coil vände hela matchen.

Medlem

Ni som skriver att dom behöver betala skatt.

Förmodligen så behöver dom inte det för Alliance är ett amerikanskt företag om jag inte minns helt fel!

Och sen brukar dom flesta organisationerna betala ut svart så att dom slipper skatten som är sjukt hög i t.ex sverige

Medlem

Tittade på draften och början av sista matchen när jag käkade frukost. Såg ganska hopplöst ut när jag stack till jobbet. Kollade twitter när jag kom fram och såg att de vann. Fräsigt.

Började bli jävligt orolig när det inte gick så överdrivet bra i game 5, men sen visade s4 och Bulldog varför de är bland de bästa spelarna i världen just nu. Satt och skakade genom hela game 4 till att game 5 tagit slut. Så jävla bra.

Medlem

YES! Vi är världens bästa nördar Proud swede ;D

Medlem
Skrivet av Cane:

Synd att inte navi vann, de förtjänade det utan tvekan. Otur i rosh pitten med stuns och en dream coil vände hela matchen.

Förtjänade det ? Verkligen ? Såg du deras matcher?

Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av Cane:

Synd att inte navi vann, de förtjänade det utan tvekan. Otur i rosh pitten med stuns och en dream coil vände hela matchen.

Förtjänade det ? Verkligen ? Såg du deras matcher?

Ja jag tittade på alla matcherna. Alliance spelade sämre i game 5 och hade turen på sin sida. Hade dendi inte blivit RNG:ad av rosh hade han fått död på honom i tid och fått aegis och då hade de kunnat avsluta spelet. Utan aegis hade aldrig puck kunnat få iväg den dreamcoilen.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av naess91:
Skrivet av Cane:

Synd att inte navi vann, de förtjänade det utan tvekan. Otur i rosh pitten med stuns och en dream coil vände hela matchen.

Förtjänade det ? Verkligen ? Såg du deras matcher?

Ja jag tittade på alla matcherna. Alliance spelade sämre i game 5 och hade turen på sin sida. Hade dendi inte blivit RNG:ad av rosh hade han fått död på honom i tid och fått aegis och då hade de kunnat avsluta spelet. Utan aegis hade aldrig puck kunnat få iväg den dreamcoilen.

Hade, Om och Kunde.. så är det ju i alla sporter..
Men vinnare vinner värdigt med Både tur och skicklighet!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Ja jag tittade på alla matcherna. Alliance spelade sämre i game 5 och hade turen på sin sida. Hade dendi inte blivit RNG:ad av rosh hade han fått död på honom i tid och fått aegis och då hade de kunnat avsluta spelet. Utan aegis hade aldrig puck kunnat få iväg den dreamcoilen.

Om du kallar det tur att de vann så kan du inte ha kollat på matcherna.

Dessutom jämnar tur ut sig över flera matcher. Na'vi sa i intervjun efteråt att de hade tur i början av samma match.

I övrigt så vann Alliance 2-0 då de möttes innan. Hade känts skumt om Na'vi vunnit turneringen trots att de förlorat fler matcher mot Alliance under turneringen. Gillar inte loser bracket systemet, bättre köra alla bäst av 5 istället.

Medlem

Om vi ska snacka tur så råkade ju Orange paja sin egen aegis, vilken antagligen gav Navi en väg till finalen.

Grym final oavsett, första matcherna var inte mycket att hurra för, tredje matchen var bra jämn, fjärde ännu en gång ganska ensidig så när den femte matchen blev fullständigt galet spännande, tycker inte jag man kan be om ett bättre avslut.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av naess91:
Skrivet av Cane:

Synd att inte navi vann, de förtjänade det utan tvekan. Otur i rosh pitten med stuns och en dream coil vände hela matchen.

Förtjänade det ? Verkligen ? Såg du deras matcher?

Ja jag tittade på alla matcherna. Alliance spelade sämre i game 5 och hade turen på sin sida. Hade dendi inte blivit RNG:ad av rosh hade han fått död på honom i tid och fått aegis och då hade de kunnat avsluta spelet. Utan aegis hade aldrig puck kunnat få iväg den dreamcoilen.

Sånt som händer i ett spel där en del saker är baserat på % (t.ex. hur stor chans du har att basha). Är säker på att Alliance hade otur vid vissa tillfällen som gjorde att de hamnade i en sämre situation.

