Starcraft Universe behöver dina pengar på Kickstarter

Robot
Inaktiv
Starcraft Universe behöver dina pengar på Kickstarter

Är det inte Blizzard själva så är det ett solklart nej för min del.

Medlem

Jag blev helt varm i hjärtat.

Medlem

NOOOOOOOOOOOOOOO VARFÖR FÖRSTÖRA EN SÅN FIN SPELSERIE NEJ DOM HAR REDAN FÖRSTÖRT WARCRAFT INGA FLER ÄCKLIGA MMO P12 SPEL :´(

Medlem

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Medlem
Skrivet av Itchy1:

NOOOOOOOOOOOOOOO VARFÖR FÖRSTÖRA EN SÅN FIN SPELSERIE NEJ DOM HAR REDAN FÖRSTÖRT WARCRAFT INGA FLER ÄCKLIGA MMO P12 SPEL :´(

Kan du ens läsa? Det är inte Blizzard som gör det här, de bara godkänner att någon annan får göra denna mod.


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Fast, varför?


signatur

I am the black wizards.

Hur mycket har Blizzard tjänat på WoW de senaste åren, ett par miljarder? Kan de inte lägga till en krona eller två?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

*hypeande trailer-röst*

"Did you ever wonder..."

"What World of Warcraft would look like.."

"If it was developed... In a week?"

najj tack


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur mycket har Blizzard tjänat på WoW de senaste åren, ett par miljarder? Kan de inte lägga till en krona eller två?

Jag tycker det är rätt stort att de bara godkänner det här. De brukar ju inte vara så glada att folk blandar in pengar när det gäller deras modingsverktyg.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av walter_iego:

Hur mycket har Blizzard tjänat på WoW de senaste åren, ett par miljarder? Kan de inte lägga till en krona eller två?

Jag tycker det är rätt stort att de bara godkänner det här. De brukar ju inte vara så glada att folk blandar in pengar när det gäller deras modingsverktyg.

Det är det jag menar.

Medlem

Då vet vi nu med säkerhet att Blizzard iaf inte kommer göra ett World of StarCraft, annars hade dom nog inte gett grönt ljus till det här.

Synd att grafiken är lite runkig, ser ut att vara gjort för att spelas på mobiltelefoner. Är så trött på WoW och D3-grafik med lågpolygon-modeller, noll reflektioner och inga bumpmaps. Men iom att det är en mod så kan man väl inte klaga, motorn klarar nog inte värre grejor.

Medlem

Sålänge man kan spela Zerg så e jag game!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Fast, varför?

För att moddar är bara av ondska. Se bara på TF till Quake, nu är vi begravda i hattar. Eller konsikvenserna av CS och Desert Strike, se mig i ögonen och säg att du inte spyr lite när du hör ordet Modern Warfighter. Och kanske värst av allt Gary's Mod, timmar efter timmar av hjärninflammerade machima videos. När ska lidandet ta slut?!

Men det tar aldrig slut. Vi trodde alla att det var oskyldigt, vi trodde alla att det skulle vara för det bättre. Nu sitter vi här, fast i evighetens helvettes port med djävulska memes och hopplösa förhoppningar om en tårta som aldrig fanns.

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Sålänge man kan spela Zerg så e jag game!

De gick inte sist jag provade iallafall!

provade detta för ett tag sen! fastnade inte för de

Medlem

Tänkte först "lol går det så dåligt för Wow och Blizzard att de behöver Kickstarter" men sen läste man vidare...^^

Medlem

hur kan blizzard ha gått med på detta ens är ju konstigt? vilket skräp det kommer bli.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Många moddar har sedermera blivit ytterst framgångsrika spel, varför inte ge fler moddar den chansen? För att nämna några, Counter-Strike, DayZ, DotA, Team Fortress med flera.

Tycker du inte om det så behöver du varken engagera dig eller betala något; istället för att gnälla dig trött på spelforum om hur jobbigt det är för dig att andra väljer att finansiera moddar som de tycker om.

Medlem

ser inte bra ut, spelet saknar känsla tycker jag, klunkiga animationer, visst dota kom ju upp på det här sättet men det är ju inte ett MMO heller...

att gå från RTS > third person mmo är ett gigantiskt steg och tror inte motorn är bra nog för att det ska bli på ett bra sätt

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur mycket har Blizzard tjänat på WoW de senaste åren, ett par miljarder? Kan de inte lägga till en krona eller två?

