Plants vs Zombies 2 släppt

Robot
Plants vs Zombies 2 släppt

Efter några månaders försening är det dags för dina gröna fingrar att jobba.

#plants-vs-zombies-2-2, #popcap


Medlem
Plants vs Zombies 2 släppt

men.. android? =(

Medlem

Har installerat och bara testkört. Ser i princip ut som 1:an fast lite mer polerat och snyggare animationer. Ser ut som att det finns en del elaka zombies längre fram.

Medlem

Finns det här till PC? om inte annat så tror jag nog min son som tjatat om det här kommer smälla av på lördag när han får en ipad i födelsedagspresent, och då får man väl köpa spelet till den istället


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Finns det här till PC? om inte annat så tror jag nog min son som tjatat om det här kommer smälla av på lördag när han får en ipad i födelsedagspresent, och då får man väl köpa spelet till den istället

Det är F2P, så det är bara att tanka ner


signatur

Videomupp

Medlem

Så... inga nyheter om släpp till PC då?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det står ju i spelinformationen att den kommer till PC med, i september 2013 tydligen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan man hoppas på ett släpp för WP i september också kanske?

Medlem

Roligt att man spenderade en massa tid igår kväll på att fixa ett australiskt konto bara för att ladda ner detta...

Medlem

Vägrar att köpa spelet efter att jag fick reda på att dom sparkade i princip alla som var med och skapade ettan.

Medlem

läste att man behövde köpa nya växter för riktiga pengar? är det pay2win rent av eller kan man njuta ändå?

Medlem
Skrivet av hankis:

läste att man behövde köpa nya växter för riktiga pengar? är det pay2win rent av eller kan man njuta ändå?

Man kan låsa upp allt genom spelande!

Skrivet av Toomsie:

Vägrar att köpa spelet efter att jag fick reda på att dom sparkade i princip alla som var med och skapade ettan.

Det är gratis...

Medlem

Hehehe, kul som fan!

Medlem

Upptäckte att det hade släppts när jag var på Ica imorse och har i princip lirat det sen jag kom hem efteråt. Vansinnigt beroendeframkallande. Roligare än ettan på många sätt, framförallt när det kommer till omväxling i spelmomenten och design. Hade hellre sett att spelet kostade, istället för att en del av spelet skall vara utelämnat, såsom en del uppgradering och flera av ettans favoritväxter. 22 - 28 kronor per växt är hutlöst dyrt. Popcap hade gott och väl kunnat fixa en alternativ lösning, jag hade som sagt inte haft något emot att betala en ingångssumma.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Slashneed:

Upptäckte att det hade släppts när jag var på Ica imorse och har i princip lirat det sen jag kom hem efteråt. Vansinnigt beroendeframkallande. Roligare än ettan på många sätt, framförallt när det kommer till omväxling i spelmomenten och design. Hade hellre sett att spelet kostade, istället för att en del av spelet skall vara utelämnat, såsom en del uppgradering och flera av ettans favoritväxter. 22 - 28 kronor per växt är hutlöst dyrt. Popcap hade gott och väl kunnat fixa en alternativ lösning, jag hade som sagt inte haft något emot att betala en ingångssumma.

Det låter ju helt sinnessjukt. Gillade ettan starkt, men orkar verkligen inte med att betala för något när jag aldrig vet om det räcker. En hundring eller 150 skulle det ju kunna vara värt. Men har dom nu även enligt kommentar ovan kickat hela PopCap (googlade också, ser ut så) blir man ju tveksam.

Hur mycket anser du att man måste lägga ut för att få spelet "komplett"?

Medlem

inget pc släpp?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Slashneed:

Upptäckte att det hade släppts när jag var på Ica imorse och har i princip lirat det sen jag kom hem efteråt. Vansinnigt beroendeframkallande. Roligare än ettan på många sätt, framförallt när det kommer till omväxling i spelmomenten och design. Hade hellre sett att spelet kostade, istället för att en del av spelet skall vara utelämnat, såsom en del uppgradering och flera av ettans favoritväxter. 22 - 28 kronor per växt är hutlöst dyrt. Popcap hade gott och väl kunnat fixa en alternativ lösning, jag hade som sagt inte haft något emot att betala en ingångssumma.

