Xbox One dröjer till 2014 i Sverige

Robot
Xbox One dröjer till 2014 i Sverige

Microsoft flyttar fram releasedatumet i åtta länder, men ger förhandsbokarna spel som plåster på såren.

#microsoft


Medlem
Xbox One dröjer till 2014 i Sverige

Som om man hinner spela allt samtidigt ändå. Tackar.

Medlem

Episkt misslyckande ifrån microsoft, missa julhandeln känns katastrofalt.

Medlem

Jag antar att den nu får kallas för... Xbox One-Latey!

Höhö...

Medlem

Om PS4:an hinner hit före så tror jag den svenska marknaden är död när det gäller Xbox One.

Medlem

Eftersom januari är en dålig månad rent affärsmässigt, slut på pengar efter jul gissar jag på tidigast februari men det är mer troligt med att den kommer i mars.

Medlem

Vaaaaaaaaaaafan!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Luftman:

Om PS4:an hinner hit före så tror jag den svenska marknaden är död när det gäller Xbox One.

Ryktas att PS4 kommer komma sent oktober eller tidigt november. Men jag tror på sent november tidigt december

Medlem

Inte för att jag har några planer på att handla en xb1 på ett bra tag så känns det ändå som att det är bättre att de gör ett sent släpp som är skapligt än ett förhastat tidigt ett som blir ett riktigt magplask.

Microsoft om några borde ju veta om de kan leverera eller inte.

Som svartetulpan skriver ovan är det ju dock surt för dem att missa julhandeln i många länder.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Gött för då har man pengar till båda!

Medlem

Sicken förlust, julen är förstörd.

top lelz.

Medlem

Med andra ord så var ryktena om problem med tillverkningen sanna.

Det mesta Microsoft gjort sedan Sony först visade PS4 har känts lite framstressat.

De sköt upp första visningen från april till maj. De fokuserade på TV istället för spel på den visningen. De körde spel på PC istället för Xbox-enheter på E3. I intervjuer verkar de knappt själva veta hur diverse policys fungerar. De har fått ändra på väldigt mycket då de inte haft koll på vad kunderna vill ha. Nu kan de bara lansera i ett fåtal länder.

Medlem

Med Ps4 fullbokad får väl folk köpa WiiU istället, haha

Medlem

men va i helv****!!!!

Medlem

PS4, kraftfullare, billigare, kommer antagligen flera månader tidigare. PS4 har vunnit så otroligt hårt.

Medlem

Jag väntar nog ett år eller två efter releasen av xbone o ps4 innan jag köper nån utav dom. Satsar på en WiiU o mer grejer till datorn denna vinter.

Inaktiv

Många fans har skrikit "shut up and take my money" till företag innan de levererat.

Microsoft är de första som faktiskt hörsammat detta ;-D

Medlem

So what? Kommer ha fullt upp med GTA V på 360. Inte fan köper man en konsol bara för att den släpps, om det inte är några spel som är intressanta.

Medlem
Skrivet av Camfak:

PS4, kraftfullare, billigare, kommer antagligen flera månader tidigare. PS4 har vunnit så otroligt hårt.

Vet du om hårdvaran i PS4:an kommer vara felfri vid release?

Medlem
phi
Medlem

Fucks given: 0

Avstängd
Skrivet av billybob:
Skrivet av Camfak:

PS4, kraftfullare, billigare, kommer antagligen flera månader tidigare. PS4 har vunnit så otroligt hårt.

Vet du om hårdvaran i PS4:an kommer vara felfri vid release?

Vet du om hårdvaran i x1:an kommer vara felfri vid release?
Nej, ingen vet vilka typer av barnsjukdomar nextgen konsolerna kommer ha. Bara för att x1 blir försenad innebär ju inte att den blir felfri.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Då blev ett Ps4-köp ännu mer självklart för min del.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Camfak:

PS4, kraftfullare, billigare, kommer antagligen flera månader tidigare. PS4 har vunnit så otroligt hårt.

Vet du om hårdvaran i PS4:an kommer vara felfri vid release?

Vet du om hårdvaran i x1:an kommer vara felfri vid release?
Nej, ingen vet vilka typer av barnsjukdomar nextgen konsolerna kommer ha. Bara för att x1 blir försenad innebär ju inte att den blir felfri.

Men det är mindre risk för barnsjukdomar på på en PS4? Hoppas det.

Medlem

Många snackar hårdvara och när den släpps, jag tycker det är viktigare att prata om spelen. Vilka spel kommer, när och hur många tillgängliga vid release.

(Fast det är klart, jag skapade en tråd om det men den fick noll svar. Så det kanske inte intresserar folk alls?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Men vad i helv...

Medlem
Skrivet av conthox:

Många snackar hårdvara och när den släpps, jag tycker det är viktigare att prata om spelen. Vilka spel kommer, när och hur många tillgängliga vid release.

(Fast det är klart, jag skapade en tråd om det men den fick noll svar. Så det kanske inte intresserar folk alls?)

Hårdvara är king. Så länge man har bra hårdvara behövs ingen mjukvara.

Medlem

Har aldrig sett ett företag göra allt jobb åt sin konkurrent innan. Sony måste ju spara tonvis med yen på reklam!

Känner mig helnöjd med min ps4:a bokning.

Medlem

Jag är också besviken men kommer inte ändra min bokning.

Jag ska klara GTA5, se barnsjukdomar på One försvinna och sen joina xboxcommunities i resten av världen. Det löser sig.

Jag hoppas bara att de gör en kompensation till oss som Nintendo gjorde till 3DS samt att maskinen är top notch med alla tjänster när den kommer.

Skriv svar