Microsoft slopar Kinect-kravet för Xbox One

Medlem
Skrivet av Emekaf:

Jag har alltid varit lite emot Xbox och har på förhand alltid varit en PS gubbe, men efter de senaste ändringarna har jag blivit lite mer positivt inställd och börjat fundera på att skaffa mig en Xbox One istället...

Någon annan som känner så?

Nej


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Betänk detta dock. Detta är vad som gäller när maskinen släpps. Sedan kan MS hitta på vad fan som helst i kommande uppdateringar.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Vi får väl se. Om det kommer ett paket med Xbox One Lite efter ett tag utan kinect så har de definitvt tvingat på folk. Jag är helt övertygad att ett sådant paket kommer förr eller senare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

bra, blir ändå att avvakta inför ännu en kappvändning och prissänkning om det ens blir ett köp, Ms håller verkligen på att leka med sitt förtroende just nu.

Medlem

Om detta varit en Apple produkt hade kundbasen jublat över "funktioner" som kinect!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Microsoft verkar alldeles för osäkra och ostrukturerade för att jag skall vilja investera i en One. Vill dessutom inte betala för en Kinect jag inte har för avsikt att använda.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Om detta varit en Apple produkt hade kundbasen jublat över "funktioner" som kinect!

För att Apple vet hur man gör saker rätt. Allt Microsoft gjort på senare år verkar komma från en grupp kostymnissar 50+ som försöker ringa in vad "ungdomarna tycker är hippt".

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av SorbP:

Om detta varit en Apple produkt hade kundbasen jublat över "funktioner" som kinect!

För att Apple vet hur man gör saker rätt. Allt Microsoft gjort på senare år verkar komma från en grupp kostymnissar 50+ som försöker ringa in vad "ungdomarna tycker är hippt".

Min poäng är att jag ser inget problem med att jag får motionsensetive controls eller en inbygd webcamera i HD format "gratis"

Försåtr verkligen inte vad gnället är om, folk är så jävla parnoida.

Näh men NSA kommer spionera på oss, ja vet ni vad det gör de redan. Så ta erat kinect och lek med det, för det är en leksak och ha skoj.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av eatem:

Betänk detta dock. Detta är vad som gäller när maskinen släpps. Sedan kan MS hitta på vad fan som helst i kommande uppdateringar.

Precis som med Sony med PS4. (Att tvinga folk att använda funktion X eller Y, eller köpa tillbehör Z.) Sannolikt är det inte, men de *kan*. Sannolikt att MS tvingar på folk användandet av Kinect för att använda sin konsol efter detta? Inte direkt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Bra släpp en version utan kinect skräpet och till samma pris som PS4 så blir det ett köp efter jul.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av SorbP:

Om detta varit en Apple produkt hade kundbasen jublat över "funktioner" som kinect!

För att Apple vet hur man gör saker rätt. Allt Microsoft gjort på senare år verkar komma från en grupp kostymnissar 50+ som försöker ringa in vad "ungdomarna tycker är hippt".

Kinect är också en bra sak om den fungerar korrekt. Dessvärre var Kinect till xbox360 bara en beta som man betalade för. Dansspelen är iallafall roliga :).

Varför tror du att kinecten ska rikta in sig på ungdomar för? Dessa barn är en liten grupp i sammanhanget.

KoP
Medlem

Så.. nu kan alla foliehattar jubla.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Vi får väl se. Om det kommer ett paket med Xbox One Lite efter ett tag utan kinect så har de definitvt tvingat på folk. Jag är helt övertygad att ett sådant paket kommer förr eller senare.

Ja det kan jag hålla med om

Skrivet av KoP:

Så.. nu kan alla foliehattar jubla.

.... så för man inte tycker om tvång så är man foliehatt? Hur tänkte du nu?

Inaktiv

Ytterligare en gång där ms ändrar på sig, vilket bevisar återigen hur långt ifrån redo ms var iom tillkännagivandet av xbox none, trots att dem haft nästan 10 år på sig ..

Medlem

De borde döpt konsolen till "Xbox 180" med tanke på alla helomvändningar de gjort.

SE

Medlem

Amen tjena! Efter allt dom ändrat på Xboxet nu så är det lovande för köp, innan så tänkte jag verkligen köpa PS4 but I'm back to Xbox!

KoP
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Vi får väl se. Om det kommer ett paket med Xbox One Lite efter ett tag utan kinect så har de definitvt tvingat på folk. Jag är helt övertygad att ett sådant paket kommer förr eller senare.

Ja det kan jag hålla med om

Skrivet av KoP:

Så.. nu kan alla foliehattar jubla.

.... så för man inte tycker om tvång så är man foliehatt? Hur tänkte du nu?