Dessutom så van Alliance totalt 5 matcher mot Na'Vi och förlorade inte en enda serier i hela ti3, så enligt mig så förkänar de segern bra mycket mer än Na'Vi.

Ursäkta min mediokra stavning

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Cane:

Ja jag tittade på alla matcherna. Alliance spelade sämre i game 5 och hade turen på sin sida. Hade dendi inte blivit RNG:ad av rosh hade han fått död på honom i tid och fått aegis och då hade de kunnat avsluta spelet. Utan aegis hade aldrig puck kunnat få iväg den dreamcoilen.

Om du kallar det tur att de vann så kan du inte ha kollat på matcherna.

Dessutom jämnar tur ut sig över flera matcher. Na'vi sa i intervjun efteråt att de hade tur i början av samma match.

I övrigt så vann Alliance 2-0 då de möttes innan. Hade känts skumt om Na'vi vunnit turneringen trots att de förlorat fler matcher mot Alliance under turneringen. Gillar inte loser bracket systemet, bättre köra alla bäst av 5 istället.

Exakt. Alliance förtjänade definitivt (!) att vinna, nått annat kan man knappast hävda. De förlorade bara en map på hela turneringen, och 2-0:ade Na'vi i första mötet.

Rättvis vinst efter en riktigt jämn och spännande match!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Sista matchen var den första Dota2 matchen jag funnit rolig att titta på någonsin, kanske är det mer action nu... föredrar LOL synd att inga Svenskar är med bland Eliten i det spelet... men det finns flera Danskar där i alla fall

Medlem

Ok, kul match helt klart, riktigt tajt i både den första och andra jag kollade på ikväll. Lite förvirrande bara då videon som länkas i artikeln är till den första (den 6 aug?) matchen av 2 där dom säkrar platsen till The Grand Final. Trodde att det var finalen jag kollade på när jag letade upp andra delen på tv6's sida, men inte då.

För dem som vill se de 5 avgörande matcherna i finalen mellan NaVi och Alliance gör antagligen det lättast här: http://www.dota2.com/international/mainevent/results/grandfin...

OBS! Det är spoileralert där då matchresultaten visas vid varje klipp!

Medlem

Helskönt semesternöje som pajade dygnsrytmen för en igen. De har ju slagits i mer än i en vecka... och finalen var ett riktigt grymt avslut.
Tycker helt klart att rätt team vandrade hem med den där störstaste potten.

Enda man kan klaga på är det abrupta slutet på eventet efter att det var slutspelat.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

För dem som vill se de 5 avgörande matcherna i finalen mellan NaVi och Alliance gör antagligen det lättast här: http://www.dota2.com/international/mainevent/results/grandfin...

OBS! Det är spoileralert där då matchresultaten visas vid varje klipp!

Ett bra sätt att kolla alla matcher på är att ladda ner dem som replay inne i spelet. Man får även samma kommentatorer, med sämre ljudkvalitet. Enda grejen är att det inte är självklart vilken ljudström man ska välja. Men enkelt att ändra uppe till höger.

Man kan välja kolla den regisserade vyn, spelarvyer eller kolla runt själv. Spelet kostar inget. Går förstås inte på vilken dator som helst utan bör vara speldatorn.

Medlem

Jippie! Heja heja. Gött att man kan välja att kolla på detta istället för s*gig fotboll och andra menlösa sporter! Nu är man stolt över att vara svensk

Inaktiv

De lär få mer än Sveriges damlandslag i fotboll?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Ender:

För dem som vill se de 5 avgörande matcherna i finalen mellan NaVi och Alliance gör antagligen det lättast här: http://www.dota2.com/international/mainevent/results/grandfin...

OBS! Det är spoileralert där då matchresultaten visas vid varje klipp!

Ett bra sätt att kolla alla matcher på är att ladda ner dem som replay inne i spelet. Man får även samma kommentatorer, med sämre ljudkvalitet. Enda grejen är att det inte är självklart vilken ljudström man ska välja. Men enkelt att ändra uppe till höger.

Man kan välja kolla den regisserade vyn, spelarvyer eller kolla runt själv. Spelet kostar inget. Går förstås inte på vilken dator som helst utan bör vara speldatorn.

Oooh, coolt, detta ska kollas. Tack för tipset!

12
Skriv svar