Över en miljon slagskämpar i Chivalry

Robot
Över en miljon slagskämpar i Chivalry

29,308 stycken närstridskämpar kommer från Svedala.

#chivalry-medieval-warfare, #tornbanner-studios


Medlem
Över en miljon slagskämpar i Chivalry

SWEEET

Medlem

Det är helt fantastiskt med tanke på att det bara bor ca 20 000 i Svedala kommun som helhet och knappt hälften av det i Svedala samhälle.
http://www.svedala.se/

Medlem

Game of the year.

phi
Medlem
Skrivet av Syrfid:

Det är helt fantastiskt med tanke på att det bara bor ca 20 000 i Svedala kommun som helhet och knappt hälften av det i Svedala samhälle.
http://www.svedala.se/

Jag har hört att Svedala är en myt, ett sånt där samhälle som egentligen inte existerar och det är aldrig någon som svänger av från E65:an för att se om det verkligen finns.

Det är litegrann som Shakebao i Norrland, fast utan lesbiska vedhuggarinnor.

Medlem

Spelade med ett par kompisar som senast igår. Jättekul spel, men något så fruktansvärt instabilt. För att inte tala om jätteproblemen med ping. Jag pingar ca 80 ms till UK/Tyskland i detta spel, och över 130 till USA. I alla andra spel jag kan komma tänka på ligger det på 30-50 för EU, och ca 80-90 till USA/Kanada.

Lite synd att det ska vara så många problem (Att joina en kompis i en match är inte lätt...) på ett spel som säljer så bra, och har varit ute i snart ett år nu är synd tycker jag. Som måttstock för detta gämnför jag med ett indie-projekt (C&C Renegade X) jag betatestar i den stängda betan, och det spelet är långt mycket mera fungerande än Chivalry. Och det ska inte ens säljas.

Medlem

Bönderna i Skåne hör hemma i medeltiden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Spelade med ett par kompisar som senast igår. Jättekul spel, men något så fruktansvärt instabilt. För att inte tala om jätteproblemen med ping. Jag pingar ca 80 ms till UK/Tyskland i detta spel, och över 130 till USA. I alla andra spel jag kan komma tänka på ligger det på 30-50 för EU, och ca 80-90 till USA/Kanada.

Lite synd att det ska vara så många problem (Att joina en kompis i en match är inte lätt...) på ett spel som säljer så bra, och har varit ute i snart ett år nu är synd tycker jag. Som måttstock för detta gämnför jag med ett indie-projekt (C&C Renegade X) jag betatestar i den stängda betan, och det spelet är långt mycket mera fungerande än Chivalry. Och det ska inte ens säljas.

Om man använder friends tabben i spelet, som importeras från steam friends, så funkar det bra att joina på friends. Försöker man joina via steam så får man hänga läpp.

Medlem

Vanguard + Skrika + Charge = Automatisk seger.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Syrfid:

Det är helt fantastiskt med tanke på att det bara bor ca 20 000 i Svedala kommun som helhet och knappt hälften av det i Svedala samhälle.
http://www.svedala.se/

Jag har hört att Svedala är en myt, ett sånt där samhälle som egentligen inte existerar och det är aldrig någon som svänger av från E65:an för att se om det verkligen finns.

Det är litegrann som Shakebao i Norrland, fast utan lesbiska vedhuggarinnor.

Berätta det inte för någon. Svedala kommun består av tre adliga gods. Samhället är en myt för att kunna bibehålla statarna med löfte om frigivning och flytt till samhället efter 40 års tjänst.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Spelade med ett par kompisar som senast igår. Jättekul spel, men något så fruktansvärt instabilt. För att inte tala om jätteproblemen med ping. Jag pingar ca 80 ms till UK/Tyskland i detta spel, och över 130 till USA. I alla andra spel jag kan komma tänka på ligger det på 30-50 för EU, och ca 80-90 till USA/Kanada.

Lite synd att det ska vara så många problem (Att joina en kompis i en match är inte lätt...) på ett spel som säljer så bra, och har varit ute i snart ett år nu är synd tycker jag. Som måttstock för detta gämnför jag med ett indie-projekt (C&C Renegade X) jag betatestar i den stängda betan, och det spelet är långt mycket mera fungerande än Chivalry. Och det ska inte ens säljas.

De har haft problem med stabilitet, servrar med mera, ja. Men i den senaste patchen som släpptes inatt kom, förutom customization, en hel del buggfixar. En av dessa är "Server browser fixes!(Tabs works better, favorites work better, browser now uses the Steamworks library optimally and is less likely to make your router cry, etc)"

Så det kan vara värt att testa igen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Bönderna i Skåne hör hemma i medeltiden.