Jag vände mig sjävklart till alla som lider av övervakningsparanoia. Så tänkte jag.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Får? Får betyder gratis vilket den verkligen inte är. Den ingår i priset vilket höjer priset och det är något många av oss stör sig på. För vi är många som vet att vi kommer aldrig använda oss av kinect.

Medlem
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Får? Får betyder gratis vilket den verkligen inte är. Den ingår i priset vilket höjer priset och det är något många av oss stör sig på. För vi är många som vet att vi kommer aldrig använda oss av kinect.

Ok, när jag köpte min 360 som jag hade förut. Tvingade dom då på mig headset? För jag använde det inte. Nej det är inte lika dyrt som kinect, men det var fortfarande en grej som jag inte använde

edit: Sen kan du inte veta innan du märker om det finns några bra funktioner. Eller du kanske menar på att även fast du hittar funktioner med kinecten som är bra så tänker du inte använda den?

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Bra utav ms att de för en gångs skull lyssnar på sina konsumenter och gör om och gör rätt.

Lyssnar de på konsumenterna? Antar att du måste mena PS4 konsumenterna. Har microsoft gjort någon bra förbättring som inte PS4 redan hade första utannonserings dagen?

Fan va tur att sony finns. Annars hade inte microsoft ändrat på en endaste liten detalj.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Mirage:

Ni som tror på dem och köper konsollen: Det finns inget som inte säger att när de nått ett visst antal sålda konsoller gör ännu en kovändning, slår på all DRM igen och tvingar kinecten vara inkopplad. Har de gjort en kovändning kan de göra en till.

Det skulle vara det dummaste affärsdraget någonsin och ingen skulle köpa en MS-konsol igen så man kan nog vara rätt säker på att det inte kommer hända.

Alltid online, hånfulla svar vid ifrågasättande, kan inte koppla ur kinect, nu kan man... De är inte så begåvade, så bli inte förvånad om det händer.

Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Samma här. Jag kan tänka mig en xbox1 om kinecten skalas bort, för OM de skapar en sådan version så kan de inte längre göra en kovändning om den iaf.

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av heviom:

Skulle vara intressant att se hur många som gnällt på kinecten och som sedan när dom köpt xboxen kommer att koppla ur den... min gissning är att det kommer vara ytterst få

Kommer inte köpa ngn sålänge de tvingar på mig en kinect. Vill inte betala för den.

Dom tvingar dig inte på kinecten.. suck. Du får den med bara. Så enkelt är det. Du behöver inte ha den inkopplad. Dum orsak till att inte köpa imo. Däremot så hade du förklarat med att ms tror dom kan bete sig som svin och sen bli förlåtna, då hade jag förstått dig

Får? Får betyder gratis vilket den verkligen inte är. Den ingår i priset vilket höjer priset och det är något många av oss stör sig på. För vi är många som vet att vi kommer aldrig använda oss av kinect.

Ok, när jag köpte min 360 som jag hade förut. Tvingade dom då på mig headset? För jag använde det inte. Nej det är inte lika dyrt som kinect, men det var fortfarande en grej som jag inte använde

edit: Sen kan du inte veta innan du märker om det finns några bra funktioner. Eller du kanske menar på att även fast du hittar funktioner med kinecten som är bra så tänker du inte använda den?

Det finns inget, INGET med kinecten jag är intresserad av. Eller jo, en sak: Att slippa tvingas på den. Den är totalt, 100% menlös.

Skrivet av KoP:

Så.. nu kan alla foliehattar jubla.

Med tanke på dina inlägg börjar jag tro antingen att du får betalt av MS / fanboi inlägg, eller att du jobbar för dem och har en obrottslig lojalitet mot ditt företag, oavsett vad de gör.
Du hade blivit en perfekt soldat, du tror 100% på din ledare och ifrågasätter ingenting.


signatur

I drank what?

Medlem

Nej, nej och sorry. Det är för sent att komma med några som helst deals nu. Alla broar sprängdes, pulvriserades och förintades i och med fiaskolanseringen och de sjuka begränsningarna.

Det spelar ingen som helst roll att det mesta av idiotbesluten dragits tillbaka. Efter 12 år med Xbox blir nästa konsol en PS4, utan tvekan. Kommer bli gött!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ni som tror på dem och köper konsollen: Det finns inget som inte säger att när de nått ett visst antal sålda konsoller gör ännu en kovändning, slår på all DRM igen och tvingar kinecten vara inkopplad. Har de gjort en kovändning kan de göra en till.

Du menar att dom skulle göra en $ony?

Avstängd

Är det bara jag som är intresserad av funktionaliteten?

123
Skriv svar