Morrigan har en betydande roll i Dragon Age: Inquisition

Robot
Medlem
Morrigan har en betydande roll i Dragon Age: Inquisition

påtal om - jag har inte haft så bra koll på trean..men inkluderar den coop?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Hahahah, fan vad Bioware ska dalta med Dragon Ages artstyle. Det är åtminstone inte riktigt lika illa som 2 nu. Hon påminner dock mig om en annan dåligt skriven karaktär i den här versionen.
http://img834.imageshack.us/img834/7197/dmcdante.jpg

Medlem

Hoppas verkligen det inkluderas co-op!

Medlem
Skrivet av General Dysisa:

Hahahah, fan vad Bioware ska dalta med Dragon Ages artstyle. Det är åtminstone inte riktigt lika illa som 2 nu. Hon påminner dock mig om en annan dåligt skriven karaktär i den här versionen.
http://img834.imageshack.us/img834/7197/dmcdante.jpg

Det är ju en next-gen version av henne. tycker det ser bra ut. Man ser ju att det är morrigan.

Medlem

Dessutom är hon ju något äldre i inquisition.

Medlem

Blir intressant om de tar med valen från ettan i några stora drag. Barnet T ex.

Medlem
Skrivet av Zarree:

Blir intressant om de tar med valen från ettan i några stora drag. Barnet T ex.

ja, jag trodde att 2:an skulle handla om just det barnet...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Man kommer använda henne som en superattack där hon förvandlar sig till en drake och sprutar eld på större områden. Saftig cooldown dock.

Medlem

Den här behind the scenes-filmen dom har på sidan källan hänvisar till är fan cool.

Riktigt taggad på den här och Witcher!

Medlem

Jag blev så jävla besviken när det visade sig att Dragon Age 2 i princip inte knöt an till ett piss från Dragon Age: Origins, förhoppningsvis gör Inquisition bättre ifrån sig på den fronten också.

k3m
Medlem

Lätt man väljer Witcher över detta...

Medlem
Skrivet av k3m:

Lätt man väljer Witcher över detta...

Det ena behöver ju inte utesluta det andra


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Morrigan...Vad har dom gjort med ditt ansikte...???

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Morrigan...Vad har dom gjort med ditt ansikte...???

Hon blev äldre

k3m
Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:

Lätt man väljer Witcher över detta...

Det ena behöver ju inte utesluta det andra

Går DA3 tbx till DA1 upplägget så blir det naturligtvis också ett köp. Sen så vill jag ha ett Gothic 4. Gothic 1, 2, 3 är toppspel de med.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Dessutom är hon ju något äldre i inquisition.

Till skillnad från många andra gillar jag hennes "nya" look, men kan däremot tycka att hon snarare ser yngre ut nu än i DAO.

Medlem

Nu känner jag mig som den "där" personen men han heter väl Mike iaf

Sen var detta kul men inte oväntat eftersom BW har hintat hennes återkomst som en stor roll väldigt länge. Sen hennes utseende är nog mer en vanesak, tyckte alla såg konstiga ut i DA2 men man vänjer sig efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Nu känner jag mig som den "där" personen men han heter väl Mike iaf

Sen var detta kul men inte oväntat eftersom BW har hintat hennes återkomst som en stor roll väldigt länge. Sen hennes utseende är nog mer en vanesak, tyckte alla såg konstiga ut i DA2 men man vänjer sig efter ett tag.

Utseendet spelar mindre roll så länge de har kvar Claudia Black. Vilket de har


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

phi
Medlem

Morrigan och jag, vi har något speciellt ihop.

Vi har vandrat hand i hand, land och rike runt i Ferelden. Vi har slaktat Darkspawns tillsammans, vi har mobbat Alistair bara för att han är som han är och vi har vid flera tillfällen suttit uppe runt lägerelden långt in på småtimmarna och haft djupa, intellektuella och känslomässiga samtal. Jag blev dock ganska less på hennes ständiga tjat om hennes något bipolära morsa med hennes otroliga kontrollbegär. Svärmödrar alltså, likadana allihopa.

