Starcraft Universe behöver dina pengar på Kickstarter

Inaktiv
Skrivet av MarskalkSimon:
Skrivet av Segas:

Är det inte Blizzard själva så är det ett solklart nej för min del.

Tvärtom hade jag blivit lite (eller kanske ganska mycket) sur och irriterad om Blizzard startade en kickstarter.

Haha, jag syftade såklart på själva spelet, inte kickstarter.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Fast, varför?

För att moddar är bara av ondska. Se bara på TF till Quake, nu är vi begravda i hattar. Eller konsikvenserna av CS och Desert Strike, se mig i ögonen och säg att du inte spyr lite när du hör ordet Modern Warfighter. Och kanske värst av allt Gary's Mod, timmar efter timmar av hjärninflammerade machima videos. När ska lidandet ta slut?!

Men det tar aldrig slut. Vi trodde alla att det var oskyldigt, vi trodde alla att det skulle vara för det bättre. Nu sitter vi här, fast i evighetens helvettes port med djävulska memes och hopplösa förhoppningar om en tårta som aldrig fanns.

Moddar är bara av ondska?
Du har aldrig spelat DotA, antar jag, det bästa e-sportspelet just nu som började sin resa som en mod.

Eller CS, det näst bästa e-sportspelet, som även det började sin resa som en mod.

Nej, moddar är fantastiskt bra, i och med att företagen själva sällan lyckas skapa lika bra spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Fast, varför?

För att moddar är bara av ondska. Se bara på TF till Quake, nu är vi begravda i hattar. Eller konsikvenserna av CS och Desert Strike, se mig i ögonen och säg att du inte spyr lite när du hör ordet Modern Warfighter. Och kanske värst av allt Gary's Mod, timmar efter timmar av hjärninflammerade machima videos. När ska lidandet ta slut?!

Men det tar aldrig slut. Vi trodde alla att det var oskyldigt, vi trodde alla att det skulle vara för det bättre. Nu sitter vi här, fast i evighetens helvettes port med djävulska memes och hopplösa förhoppningar om en tårta som aldrig fanns.

Whuaa....missar jag en ironi eller nått?
Det som saknas idag är ju just modvänliga spel och utvecklarsupport till moddare.

Sen håller jag med om att kickstarter håller på att gå till överstyr, förr i tiden behövde folk inte samla in pengar och lyckades endå producera extremt välgjorda modifikationer.
Antar att folk idag saknar den passion som fanns förrut.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Fast, varför?

För att moddar är bara av ondska. Se bara på TF till Quake, nu är vi begravda i hattar. Eller konsikvenserna av CS och Desert Strike, se mig i ögonen och säg att du inte spyr lite när du hör ordet Modern Warfighter. Och kanske värst av allt Gary's Mod, timmar efter timmar av hjärninflammerade machima videos. När ska lidandet ta slut?!

Men det tar aldrig slut. Vi trodde alla att det var oskyldigt, vi trodde alla att det skulle vara för det bättre. Nu sitter vi här, fast i evighetens helvettes port med djävulska memes och hopplösa förhoppningar om en tårta som aldrig fanns.

Moddar är bara av ondska?
Du har aldrig spelat DotA, antar jag, det bästa e-sportspelet just nu som började sin resa som en mod.

Eller CS, det näst bästa e-sportspelet, som även det började sin resa som en mod.

Nej, moddar är fantastiskt bra, i och med att företagen själva sällan lyckas skapa lika bra spel.

(viktigpetter på)
Bästa och näst bästa?
Du menar kanske största och näst största, för bästa är väldigt individuellt.
(viktigpetter av)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag vet inte hur många som kollade in Kickstarter sidan. I grund och botten handlar det om en F2P MMO variation av Starcraft 2, utan några baktankar. Tycker det låter helt ok, även om deras högsta stretch-goal känns lite väl over-the-top.

Skrivet av Preed:

*hypeande trailer-röst*

"Did you ever wonder..."

"What World of Warcraft would look like.."

"If it was developed... In a week?"

najj tack

De har ju jobbat på det här i två år nu. De har ju knappast samma arbetsstyrka som Blizzard men arbetarandan finns ju där, tycker de ska ha en eloge för det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Itchy1:

NOOOOOOOOOOOOOOO VARFÖR FÖRSTÖRA EN SÅN FIN SPELSERIE NEJ DOM HAR REDAN FÖRSTÖRT WARCRAFT INGA FLER ÄCKLIGA MMO P12 SPEL :´(

Fast det är ju en hel drös i 20-40 års åldern i wow nu för tiden, iirc. P12 kör väl LoL och dota2?

Tro Blizzard förlorade många äldre spelare med senaste "gulliga" expansionen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur mycket har Blizzard tjänat på WoW de senaste åren, ett par miljarder? Kan de inte lägga till en krona eller två?

