Diablo III-grafiken

Medlem
Diablo III-grafiken

Missförstå mig inte nu, tycker att Diablo 3 ser hel grymt ut men bara jag som tycker att ett Diablo spel ska vara mörkt och dystert inte wc3/wow glatt och färgat?

How its looks like, How it should look like.
http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg

:heart:

Medlem

Är väll inte allt för svårt att ändra ljusstyrkan i Option , eller hur ?


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

QRT
Medlem
Skrivet av nagash:

Är väll inte allt för svårt att ändra ljusstyrkan i Option , eller hur ?

ja det är ju verkligen det som är skillnaden där :/

inte

Medlem

spelet är i pre-alpha. Allt kan ändras, och mycket kommer att göra det också. kollar man på bilderna ser det ut som de lagt till lite mer "struktur" till ytorna (vet inte vad det heter på fackspråk), och det är säkert något som kommer att ändras. pelare, statyer och vägger ser väldigt lågupplösta ut, och kommer säkert att bytas ut.

vad gäller de "handmålade" miljöerna utomhus så är det lite av det snyggaste jag sett i ett datorspel. mer sånt!

Medlem

Ja sådär ska diablo se ut.
Hoppas de fixar så att det blir mörkare och dystrare miljöer

Medlem
Skrivet av c-row:

Ja sådär ska diablo se ut.
Hoppas de fixar så att det blir mörkare och dystrare miljöer

varför då? det är 20år frammåt från när man dödade diablo och då har väl världen återhämtat sig och blivit ljusare med några krambjönar där och här....som sen blir kram zombisar då...
tkr det ska vara ljust kan ju inte bara vara mörkt:/
får hoppas på det bästa:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Mörkt, ljust känns som skit samma. Bara man får spela i högre upplösning än 800x600 så blir det bra.

Medlem

Jaja, ni får ha eran åsikt, men jag föredrar ett spel där man kan se detaljerna i miljön och ett spel som har känsla och inte bara 3 färgtoner...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dosman:

Gör grafiken överhuvudtaget någon skillnad när man kör sin hundrade run mot sista bossen som ser ut såhär

http://news.bbc.co.uk/media/images/42146000/jpg/_42146770_vph...

Nej inte om man ser ut så här:

Medlem
Medlem

Ser utmärkt ut som det är, begriper mig inte på varför folk alltid klagar om icke utgivna produkter i förväg.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av dosman:

håller med.. ser ut som en paladin i wow.

Medlem

Va lite smått besviken på dem första bilderna jag såg men verkade inte vara något större problem... tills jag såg bilden dosman skrev fy helvete ser D3 ut så börjar man tvivla på om man ens ska köpa skiten.

Medlem

Om man ska se det som en grund till vad som komma skall, så tycker jag det ser extremt lovande ut, texturer kommer ju att fixas till, detaljer kommer att tillkomma, men jag är personligen glad att dom har skippat skuggan runt ens karaktär, det störde skiten ur mig totalt.

Inaktiv

jag gillade allt jag såg på gameplay demot. känns dock som om spelet har en liten bloom effect på sig.. och det tar ju bort lite av gamla diablo känslan.

Att dom inte lånar så mycket dom bara kan ifrån WoW vore bara konstigt.. med tanke på hur stort WoW är så borde dom verkligen låna så mycket dom kan.. Dom flesta kids som lirar WoW just nu lirade säkert D2x innan och kommer mycket troligen älska så som D3 kommer se ut.
Själv hoppas jag bara att kom gör spelet lite mer äventyriskt, än gamla diablo, Lite mer RPG än hack n slash.

Medlem

Jag kan väl hålla med PapaBear delvis. Det vore konstigt om dom inte tog väldigt mycket ifrån WoW med tanke på vilken storsäljare det blev.

Men förhoppningsvis så kommer Blizzard att inse att Diablo inte är Warcraft och göra miljöerna lite minde... tecknade och istället ge dom den där mörka och dystra Diablo känslan.

Inaktiv
Medlem

Ja, visst är det så.

Men du måste förstå varför vi inte vill ha Warcraft stil i Diablo spelen.. Det är liksom ett helt annat spel.

Inaktiv
Inaktiv

Det enda jag inte gillade i gameplay videon e shoulderpadsen som ser direktimporterade ut från WoW...

Och nej Blizzard är alltid hängivna sina fans och Diablo fansen är några av de mest hängivna av fans så Blizzard bryr sig otroligt mycket om fansen och kommer göra ett grymt bra Diablo III

Medlem

Helt otroligt ointressant egentligen men...

Den där bilden som postats om hur Diablo III "borde" se ut är bara deprimerande. Det är inte det att jag skulle ha något emot en mörkare touch utan det är att det är sånt som det skapas diskussion om. Kommer det i slutändan påverka om ni spelar spelet? Antagligen inte. Om det gör det, hade ni lirat mer än ett par timmar? Antagligen inte. Det är faktiskt inte svårare än att slå ner brightness/contrast, modifiera färgsättningen och fixa filmgrain. Kommer ni göra det?`Antagligen inte.

Och sen att det ser ut som ett WoW-plagiat gällande färgsättning level/character/itemdesign så är det inte bara ovidkommande, det är också fel. Det finns definitivt skillnader mellan WoWs utdaterade design och det som hitills har visats i pre-apha versionen av Diablo III. Sen finns det likheter men..,vad är problemet? Hur förväntar ni er att det ska se ut? Ska shoulderpads inte sitta på axlarna och bestå av metall?

Det är ett nytt spel men en ny story, ny grafik och ett nytt gameplay - självklart baserat på föregångare och konkurrenter samlat i en mix med nytänkande. Precis vad jag vill ha iaf. Annars skulle jag inte sitta här och flukta efter det utan lirat just föregångaren eller någon konkurrent...


signatur

Your words are as empty as your future...

Inaktiv
Medlem

Alla har inte horat runt i Wow, så jag kan inte jämföra. Sedan så tycker jag att det ser najs ut. För fan, börja spela fotboll eller simma eller något. Ni har alldeles för många timmar framför burken så att ni måste gråta över allt som inte passar er.
Protestlista finns väl redan antar jag...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av dosman:

[bild]

Ska man skratta eller gråta.

Ehh.. Trodde först att den var fejk. Känns som om det är lite väl mycket WoW över det hela..

Medlem

Hade de kört efter de bilder som gavs förslag på hur det skulle se ut. Hade det varit nytänk? (då whinar folk)

Och om man nu ska se det som diablo är detta nytänk.
Ett steg i en annan riktning. (o då whinar folk)

Men så kan man fråga sig...

Varför satsa på nytänk när man har något som funkar?
(o då whinar folk)

Medlem

Jag håller med dig. I diablo I var det perfekt. I Diablo II blev det sämre. Och nu ser det ut som Mythos (URK!). Jag har funderat mycket över detta, och kommit fram till att dom ända som kan göra den riktiga uppföljaren till Diablo är Blizzard North, INTE Teletabbies.

Medlem

varför klaga på hur gubbar all grafik?
det är nutid dom måste ju göra i snyggare grafik kan ju inte göra som i diablo1 eller 2 visst det kanske skulle vara roligt men tror inte att blizzard kommer göra en besviken på detta dom kommer säkert att ändra en hel del också på spelet.
och att säga att sholdersna ser ut som i wow? varför då? för att dom är feta? sj älskar jag fet gear:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Riktigt skrattretande hur folk 'inte' kommer spela spelet för att det ser ut som WoW istället för en målning i emo rött och svart.

123
Skriv svar