Det låter ju helt sinnessjukt. Gillade ettan starkt, men orkar verkligen inte med att betala för något när jag aldrig vet om det räcker. En hundring eller 150 skulle det ju kunna vara värt. Men har dom nu även enligt kommentar ovan kickat hela PopCap (googlade också, ser ut så) blir man ju tveksam.

Hur mycket anser du att man måste lägga ut för att få spelet "komplett"?

Som alltid så är det ju som sagt så att man inte "måste" ha alla växter för att få en hel upplevelse, men med tanke på hur populära växterna som utelämnats var i ettan (för mig iallafall), så känns det mer som ett hån än en bonus att kunna köpa dem... Om jag skulle bli helt nöjd och känna det som ett komplett spel som du säger, så hade jag nog behövt punga ut med kanske 100 - 120 spänn iallafall, såpass många extraväxter (samt en extra seedslot) är det som utelämnats.

Jag tycker ändå att spelet är grymt, men det är lite som att de kastar sand i ögonen på mig och gör det svårare för mig att verkligen tycka om det helt ut. Gratis är gott, men i det här fallet så hade jag tyckt att det varit godast att få punga ut en summa direkt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Slashneed:

Upptäckte att det hade släppts när jag var på Ica imorse och har i princip lirat det sen jag kom hem efteråt. Vansinnigt beroendeframkallande. Roligare än ettan på många sätt, framförallt när det kommer till omväxling i spelmomenten och design. Hade hellre sett att spelet kostade, istället för att en del av spelet skall vara utelämnat, såsom en del uppgradering och flera av ettans favoritväxter. 22 - 28 kronor per växt är hutlöst dyrt. Popcap hade gott och väl kunnat fixa en alternativ lösning, jag hade som sagt inte haft något emot att betala en ingångssumma.

Det låter ju helt sinnessjukt. Gillade ettan starkt, men orkar verkligen inte med att betala för något när jag aldrig vet om det räcker. En hundring eller 150 skulle det ju kunna vara värt. Men har dom nu även enligt kommentar ovan kickat hela PopCap (googlade också, ser ut så) blir man ju tveksam.

Hur mycket anser du att man måste lägga ut för att få spelet "komplett"?

Som alltid så är det ju som sagt så att man inte "måste" ha alla växter för att få en hel upplevelse, men med tanke på hur populära växterna som utelämnats var i ettan (för mig iallafall), så känns det mer som ett hån än en bonus att kunna köpa dem... Om jag skulle bli helt nöjd och känna det som ett komplett spel som du säger, så hade jag nog behövt punga ut med kanske 100 - 120 spänn iallafall, såpass många extraväxter (samt en extra seedslot) är det som utelämnats.

Jag tycker ändå att spelet är grymt, men det är lite som att de kastar sand i ögonen på mig och gör det svårare för mig att verkligen tycka om det helt ut. Gratis är gott, men i det här fallet så hade jag tyckt att det varit godast att få punga ut en summa direkt.

Tack för ditt svar. Har själv hunnit lira det lite och det är helt ok, men känslan finns ju hela tiden där om att det inte räcker, och att jag måste betala småsummor hela tiden för att kunna spela. Förstör hela glädjen för mig iaf, så jag hoppar över detta.

Medlem

Du gör som du vill, själv har jag redan haft otroligt roligt med det, utan att betala ett öre, och jag började nyss i Wild West. Håller med om att priserna på saker är löjligt hutlösa, men det är verkligen inget man behöver i spelet. Antar att dom finns där för otåliga kids.

Som det ser ut nu så kommer man kunna spela igenom hela spelet i normal takt, göra alla uppdrag osv utan att det behöver kosta ett öre.

Medlem

Ser fram emot detta, dock surt att dom tar så hutlöst betalt för att få hela spelet.

Varför inte hela spelet på en gång för en 50-lapp eller så? Hade ju varit helt ok.

1
Skriv svar