För att ifall de känner för att idka välgörenhet så är det till just det här, och inte något viktigare, som pengarna borde användas?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur mycket har Blizzard tjänat på WoW de senaste åren, ett par miljarder? Kan de inte lägga till en krona eller två?

De har nog ingen billigt driftkostnad direkt dock.

Medlem

Jag tycker förstås att det ser helt fantastiskt ut!

Men, att lägga pengar på en mod till ett spel som jag redan köpt fullpris för, det lär inte hända. Men jag ser fram emot release när den förhoppningsvis kommer!
Vem vet, MOBA-genren började med en mod till ett visst spel av en viss utvecklare som alla vet, det här kanske slår igenom på sitt sätt

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Jag tycker det är helt okej sålänge det verkar vara ett lovande spel som utvecklas. Kolla bara på dayz, nu är ju det iofs inte ett kickstarter projekt men utan supporten från spelarna som köpt arma 2 och laddat ner modden så skulle dayz aldrig bli verklighet. Kommer säkert att hjälpa Dean Hall mycket att många köper spelets alpha version när det kommer. Jag gillar när privatpersoner gör sånt här. Det bevisar att man inte behöver vara ett stort företag med mycket pengar för att ådstakomma ett bra spel och det tycker jag är väldigt inspererande och imponerande. Får lite känsla av indie utveckling när jag ser detta, skit mysigt


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Tror detta mer eller mindre visar att det aldrig kommer att komma ett Starcraft MMO av Blizzard, eller inte inom 20 år i alla fall.

Medlem
Skrivet av Networc:
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Jag tycker det är helt okej sålänge det verkar vara ett lovande spel som utvecklas. Kolla bara på dayz, nu är ju det iofs inte ett kickstarter projekt men utan supporten från spelarna som köpt arma 2 och laddat ner modden så skulle dayz aldrig bli verklighet. Kommer säkert att hjälpa Dean Hall mycket att många köper spelets alpha version när det kommer. Jag gillar när privatpersoner gör sånt här. Det bevisar att man inte behöver vara ett stort företag med mycket pengar för att ådstakomma ett bra spel och det tycker jag är väldigt inspererande och imponerande. Får lite känsla av indie utveckling när jag ser detta, skit mysigt

I DayZ fall så handlar det om ett standalone-spel som använder Arma 2-motorn (eller nån modifierad variant av den i alla fall). Här handlar det om en gratis mod, och som jag uppfattar det så har modden funnits i ett par år redan.

Jag hade hellre sett att dom gjorde en standalone-version av modden. Ett helt nytt spel, precis som Dean Hall valde att göra med DayZ.

Men men. Dom som vill finansiera detta får ju så klart göra det. Finansiera det ni tror på. Själv så känner jag mig inte så sugen på att finansiera ett P2W-spel.

Medlem
Skrivet av Itchy1:

NOOOOOOOOOOOOOOO VARFÖR FÖRSTÖRA EN SÅN FIN SPELSERIE NEJ DOM HAR REDAN FÖRSTÖRT WARCRAFT INGA FLER ÄCKLIGA MMO P12 SPEL :´(

Fast det är ju en hel drös i 20-40 års åldern i wow nu för tiden, iirc. P12 kör väl LoL och dota2?

Medlem

Förstår inte varför FZ hela tiden envisas med att kalla Starcraft Universe för "MMO". Det är inget MMO och kommer heller aldrig vara, det är ett online rpg.

Eller som utvecklaren själv säger:

"Every time I hear someone call us an MMO, its like nails on a chalkboard, and it makes baby kittens cry! Mainly just because we are not an MMO, nor have we ever claimed to be"

Medlem

Haha, GLÖM DET!
Här skänks inget bort.

Medlem
Skrivet av Itchy1:

NOOOOOOOOOOOOOOO VARFÖR FÖRSTÖRA EN SÅN FIN SPELSERIE NEJ DOM HAR REDAN FÖRSTÖRT WARCRAFT INGA FLER ÄCKLIGA MMO P12 SPEL :´(

Då du verkar inkapabel till att använda punkter eller komman och bara skriver med versaler så tror jag inte du vunnit rätten att kalla någon p12:a.

Medlem
Skrivet av Segas:

Är det inte Blizzard själva så är det ett solklart nej för min del.

Tvärtom hade jag blivit lite (eller kanske ganska mycket) sur och irriterad om Blizzard startade en kickstarter.

12
Skriv svar