That Dragon, Cancer – emotionellt äventyr till Ouya

Robot
That Dragon, Cancer – emotionellt äventyr till Ouya
Avstängd
That Dragon, Cancer – emotionellt äventyr till Ouya

Det get en helt ny inblick på hur det kan se ut för dom anhöriga

gnu
Medlem

känner spontant att detta är ett pretentiöst skitspel

Medlem
Skrivet av gnu:

känner spontant att detta är ett pretentiöst skitspel

Känner spontant att spelet är säkert roligare att ha än att va med dig


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Vill jag har terapi köper jag en PS4, deprimerande nog.

Medlem
Skrivet av blohm:

Vill jag har terapi köper jag en PS4, deprimerande nog.

Nja, Xbone passar nog bättre för den delen. Ligga ner på en soffa och tala till Dr.Kinect.

(Hoppas ingen tar detta inlägget på allvar. När man pratar om konsoler måste man tydligen vara väldigt försiktig... )

Medlem

Okej detta kan bli rätt så intressant, inte många spel som vågar sig sådant här. Om spelet blir unikt och bra så blir det nog en av det främsta anledningarna till att skaffa Ouya, mjukvara säljer hårdvara.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Frilansare

PC Gamers Johan Martinsson träffade utvecklaren Ryan Green på E3 i år. Hans berättelse kan man läsa i PC Gamer 202 (juli).

Frilansare
Skrivet av gnu:

känner spontant att detta är ett pretentiöst skitspel

Det finns mycket som är pretentiöst skit, men en vanlig kille som gör ett spel för att hantera och försöka bearbeta smärtan över sin 4-årings cancer är inte det.

Medlem

Jag har tillräckligt med cancer i min omgivning, i verkligheten, så jag lär inte orka med detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ser ut som gordon freeman på bilden där, inte så konstigt att HL3 tar sån tid då han är upptagen med blöjbyten

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har tillräckligt med cancer i min omgivning, i verkligheten, så jag lär inte orka med detta spel.

Stay strong you!

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

ser ut som gordon freeman på bilden där, inte så konstigt att HL3 tar sån tid då han är upptagen med blöjbyten

O ölmage har han fått oxå. För lite kofotslyft på sistonde tror jag bestämt.

Medlem

Fyfan vad bra. Det är så skönt att se att vår hobby håller på och växer upp.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

ELF
Medlem

Ja, drakar och kräftor. Allt det bästa i ett och samma spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av gnu:

känner spontant att detta är ett pretentiöst skitspel

Smakfullt!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har tillräckligt med cancer i min omgivning, i verkligheten, så jag lär inte orka med detta spel.

Samma här. Men om det hjälper någon så är det ju bra. I övrigt kan jag bara hålla med @Ibib i att det är kul att se hobbyn växa upp och bli bredare när det kommer till ämnen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Drömmarnas Stad som handlar E3 från en helt annan vinkel än vad vi är vana vid är en av dom bästa jag läst i PC Gamer nummer 202. Johan Martinsson ska ha all heder för det han skrev.

Min egen pappa hade cancer men till skillnad från Ryan Greens son Joel så gick han segrande ur striden men det var en lång och hård kamp och alla som någonsin varit i kontakt med cancer på ett eller annat vis blir nog berörda av Ryans historia.

Det som jag reagerade på mest från det Ryan sa var detta "Mest av allt... vill jag nog bara att folk ska... älska Joel. Jag vill att folk ska se honom som jag ser honom. Jag vill att hans liv ska betyda något för många människor. För det betyder väldigt mycket för mig"

För mig var det väldigt starkt och jag är säker på att jag kommer att spela det här spelet för mer äkta och mer känslomässigt än så här blir det inte. Jag tycker det är underbart att man använder spel som media att berätta en så här stark och personlig historia samtidigt som det känns väldigt hemskt då man vet att historian saknar ett lyckligt slut men jag tror branschen behöver spel som dessa, spel som vissar vad många måste handskas med, att cancer är en Drake ack så svår att besegra många gånger.

Jag har full förstålse för människor som hoppar det här spelet för att det blir för nära verkligheten eller för långt bort ifrån vad ett spel ska vara enligt vissa men själv tänker jag prova det när det kommer ut för jag vill verkligen höra hur mycket Ryan Green älskar sin son och hur han tänker vissa det i sitt spel.

Rekommenderar även att läsa PC Gamer 202 och Johan Martinssons fantastiska arikel av ett E3 vi inte är vana vid att se.

1
Skriv svar