Jag har gjort misslyckade experiment med "the game" på Morrigan och neggat henne så pass mycket att hon blivit skitsur på mig och de stunderna trodde jag allvarligt talat att hon skulle köra upp staven arslet på mig och förvandla mig till en groda. Men hon verkade inte ha så lång stubin trots allt så efter att ha överraskat henne med dyra smycken och gett henne väl valda komplimanger så blev hon, som så många andra kvinnfolk, lättare att ha att göra med. Vad är det med kvinnor och smycken egentligen?

Hur som helst så hade vi alltid den där lilla "gnistan" mellan oss och jag, kille som jag är, hoppades så klart på att få ta tillfället i akt och "sheath my sword" så att säga. För att inte gå in på detaljer så ledde det ena till den andra och vi hamnade i samma säng, inte bara en utan två gånger under vår tid tillsammans. Sen bara drar hon utan någon förvarning. Vem gör så egentligen? Jag har dessutom fått höra via rykten att hon var gravid och det är med största sannolikhet min unge. Jävla bitch.

Jag har dock mina misstankar om att hon drog pga att jag och Zevran lekte "gömma svärdet" vid ett tillfälle. Jag menar, vi var onyktra, det hände bara en gång och det var ju bara på skoj. Det betydde ingenting. Tror ni att Morrigan förlåter mig?

eld
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Zarree:

Blir intressant om de tar med valen från ettan i några stora drag. Barnet T ex.

ja, jag trodde att 2:an skulle handla om just det barnet...

vilket barn?

Ett av sluten exkluderar skapandet av barnet, så om bioware vill använda spar-filer så får dom nog klura till det lite där.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Zarree:

Blir intressant om de tar med valen från ettan i några stora drag. Barnet T ex.

ja, jag trodde att 2:an skulle handla om just det barnet...

vilket barn?

Ett av sluten exkluderar skapandet av barnet, så om bioware vill använda spar-filer så får dom nog klura till det lite där.

sant. men jag har för mig att canon är att det finns ett barn.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

eld
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av eld:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Zarree:

Blir intressant om de tar med valen från ettan i några stora drag. Barnet T ex.

ja, jag trodde att 2:an skulle handla om just det barnet...

vilket barn?

Ett av sluten exkluderar skapandet av barnet, så om bioware vill använda spar-filer så får dom nog klura till det lite där.

sant. men jag har för mig att canon är att det finns ett barn.

Bioware-lösningen: bortse från val i spelen där dina val hade tyngd

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Propy:
Skrivet av eld:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Zarree:

Blir intressant om de tar med valen från ettan i några stora drag. Barnet T ex.

ja, jag trodde att 2:an skulle handla om just det barnet...

vilket barn?

Ett av sluten exkluderar skapandet av barnet, så om bioware vill använda spar-filer så får dom nog klura till det lite där.

sant. men jag har för mig att canon är att det finns ett barn.

Bioware-lösningen: bortse från val i spelen där dina val hade tyngd

jo, lite så är det. Men jag förstår att de måste göra vissa val åt en om de vill berätta en sammanhängande story...eller delvis sammanhängande.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:

Lätt man väljer Witcher över detta...

Det ena behöver ju inte utesluta det andra

Går DA3 tbx till DA1 upplägget så blir det naturligtvis också ett köp. Sen så vill jag ha ett Gothic 4. Gothic 1, 2, 3 är toppspel de med.

Håller med helt, och jag antar att du inte ens räknar Arcania: Gothic 4 som en uppföljare?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

k3m
Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:

Lätt man väljer Witcher över detta...

Det ena behöver ju inte utesluta det andra

Går DA3 tbx till DA1 upplägget så blir det naturligtvis också ett köp. Sen så vill jag ha ett Gothic 4. Gothic 1, 2, 3 är toppspel de med.

Håller med helt, och jag antar att du inte ens räknar Arcania: Gothic 4 som en uppföljare?

Hehe, nope

1
Skriv svar