Lär dig hacka allt i Watch Dogs

Robot
Lär dig hacka allt i Watch Dogs

Den senaste trailern visar några av de 75 olika hacks du kan använda till din fördel.

#nyhetstips, #watch-dogs


Inaktiv
Lär dig hacka allt i Watch Dogs

Ser ju coolt ut, men har två frågor:

Är allt instahaxx0rsz? Dvs tryck en knapp och hacket är utfört, inga minigames eller olika svårigheter?

Har Ubisoft tagit något patent på "ta över ett centralt torn/dator för att låsa upp nästa del av spelet"?
Samma sak i Far Cry 3 och i Ass Creed.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Ser ju coolt ut, men har två frågor:

Är allt instahaxx0rsz? Dvs tryck en knapp och hacket är utfört, inga minigames eller olika svårigheter?

Har Ubisoft tagit något patent på "ta över ett centralt torn/dator för att låsa upp nästa del av spelet"?
Samma sak i Far Cry 3 och i Ass Creed.

Ska luska lite själv om det är 1-button-hacks eller mini-games eller vad, för också sugen på veta, men kanske nån annan här vet på rak arm.

Lite orolig för samma sak gällande torn/dator, i RövCreed så blev det fort gammalt, men i Far Cry 3 tyckte jag det funkade och blev lite sport av det med jaga tornen.
Hoppas bara det inte är samma formula a la Ubisoft på Watch Dogs, StjärtCreed upplever jag som ganska stelt.

Watch Dogs kommer nog bli grymt oavsett, det vill jag tro. Stämningen i videos känns rätt

Medlem

Verkar vara exakt som förväntat från Ubisoft med att man låser upp områden för nyttja hacks, och jag fattar det som hacks är som skills, dvs när man kan hacket kör man bara det. Verkar inte vara så mycket fokus på själva hackandet som det är på att med knapptryck bruka dem.

Så tror båda dina frågor besvaras med ett ja. Nån får rätta om jag spekulerar fel

Medlem

Så det är en hack n slash utan slash? Eller är Slash med på ett hörn också?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av pillveke:

RövCreed, StjärtCreed

Vad rolig du är.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av pillveke:

RövCreed, StjärtCreed

Vad rolig du är.

Bor ju i göteborg, blivit miljöskadad efter ett par kanske haha.
Den är säkert redan gammal jag vet, men kan inte släppa hur dåligt val av förkortning det blivit för serien

Ubi snackade om att det skulle vara simpelt som bara med ett knapptryck att kunna hacka allt i världen, just för att det finns så många olika hacks, att göra minigame till 75 hacks så kommer det bli rätt kluddigt! allt ska vara "fluid" i mekaniken, i like this!

Medlem
Skrivet av Hellsinkivampire:

Ubi snackade om att det skulle vara simpelt som bara med ett knapptryck att kunna hacka allt i världen, just för att det finns så många olika hacks, att göra minigame till 75 hacks så kommer det bli rätt kluddigt! allt ska vara "fluid" i mekaniken, i like this!

Du har ju en poäng, i en biljakt är man inte så sugen på ett minigame i pacman-stuk som stannar upp alt om man bara ska fixa upp en bom eller växla trafikljus inom loppet av några sekunder.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av pillveke:

RövCreed, StjärtCreed

Vad rolig du är.

Borde det inte bli Rövrövin Bekännelse?

Ja ja, Glo Hundar ser ju rätt intressant ut i alle fall.

Egentligen, "egentligen", påminner det mycket om AssCreed, nu placerat i en modern stad. Vissa av dessa "hacks" påminner om det som fanns i "Syndicate".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det ser trevligt ut, men fz, länka youtube istället som alla säger. Första gången på länge visserligen som fz play krånglat för mig, men det verkar ju vara ett vanligt fenomen.

Och burr, hoppas denna teknik är låååångt bort i verkligheten

edit: alltså den bärbara hacker grejen, vet att det mesta av det där finns redan att tillgå av flera företag

Medlem

Tycker det ser skittråkigt ut. Känns inte nytt alls.

PS. Och nej, youtube är sämst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hellsinkivampire:

Ubi snackade om att det skulle vara simpelt som bara med ett knapptryck att kunna hacka allt i världen, just för att det finns så många olika hacks, att göra minigame till 75 hacks så kommer det bli rätt kluddigt! allt ska vara "fluid" i mekaniken, i like this!

Har hört i nån tidigare intervju att man dock har batteri i sin telefon som går åt vid varje hack, större hack (som blackout kanske räknas som) drar mer batteri än de små. Man kan alltså kanske inte bara hacka loss hela tiden utan måste vänta på att batteriet laddas upp också.

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Aresz:

Ser ju coolt ut, men har två frågor:

Är allt instahaxx0rsz? Dvs tryck en knapp och hacket är utfört, inga minigames eller olika svårigheter?

Har Ubisoft tagit något patent på "ta över ett centralt torn/dator för att låsa upp nästa del av spelet"?
Samma sak i Far Cry 3 och i Ass Creed.

Ska luska lite själv om det är 1-button-hacks eller mini-games eller vad, för också sugen på veta, men kanske nån annan här vet på rak arm.