1MIljard SEK i månaden på bara gametime.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

Det börjar gå lite för långt med Kickstarter när man söker finansiering för en mod.

Fast, varför?

För att moddar är bara av ondska. Se bara på TF till Quake, nu är vi begravda i hattar. Eller konsikvenserna av CS och Desert Strike, se mig i ögonen och säg att du inte spyr lite när du hör ordet Modern Warfighter. Och kanske värst av allt Gary&amp;#039;s Mod, timmar efter timmar av hjärninflammerade machima videos. När ska lidandet ta slut?!

Men det tar aldrig slut. Vi trodde alla att det var oskyldigt, vi trodde alla att det skulle vara för det bättre. Nu sitter vi här, fast i evighetens helvettes port med djävulska memes och hopplösa förhoppningar om en tårta som aldrig fanns.

Moddar är bara av ondska?
Du har aldrig spelat DotA, antar jag, det bästa e-sportspelet just nu som började sin resa som en mod.

Eller CS, det näst bästa e-sportspelet, som även det började sin resa som en mod.

Nej, moddar är fantastiskt bra, i och med att företagen själva sällan lyckas skapa lika bra spel.

(viktigpetter på)
Bästa och näst bästa?
Du menar kanske största och näst största, för bästa är väldigt individuellt.
(viktigpetter av)

Nej, jag menar bästa. Allt som redan skrivits är även det åsikter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Vioche:

ser inte bra ut, spelet saknar känsla tycker jag, klunkiga animationer, visst dota kom ju upp på det här sättet men det är ju inte ett MMO heller...

att gå från RTS > third person mmo är ett gigantiskt steg och tror inte motorn är bra nog för att det ska bli på ett bra sätt

Det är samma motor till wow som till d3 och sc2.. har du sett wc4 modden till sc2?
Direktkopierade texturer från wow.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Vioche:

ser inte bra ut, spelet saknar känsla tycker jag, klunkiga animationer, visst dota kom ju upp på det här sättet men det är ju inte ett MMO heller...

att gå från RTS > third person mmo är ett gigantiskt steg och tror inte motorn är bra nog för att det ska bli på ett bra sätt

Det är samma motor till wow som till d3 och sc2.. har du sett wc4 modden till sc2?
Direktkopierade texturer från wow.

Grafik kanske men du kan ju inte göra en exakt kopia av d3 och wow i sc2 map maker om du förstår

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Itchy1:

NOOOOOOOOOOOOOOO VARFÖR FÖRSTÖRA EN SÅN FIN SPELSERIE NEJ DOM HAR REDAN FÖRSTÖRT WARCRAFT INGA FLER ÄCKLIGA MMO P12 SPEL :´(

Fast det är ju en hel drös i 20-40 års åldern i wow nu för tiden, iirc. P12 kör väl LoL och dota2?

Få inte för dig att bara p12or spela dota2 nu

Medlem

Va väl ett jävla tiggande nu för tiden! Men pengar för spelen ska dom ha...

Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Itchy1:

NOOOOOOOOOOOOOOO VARFÖR FÖRSTÖRA EN SÅN FIN SPELSERIE NEJ DOM HAR REDAN FÖRSTÖRT WARCRAFT INGA FLER ÄCKLIGA MMO P12 SPEL :´(

Fast det är ju en hel drös i 20-40 års åldern i wow nu för tiden, iirc. P12 kör väl LoL och dota2?

Få inte för dig att bara p12or spela dota2 nu

Haha nej jag blir bara så upprörd

Medlem
Skrivet av Vioche:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Vioche:

ser inte bra ut, spelet saknar känsla tycker jag, klunkiga animationer, visst dota kom ju upp på det här sättet men det är ju inte ett MMO heller...

att gå från RTS &gt; third person mmo är ett gigantiskt steg och tror inte motorn är bra nog för att det ska bli på ett bra sätt

Det är samma motor till wow som till d3 och sc2.. har du sett wc4 modden till sc2?
Direktkopierade texturer från wow.

Grafik kanske men du kan ju inte göra en exakt kopia av d3 och wow i sc2 map maker om du förstår

Självklart omgjord motor dock

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur mycket har Blizzard tjänat på WoW de senaste åren, ett par miljarder? Kan de inte lägga till en krona eller två?

Har de inte tjänat rätt så bra mycket mer än så? Bara på månadskostnaden tjänar de ju grova pengar på. Anyways, klart de skulle kunna betala hela paketet utan problem, men varför finansiera en mod som utan tvekan inte kommer bli något. Skulle det här överhuvudtaget kunna bli något ska det utvecklas av Blizzard själva och ingen annan.

12
Skriv svar