Hoppsan, bekräftade precis Nvidia GTAV till PC?

Robot
Medlem
Hoppsan, bekräftade precis Nvidia GTAV till PC?

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

EDIT: Ni som inte förstår vad jag menar eller "försöker" vara roliga. = Nvidia har inget att säga om denna sak! Inget att lita på alls. Spelet kommer inte komma i år!

Medlem

Schyst, inte för att jag har något emot Silent Hill men just nu är jag mer intressarad av ett nytt GTA spel.

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

Mja, det är lite det som är poängen för dom som företag.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

Mja, det är lite det som är poängen för dom som företag.

Mja, sa jag något annat?

Medlem

Inte så oväntat ATT det kommer, frågan är bara hur långt efter konsolversionerna som släppet sker.

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

Jag förstår din oro men om du går in i command prompt, skriver "format C:" och "y" så löser sig alla problem.

Medlem

Förutom galet moddade spel så har det inte funnits en anledning att investera i något speciellt i flera år, om inte de nya generationen konsoler ändrar på den saken, så lär det hålla sig så ett tag till.

Och med tanke på att det lär ta ett tag innan det nya konsolerna får någon större användarbas och lika länge till innan det får ett hyfsat spelutbud så ser jag ingen anledning att spendera på hårdvara inom någon snar framtid.

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

EDIT: Ni som inte förstår vad jag menar eller "försöker" vara roliga. = Nvidia har inget att säga om denna sak! Inget att lita på alls. Spelet kommer inte komma i år!

Meh du gick nyss från att vara en 9/10 till en 3/10 :/.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

EDIT: Ni som inte förstår vad jag menar eller "försöker" vara roliga. = Nvidia har inget att säga om denna sak! Inget att lita på alls. Spelet kommer inte komma i år!

Meh du gick nyss från att vara en 9/10 till en 3/10 :/.

Oft: Undrar var du får allt ifrån! Weeeeeeird!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Förutom galet moddade spel så har det inte funnits en anledning att investera i något speciellt i flera år, om inte de nya generationen konsoler ändrar på den saken, så lär det hålla sig så ett tag till.

Och med tanke på att det lär ta ett tag innan det nya konsolerna får någon större användarbas och lika länge till innan det får ett hyfsat spelutbud så ser jag ingen anledning att spendera på hårdvara inom någon snar framtid.

På flera år ? Finns ju hur många bra spel som helst till pc. va snackar du om?

Medlem

“preparing their systems for a strong roster of games coming this fall, including blockbuster franchises, such as Call of Duty: Ghosts, Grand Theft Auto V and Assassin’s Creed IV.”

Grejen var väl mer att enligt NVIDIA så släpps det till PC i höst, inte bara att det skulle släppas överhuvudtaget.


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

KoP
Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Inte så oväntat ATT det kommer, frågan är bara hur långt efter konsolversionerna som släppet sker.

När försäljningssiffrorna börjar dala.

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

EDIT: Ni som inte förstår vad jag menar eller "försöker" vara roliga. = Nvidia har inget att säga om denna sak! Inget att lita på alls. Spelet kommer inte komma i år!

NVIDIA har inget att säga om denna sak och inte att lita på? Så DU är en mycket bättre källa som man ska lita på alltså, dvs det är helt säkert att spelet kommer inte i år?

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av burkmopp:

Förutom galet moddade spel så har det inte funnits en anledning att investera i något speciellt i flera år, om inte de nya generationen konsoler ändrar på den saken, så lär det hålla sig så ett tag till.

Och med tanke på att det lär ta ett tag innan det nya konsolerna får någon större användarbas och lika länge till innan det får ett hyfsat spelutbud så ser jag ingen anledning att spendera på hårdvara inom någon snar framtid.

På flera år ? Finns ju hur många bra spel som helst till pc. va snackar du om?

Jag vet inte vad som är så intressant som behöver den typen prestanda. Men det är ju såklart, nöjer sig man inte med mindre än max i allt så kan man ju investera i ett Titan kort.

Medlem

En annan uppgraderade med nytt grafikkort inför släppet av Total war: Rome 2
Men artikeln kanske syftar på att, säljsiffrorna av de färdigbyggda datorerna, sjunker?

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

EDIT: Ni som inte förstår vad jag menar eller "försöker" vara roliga. = Nvidia har inget att säga om denna sak! Inget att lita på alls. Spelet kommer inte komma i år!

NVIDIA har inget att säga om denna sak och inte att lita på? Så DU är en mycket bättre källa som man ska lita på alltså, dvs det är helt säkert att spelet kommer inte i år?

Jepp. ! Det är min åsikt ffs! Har JAG sagt att DU MÅSTE lita på det att JAG är en "bättre källa" (som du nämde det så fint)?

PHu... Snacka om att vara spelsugen!

Medlem

Får hoppas att NVIDIA vet mer än oss andra och att detta verkligen stämmer.

Hade ju tänkt vänta på ett PC släpp, men jag är ju otålig så det blir säkert ett köp till min PS3 ändå. Får väl ta och skaka liv i den förlegade dammsamlar klumpen.