Mjo, att de jävlarna vågar mata oss.

Medlem

Fan vad kul Roligt att man är bland dom första av de 30.000 kopierna !

Medlem
Skrivet av Araeda:
Skrivet av Atlas Tasume:

Spelade med ett par kompisar som senast igår. Jättekul spel, men något så fruktansvärt instabilt. För att inte tala om jätteproblemen med ping. Jag pingar ca 80 ms till UK/Tyskland i detta spel, och över 130 till USA. I alla andra spel jag kan komma tänka på ligger det på 30-50 för EU, och ca 80-90 till USA/Kanada.

Lite synd att det ska vara så många problem (Att joina en kompis i en match är inte lätt...) på ett spel som säljer så bra, och har varit ute i snart ett år nu är synd tycker jag. Som måttstock för detta gämnför jag med ett indie-projekt (C&C Renegade X) jag betatestar i den stängda betan, och det spelet är långt mycket mera fungerande än Chivalry. Och det ska inte ens säljas.

De har haft problem med stabilitet, servrar med mera, ja. Men i den senaste patchen som släpptes inatt kom, förutom customization, en hel del buggfixar. En av dessa är "Server browser fixes!(Tabs works better, favorites work better, browser now uses the Steamworks library optimally and is less likely to make your router cry, etc)"

Så det kan vara värt att testa igen.

Ska det absolut göras! Säger inte alls spelet är dåligt, snarare raka motsattsen, men med en hel del irritationsmoment innan man kommer igång.

Medlem

Mer customering är alltid nice!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av marcus8958:

Bönderna i Skåne hör hemma i medeltiden.

Mjo, att de jävlarna vågar mata oss.

Hur är det tänkt att dom ska mata oss när dom är upptagna med att spela chivalry


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jaha, det här var ju lagom kul. Mina stats har resettat, medans min kompis har fått behålla dom! Igår var jag på level 17, nu idag på 1?!

Oookay, och nu nästa match är jag på 17 igen. Jahapp...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av marcus8958:

Bönderna i Skåne hör hemma i medeltiden.

Mjo, att de jävlarna vågar mata oss.

Hur är det tänkt att dom ska mata oss när dom är upptagna med att spela chivalry

Haha! Det förklarar en hel del.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jaha, det här var ju lagom kul. Mina stats har resettat, medans min kompis har fått behålla dom! Igår var jag på level 17, nu idag på 1?!

Oookay, och nu nästa match är jag på 17 igen. Jahapp...

Dra ett mail till dom och beklaga så fixar dom det säkert inom en snar framtid

Medlem

Chivalry är helt underbart!! Kul att spelet säljer bra och att vi får ännu en gratisuppdatering. Har varit med ända sedan spelet var en source mod och hjälpte även till och kickstarta den fristående varianten.

Medlem

Lätt Game of the year 2012 utan tvekan.

Medlem

Sverige är det land som har flest spelare per capita. Kanada är väldigt nära, men det är inte konstigt.

Utvecklarna kommer från Kanada så spel som utvecklas i ett visst land brukar ha mer spelare därifrån som regel.

Kul att spelet har fått ett sådant följe i Sverige. Jag har spelat det till och från och det är ett mycket bra spel. Nätkoden har blivit bättre men sen är inte spelet så extremt pingberoende ändå om jag jämför med spel som t.ex. BF3 eller Quake.

Medlem

Det skulle vara intressant att se statistik på bredden av staterna såsom vi européer får se all försäljning delas upp

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Sverige är det land som har flest spelare per capita. Kanada är väldigt nära, men det är inte konstigt.

Utvecklarna kommer från Kanada så spel som utvecklas i ett visst land brukar ha mer spelare därifrån som regel.

Kul att spelet har fått ett sådant följe i Sverige. Jag har spelat det till och från och det är ett mycket bra spel. Nätkoden har blivit bättre men sen är inte spelet så extremt pingberoende ändå om jag jämför med spel som t.ex. BF3 eller Quake.

Fast spelet borde vara mer pingberoende då det är extrem cqc där latensen spelar riktigt stor roll för en bra upplevelse :). De har gjort ett fantastiskt jobb med att förvandla det "standard" kassa ue3nätkoden till något som funkar bra i Chiv.

