Testpilot
Gamingkeyboard

Tidigare i sommar dog mitt Logitech G19 av en olycka med katt & coca cola.
Lagom stressad köpte jag ett Logitech G105 för att täcka upp förlusten men upptäckte att det uppfyller inte mina krav så jag söker tips på nytt tangentbord.

Krav:
* Bakgrundsbelysta tangenter.
* Handledsstöd
* Inbyggd volymkontroll

Resten är bara bonus, jag har inga krav på mekaniska brytare och andra finesser.
Just nu saknar jag mest volymkontrollen då jag kör med G105 tangentbordet.

Medlem

Jag kör med ett Logitech Illuminated Keyboard, men vet inte om det är så mycket gamingtangentbord. Köpte det för att jag gillade känslan att skriva på det och man kan ställa in 12 knappar att göra vad man vill.

Skulle dock rekommendera att du åker in till några affärer och kollar och känner på tangentborden, jag skulle aldrig köpa ett tangentbord utan att ha känt hur det känns först.

Testade du att rengöra ditt tangentbord? Det går ju att plocka isär det, tvätta det och låta det ligga i torka i nån vecka så att man är säker på att det är torrt och sen borde det funka.
Om nu inte colan kortslöt tangentbordet vill säga.

Medlem

Jag sitter fortfarande nöjd med mitt Microsoft sidewinder X4. Köpte det för ca 2 år sedan när komplett hade nedsatt pris på det. Men ett "gaming-bord" kan man väl inte direkt kalla det...Men enligt mig skönt att skriva o spela på, 6 st programmerbara S-tangenterx3 profiler om man gillar att ha snabbknappar, volym och mediatangenter, macro inspelningsknapp samt knapp för att ställa bakgrundsbelysningen i 3 steg.
Edit: Det har ju dock tyvärr inte ett handledsstöd.
Länk


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Mekaniska brytare skulle jag knappast kalla för en finnes då det är en helt annan sak än vanliga switches. I min mening är inte det något man kan säga att man tar vilket som, isånafall har man inte provat mekaniska.

Kolla in QPAD-tangentborden. MK-50 är det enklare utan bakgrundsbelysning osv, MK-80 har bakgrundsbelysning. Båda har infälld volymkontroll m.m.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

Tja .. jag har haft mekaniska tangentbord under mina dagar och även det klassiska IBM tangentbordet med fjädrar
Det vägde så mycket att det även funkade extra som skydd mot inbrottstjuvar!

Vanliga dome tangentbord har funkat fint för mig de sista åren.
Jag har inte det kravet på ett nytt tangentbord + att priset springer lätt iväg på sådana tangentbord , nu sitter man där i valet att lägga en större summa på ett lite lyxigare tangentbord med mekaniska brytare eller ett billigare utan.

Ack dessa val , får forska efter tangentbordstester och se.

Medlem

Mitt MK50 är helt underbart. Jag ville först ha belysning, men insåg sen att jag... Aldrig tittar på tangenterna. Valde då att gå utan, och fick ett mekaniskt högkvalitativt bord utan belysning men med mekaniska brytare (Cherry MX Red) för ca 600. Det var iallafall i mitt fall värt det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

Synd att QPAD inte har egna knappar för volym och multimedia utan använder hotkeys på F-tangenterna , för annars verkar det vara riktigt bra.

Lutar åt ett Corsair Vengeance K70 , som har cherry red brytare och då har brytare på alla tangenter och inte som K90/60 skippat dem på F-tangenterna och home/end/pgup/pgdn osv.

Medlem

Varför spelar det någon roll? Du håller ner fn-knappen och ändrar volym osv. Spar plats på tangentbordet och funkar lika bra. Eller har du någon speciell anledning?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

Det blev ett K70 , jag fipplar med volymen så ofta då jag har en hörselskada att en egen volymknapp var det bästa valet.

Medlem

Hoppas du blir nöjd! Skriv gärna en liten recension eller så!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

God ide Stag , får klämma ur mig lite synpunkter då jag testat några veckor i min blogg här på FZ.

1
Skriv svar