Men å andra sidan kanske man skulle vänta, är ju en alldeles utmärkt ursäkt till att uppgradera datorn också. Den börjar ju bli gammal den också, fyller 1 år i December.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Med tanke på hur urkass porten av 4:ran var så ska man nog inte hänga något i granen även om det kommer ett halvår efter konsol-versionerna.

Medlem

Kan någon förklara detta för mig: "dåliga PC-försäljningen beror på att spelarna förbereder sina system"

Så folk förbereder sina system genom att inte köpa PC delar?

Borde det inte snarare vara att folk rustar upp sina datorer med exempel 700-serien pga av att kunna maxa alla titlar som kommer nu i höst?


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Thunderhawk:

Nvidia är bara ute efter att sälja fler grafikkort, inget annat!

EDIT: Ni som inte förstår vad jag menar eller "försöker" vara roliga. = Nvidia har inget att säga om denna sak! Inget att lita på alls. Spelet kommer inte komma i år!

Klart att Nvidia är ute efter att sälja grafikkort och tjäna pengar. Precis som när FZ skrev denna artikel så vi kunde trycka och läsa den.

Medlem

"den dåliga PC-försäljningen beror på att spelarna förbereder sina system inför höstens stortitlar och gav följande trio som exempel Call of Duty: Ghosts, Grand Theft Auto V och Assassin's Creed IV: Black Flag"

HAHA vilket skämt... Vem uppgraderar datorn för att spela ett spel som skulle fungera att spela på en potatis?

Medlem

Den dåliga försäljningen kan ju också bero på att folk inte har haft nån jättestor anledning att uppgradera eftersom flertalet titlar inte ens får många nuvarande system att ens svettas litelitegrann.

k3m
Medlem
Skrivet av DeathRow:

"den dåliga PC-försäljningen beror på att spelarna förbereder sina system inför höstens stortitlar och gav följande trio som exempel Call of Duty: Ghosts, Grand Theft Auto V och Assassin's Creed IV: Black Flag"

HAHA vilket skämt... Vem uppgraderar datorn för att spela ett spel som skulle fungera att spela på en potatis?

Exakt!

Inaktiv

Betyder ingenting. Rykten säger att GTA V kommer inom 2 mån efter ps3 releasen, jag tror inte på det iom att R* hatar pc scenen.

Youtuber
Skrivet av User:

Betyder ingenting. Rykten säger att GTA V kommer inom 2 mån efter ps3 releasen, jag tror inte på det iom att R* hatar pc scenen.

Källa på det?


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Inaktiv

Jag minns att jag en gång i tiden köpte ett PC-spel som hette Grand Theft Auto. I 2D, uppfrån satt jag och och roade mig när min pappa kom in i rummet och beklagade sig över att man kunde köra ihjäl människor. Köpte även tvåan omedelbart när det kom för jag gillade ettan så mycket.

Var det inte vi PC-spelare som på den tiden hjälpte Rockstar att bli stora? Hjälpte dem dit de är idag när de var små? Skönt att de belönar oss och visar uppskattning nu.

Inaktiv
Skrivet av eatem:

Jag minns att jag en gång i tiden köpte ett PC-spel som hette Grand Theft Auto. I 2D, uppfrån satt jag och och roade mig när min pappa kom in i rummet och beklagade sig över att man kunde köra ihjäl människor. Köpte även tvåan omedelbart när det kom för jag gillade ettan så mycket.

Var det inte vi PC-spelare som på den tiden hjälpte Rockstar att bli stora? Hjälpte dem dit de är idag när de var små? Skönt att de belönar oss och visar uppskattning nu.

Nu släpptes ju GTA samtidigt på PC & Playstation, GTA2 släpptes dessutom först på Playstation. Så det är knappast något nytt med en senarelagd PC-release.

Edit: Nä där hade jag visst fel ang tvåan, men aja. Det är inte quake här, GTA har alltid varit stort på konsol.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag minns att jag en gång i tiden köpte ett PC-spel som hette Grand Theft Auto. I 2D, uppfrån satt jag och och roade mig när min pappa kom in i rummet och beklagade sig över att man kunde köra ihjäl människor. Köpte även tvåan omedelbart när det kom för jag gillade ettan så mycket.

Var det inte vi PC-spelare som på den tiden hjälpte Rockstar att bli stora? Hjälpte dem dit de är idag när de var små? Skönt att de belönar oss och visar uppskattning nu.

Fint skrivet, men det funkar tyvärr inte så. Hoppas ändå att det släpps till PC och inte i en sån där retard-version som med förra spelet.

Medlem

Nvidia kontaktade Maximum PC för att klargöra GTA V misstaget, citerat från emailet,
“Please note, during our Thursday’s earnings call, our investor relations team provided a list of important games that gamers are looking forward to on PC this fall, and included Grand Theft Auto V on that list...This statement was made with the intent of expressing enthusiasm for the games industry in general, and was not intended to represent specific knowledge possessed by Nvidia. Nvidia does not have information on any possible PC version release of Grand Theft Auto or its availability. We deeply regret the error.”

jag hoppas ändå

12
Skriv svar