BF3 om något har usel nätkoden medan Quake är riktigt bra men det beror ju på att bf3 kör med massa trams som latens-utjämning för att försöka skapa en behaglig upplevelse mellan kontinenterna.(Helt idiotiskt då vi får problem som att man dödar varandra, och att man dör efter man sprungit runt hörn)

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sethernis:

Sverige är det land som har flest spelare per capita. Kanada är väldigt nära, men det är inte konstigt.

Utvecklarna kommer från Kanada så spel som utvecklas i ett visst land brukar ha mer spelare därifrån som regel.

Kul att spelet har fått ett sådant följe i Sverige. Jag har spelat det till och från och det är ett mycket bra spel. Nätkoden har blivit bättre men sen är inte spelet så extremt pingberoende ändå om jag jämför med spel som t.ex. BF3 eller Quake.

Fast spelet borde vara mer pingberoende då det är extrem cqc där latensen spelar riktigt stor roll för en bra upplevelse :). De har gjort ett fantastiskt jobb med att förvandla det "standard" kassa ue3nätkoden till något som funkar bra i Chiv.

BF3 om något har usel nätkoden medan Quake är riktigt bra men det beror ju på att bf3 kör med massa trams som latens-utjämning för att försöka skapa en behaglig upplevelse mellan kontinenterna.(Helt idiotiskt då vi får problem som att man dödar varandra, och att man dör efter man sprungit runt hörn)

Fast det är mer än så. BF3 har inga lasrar(var god att inte tolka 'lasrar' bokstavligt, jag hoppas du vet vad jag talar om) som t.ex. CS, Quake, UT etc. Det är riktiga kulor som servern måste beräkna fysiken för, plus att vi talar om 64 spelare. Men visst, nätkoden i BF3 är usel.

När det gäller Chiv så är spelet inte mer nätkodsberoende än t.ex. snabba FPS. Om du tror det så behöver du fräscha upp minnet lite
(Alla spel är nätkodsberoende så klart, men det finns grader i helvetet).

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sethernis:

Sverige är det land som har flest spelare per capita. Kanada är väldigt nära, men det är inte konstigt.

Utvecklarna kommer från Kanada så spel som utvecklas i ett visst land brukar ha mer spelare därifrån som regel.

Kul att spelet har fått ett sådant följe i Sverige. Jag har spelat det till och från och det är ett mycket bra spel. Nätkoden har blivit bättre men sen är inte spelet så extremt pingberoende ändå om jag jämför med spel som t.ex. BF3 eller Quake.

Fast spelet borde vara mer pingberoende då det är extrem cqc där latensen spelar riktigt stor roll för en bra upplevelse :). De har gjort ett fantastiskt jobb med att förvandla det "standard" kassa ue3nätkoden till något som funkar bra i Chiv.

BF3 om något har usel nätkoden medan Quake är riktigt bra men det beror ju på att bf3 kör med massa trams som latens-utjämning för att försöka skapa en behaglig upplevelse mellan kontinenterna.(Helt idiotiskt då vi får problem som att man dödar varandra, och att man dör efter man sprungit runt hörn)

Fast det är mer än så. BF3 har inga lasrar(var god att inte tolka 'lasrar' bokstavligt, jag hoppas du vet vad jag talar om) som t.ex. CS, Quake, UT etc. Det är riktiga kulor som servern måste beräkna fysiken för, plus att vi talar om 64 spelare. Men visst, nätkoden i BF3 är usel.

När det gäller Chiv så är spelet inte mer nätkodsberoende än t.ex. snabba FPS. Om du tror det så behöver du fräscha upp minnet lite
(Alla spel är nätkodsberoende så klart, men det finns grader i helvetet).

Jag förstår vad du menar men poängen är att jo nätverkskoden är du mer beroende av i Chiv än ett fps där du har bra mycket större distans. Om jag lägger fram det såhär istället, en någorlunda dålig nätverkskod i ett reguljärt fps skulle du kunna komma undan med ganska enkelt och det skulle inte vara i närheten av lika illa som det är i ett cqc-mp-melee spel. Kass nätkod i cqc och du har förlorat grunden till vad som bygger upp ett spel som chivalry. (dvs att reagera och läsa andra spelares reaktioner på så kort distans&tid)

Att BF beräknar riktiga projektiler må vara sant men till vilken nytta? Det är ingen simulator och de skulle lätt kunna göra om det till en mer tajt upplevelse likt >> BF2. Som nätkoden är just nu är det bara löjligt... samt att de ska hålla på att synkronisera värdelösa saker som vattenvågor..

1
Skriv svar