Lite orolig för samma sak gällande torn/dator, i RövCreed så blev det fort gammalt, men i Far Cry 3 tyckte jag det funkade och blev lite sport av det med jaga tornen.
Hoppas bara det inte är samma formula a la Ubisoft på Watch Dogs, StjärtCreed upplever jag som ganska stelt.

Watch Dogs kommer nog bli grymt oavsett, det vill jag tro. Stämningen i videos känns rätt

Det är 1-klick som gäller. Var riktigt taggad på detta spelet, men sen förstår man att det bara är ännu ett trick från ubisoft.

Det använder samma motor som assassins creed, bilfysiken är väldigt arcade-ish, uppdrag som startas av att man analyserar någon är skriptade och repetitivava.

Inaktiv
Skrivet av Theo B:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Aresz:

Ser ju coolt ut, men har två frågor:

Är allt instahaxx0rsz? Dvs tryck en knapp och hacket är utfört, inga minigames eller olika svårigheter?

Har Ubisoft tagit något patent på "ta över ett centralt torn/dator för att låsa upp nästa del av spelet"?
Samma sak i Far Cry 3 och i Ass Creed.

Ska luska lite själv om det är 1-button-hacks eller mini-games eller vad, för också sugen på veta, men kanske nån annan här vet på rak arm.

Lite orolig för samma sak gällande torn/dator, i RövCreed så blev det fort gammalt, men i Far Cry 3 tyckte jag det funkade och blev lite sport av det med jaga tornen.
Hoppas bara det inte är samma formula a la Ubisoft på Watch Dogs, StjärtCreed upplever jag som ganska stelt.

Watch Dogs kommer nog bli grymt oavsett, det vill jag tro. Stämningen i videos känns rätt

Det är 1-klick som gäller. Var riktigt taggad på detta spelet, men sen förstår man att det bara är ännu ett trick från ubisoft.

Det använder samma motor som assassins creed, bilfysiken är väldigt arcade-ish, uppdrag som startas av att man analyserar någon är skriptade och repetitivava.

Lite det som du skriver som man är orolig för, det ser bra ut, men hur är gameplayet, är det bara skins på en väldigt enkel idé? Rädslan är ju att man varje gång man ser polisen är det bara till att sätta sig i en bil, köra iväg o bam upp med stoppen (dvs att det finns stopp var femte meter), o så gör man så varje gång. Hoppas det inte går att exploita spelet på detta sätt.

Jag vill ha en levande värld, och sen att nu all hackning verkar vara automatiskt så minskar iaf mitt sug.
Vi får se, själv hoppas jag att det kommer att kännas lika kul som när jag lirade AssCreed 2 för första gången.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tycker det ser skittråkigt ut. Känns inte nytt alls.

PS. Och nej, youtube är sämst.

Sämst? Det är inte det stabilaste, men det är stabilare än fz play

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Aresz:

Ser ju coolt ut, men har två frågor:

Är allt instahaxx0rsz? Dvs tryck en knapp och hacket är utfört, inga minigames eller olika svårigheter?

Har Ubisoft tagit något patent på "ta över ett centralt torn/dator för att låsa upp nästa del av spelet"?
Samma sak i Far Cry 3 och i Ass Creed.

Ska luska lite själv om det är 1-button-hacks eller mini-games eller vad, för också sugen på veta, men kanske nån annan här vet på rak arm.

Lite orolig för samma sak gällande torn/dator, i RövCreed så blev det fort gammalt, men i Far Cry 3 tyckte jag det funkade och blev lite sport av det med jaga tornen.
Hoppas bara det inte är samma formula a la Ubisoft på Watch Dogs, StjärtCreed upplever jag som ganska stelt.

Watch Dogs kommer nog bli grymt oavsett, det vill jag tro. Stämningen i videos känns rätt

Det är 1-klick som gäller. Var riktigt taggad på detta spelet, men sen förstår man att det bara är ännu ett trick från ubisoft.

Det använder samma motor som assassins creed, bilfysiken är väldigt arcade-ish, uppdrag som startas av att man analyserar någon är skriptade och repetitivava.

Lite det som du skriver som man är orolig för, det ser bra ut, men hur är gameplayet, är det bara skins på en väldigt enkel idé? Rädslan är ju att man varje gång man ser polisen är det bara till att sätta sig i en bil, köra iväg o bam upp med stoppen (dvs att det finns stopp var femte meter), o så gör man så varje gång. Hoppas det inte går att exploita spelet på detta sätt.

Jag vill ha en levande värld, och sen att nu all hackning verkar vara automatiskt så minskar iaf mitt sug.
Vi får se, själv hoppas jag att det kommer att kännas lika kul som när jag lirade AssCreed 2 för första gången.

Är peppad men kanske mest för att det är npgot nytt, rädd för att det blir som Assassins Creed 3, peppande ide men tråkigt utförande.
Ju mer jag tänker på det är det ju faktiskt som om de lagt på ett nytt skin bara. Ska spel vara såhär nuförtiden? Typ som mobilskal, man kan få mobilen att se ut på många sätt men i grunden är den fortfarande samma.
Hoppas detta ändå är underhållande, men knappast ett day 1 köp.

Finns mer intressant på horisonten värd mer uppmärksamhet än en" kanske" titel som detta

1
Skriv svar