100 sätt att spela Splinter Cell: Blacklist

Robot
Medlem
100 sätt att spela Splinter Cell: Blacklist

Spel som marknadsförs på det här sättet brukar oftast suga, och lustigt nog pga enformighet. Jag tänker i alla fall vänta och se vad folk tycker om spelet innan jag köper det.

Inaktiv

Inte 99 problem då?

Medlem

Det där när silhuetten av gubben är kvar vid fönstret och han går bakom bänken är ju urlöjligt.
Ingen jävel skulle fortsätta skjuta mot tom luft om dom klart och tydligt ser att inkräktaren inte är kvar där längre.

Medlem

"If you got girl problems I feel bad for you son, I got 99 problems but the bitch ain't one!"
Ska vara 99 som eatem påpekar :>

Skribent
Skrivet av krythorian:

"If you got girl problems I feel bad for you son, I got 99 problems but the bitch ain't one!"
Ska vara 99 som eatem påpekar :>

Skrivet av eatem:

Inte 99 problem då?

Jag låter er lista ut anledningen till min omskrivning


signatur

I am the black wizards.

Spelet verkar lida av vissa märkliga "moment" enligt vissa spelsajter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Solklart köp. Har älskat varje spel i serien och det här ser ut att bli minst lika bra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Jaja men kan man fortfarande skjuta ut alla ljuskällor och plocka vakter en efter en?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men kan man fortfarande skjuta ut alla ljuskällor och plocka vakter en efter en?

Det kommer i DLC 1


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Runt 3:20 så blir jag grymt besviken på AI:n, det där är ju bara löjligt.

Medlem

I call bullshit on this one

Medlem

Seriens höjdpunkt var utan tvekan Chaos Theory Vs Mode, sen dess har det bara gått stadigt utför och den här bs trailer får mig inte på andra tankar direkt.

FML
Medlem

Kan man spela med Michael Ironside då istället? Annars få de vara.

Inaktiv

Detta tror jag inte på...

Kommer fortfarande ihåg när jag fick Pandora Tommorow till Xbox 1. Var riktigt svårt och klurigt.

Detta såg lite väl enkelt ut tyvärr. :/

Medlem

Jag ångrar ändå inte att jag beställde det. Fick i alla fall 8.7 borta på gametrailers


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Det ser ändå ut som ett bra spel imo, kanske inte likadant som alla de gamla splinter cell. Men den serien har inte kunnat replikera sin topp kring chaos theory. Jag menar, personligen så blev det ganska uttjatat med spliner cell. De fyra första spelen är enligt mig väldigt lika varandra, conviction gick lite väl mycket out of stealth. Men denna blandningen, den ser bättre ut faktiskt.

Medlem

Ska bli kul att återbesöka Spies vs Mercenaries igen, även ifall det blivit mer pangpang än smygsmyg. Många goda minnen från Pandora Tomorrow när man kommunicerade med sin enda teammate och koordinerade planer osv. Har nog aldrig varit mer nervig i ett spel som när man står och knapprar på en konsol och man helt plötsligt ser ljusfacklan från legoknektarnas vapenmonterade ficklampa, det är äkta panik som infinner sig där. Som sagt, vissa förändringar jag inte håller med om i designen men kommer nog ha kul med det ändå!

Medlem

Kan man inte tagga hela världen också och döda allt i en "snygg" mördar mode där man inte behöver göra någonting ????

Sluta göra spel för bäbisar.

Medlem

Har dom slutat göra spel som man spelar själv? Varför ska alla spel ha massa scriptade sekvenser å skit som helt slaktar inlevelsen och kapar upp gameplayet till småbitar

Medlem

Det var väl själva fan vad alla klagar. När spel inte låter en spela som man själv vill så ska det klagas på det. När spel låter en spela som man själv vill, då passar inte det heller.

Och Michael Ironside har inget problem med att lämna över rollen till någon annan. Det är dessutom antagligen för fysiskt krävande för honom att göra Fisher nu. Med dagens motion capture-teknik så fångar man rörelser, ansiktsmimik och röst på en gång, och det kräver en hel del: http://www.youtube.com/watch?v=qlUnTcjlkd8

FML
Medlem
Skrivet av LVX156:

Det var väl själva fan vad alla klagar. När spel inte låter en spela som man själv vill så ska det klagas på det. När spel låter en spela som man själv vill, då passar inte det heller.

Och Michael Ironside har inget problem med att lämna över rollen till någon annan. Det är dessutom antagligen för fysiskt krävande för honom att göra Fisher nu. Med dagens motion capture-teknik så fångar man rörelser, ansiktsmimik och röst på en gång, och det kräver en hel del: http://www.youtube.com/watch?v=qlUnTcjlkd8

Tycker de är fel sätt att fokusera på spelet, att ta väck en ikon som gjorde Sam Fisher till den han är och sätta in en ny och yngre person för att göra cinematics bättre? Dem kunde väl låtit rösten vara kvar om de nu velat ha Ironside faktiskt. Dem har ju tydligen en stuntman som gör visa capture-teknik åt nya killen också, så likt förbannat blir de väl att en röst kommer spelas in efteråt.
En annan sak som stör mig också på är att att de fortsätter direkt efter Conviction och helt plötsigt gjort Sam Fisher en yngre version. Man har ju växt med Sam från första spelet och stor vikt har även legat på hans dotter, men nu blir ju den nya killen typ bara 15 år äldre än sin egna dotter.
Dem borde gjort som Bourne Legacy och istället skapat en helt ny Splinter Cell-agent som tagit över Sam Fisher.

1
Skriv svar