Betala vad du vill för EA-spel

Robot
Betala vad du vill för EA-spel

I senaste Humble Bundle ser vi bland annat Dead Space, Mirror's Ege och Burnout Paradise.

#nyhetstips, #dead-space, #burnout-paradise, #crysis-2, #mirrors-edge, #dead-space-3, #medal-of-honor, #battlefield-3, #the-sims-3


Medlem
Betala vad du vill för EA-spel

Deadspace 1, Burnout och ME köper man gärna för 1 dollar

Medlem

Betalar som standard $6.66 för mina humble bundles, och för det mesta så får jag med allt (folk är bra snikna )

Medlem

BF3 har man redan och Sims Starter pack tackar jag gärna nej till ändå.

Således blir det bara Dead Space jag blir utan eftersom det är steam or gtfo som gäller.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Det här är ju ett perfekt sätt för alla som bojkottat EA men som fortfarande vill ha spelen :), köp men pengarna går till välgörenhet.

Imponerande av EA ändå, deras prisbild brukar ju annars vara helt åt skogen om man kollar på Origin, nu är allt mer eller mindre gratis. Trots PR tricket så är det ju bra, det är välgörenhet.

Medlem

USA har helt andra regler kring avdrag för välgörenhet än sverige har.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Avstängd

Köpte detta igår faktiskt och spelen kan ni även aktivera på steam

Medlem

Köpte detta igår, de flesta spelen går att aktivera på steam


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Köper man varenda spel enskilt på Origin så är totalkostnaden strax under 1860 kr.

Känns som att ekonomerna hos EA gråter just nu.

Medlem

Orden "EA" och "Humble" i samma mening, hur har universum inte imploderat? Skämt åsido, inga spel där som riktigt intresserar mig. The Sims 3 har jag iochförsig ärligt talat varit lite sugen på, men jag är en sån person som måste ha precis allt, och när jag räknade lite snabbt på alla expansioner och prylpaket och allt vad det är som finns till Sims 3 på Origin kom jag fram till 7,312 kr, vilket är lite väl mycket för min del

Medlem
Skrivet av Kane:

USA har helt andra regler kring avdrag för välgörenhet än sverige har.

Vad har det med saken att göra? Du kan aldrig tjäna pengar på att ge bort pengar till välgörenhet. Den högsta bolagsskatten i USA är 35 %, dvs du förlorar fortfarande 65 % av det du ger bort.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

och när jag räknade lite snabbt på alla expansioner och prylpaket och allt vad det är som finns till Sims 3 på Origin kom jag fram till 7,312 kr, vilket är lite väl mycket för min del

Mycket av det är väldigt mediokert material. Du kan ladda hem möbler och prylar via mods istället. Inte nog med att det är gratis, kvalitén är vissa gånger bättre.

Medlem

Hade hoppats att Mass Effect 3 med


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av t0rd:
Skrivet av Kane:

USA har helt andra regler kring avdrag för välgörenhet än sverige har.

Vad har det med saken att göra? Du kan aldrig tjäna pengar på att ge bort pengar till välgörenhet. Den högsta bolagsskatten i USA är 35 %, dvs du förlorar fortfarande 65 % av det du ger bort.

Det hade att göra med posten som var före min. Ett bortgivet spel här är inte en förlorad fullprissale.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charitable_contribution_deductio...

http://nonprofit.about.com/od/fordonors/tp/taxdeductionsforch...

Där hittar du mer. Talade inte om bolagsskatt, talade om avdrag för donationer.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av t0rd:
Skrivet av Kane:

USA har helt andra regler kring avdrag för välgörenhet än sverige har.

Vad har det med saken att göra? Du kan aldrig tjäna pengar på att ge bort pengar till välgörenhet. Den högsta bolagsskatten i USA är 35 %, dvs du förlorar fortfarande 65 % av det du ger bort.

Det hade att göra med posten som var före min. Ett bortgivet spel här är inte en förlorad fullprissale.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charitable_contribution_deductio...
http://nonprofit.about.com/od/fordonors/tp/taxdeductionsforch...

Där hittar du mer. Talade inte om bolagsskatt, talade om avdrag för donationer.

Ja, men vet du vad avdrag innebär? Att du inte behöver skatta för den delen av vinsten du ger bort. Därför är bolagsskatten relevant.

Men vi kan se det så här. Om vi inte räknar med eventuell förlorad försäljning till fullpris så är EAs kostnader för detta små. Dom ger bort pengarna till välgörenhet, sänker sin vinst med, i dagsläget 3 miljoner USD, och därmed sin skatt. Dom får massa goodwill, promotion över internet och förmodligen massor av nya Origin-användare.

Smart upplägg. Jag gillar det!

Medlem

Det måste vara en sån där ond krigslist från EA


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag vill bara varna för att Dead Space2 endast går att lösa in på Origin tyvärr. De flesta övriga går att lösa in på Steam.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag vill bara varna för att Dead Space2 endast går att lösa in på Origin tyvärr. De flesta övriga går att lösa in på Steam.

Låt oss vara tydliga med vad som gäller:

Humble Origin Bundle games available on Steam:
•Crysis 2 Maximum Edition
•Dead Space 1
•Burnout Paradise: The Ultimate Box
•Mirror's Edge
•Medal of Honor

Sjukt bra deal alltså. Särskilt för mig som skulle skaffa Dead Space nästa gång jag såg en bra deal och som även var intresserad av Dead Space 3 och Medal of Honor.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Alltså hur mycket jag än gillar att kasta skit på EA och Origin så måste jag säga att det här är riktigt shysst av dom.

Medlem

Vad det inte EA som klagade på steams sommarrea?

Säger såklart inte att detta är dåligt eftersom EA inte tjänar mycket på det, men det är ganska löjligt.

Medlem
Skrivet av Theo B:

Vad det inte EA som klagade på steams sommarrea?

Säger såklart inte att detta är dåligt eftersom EA inte tjänar mycket på det, men det är ganska löjligt.

något*, EA tjänar inte något på detta...

Medlem

Som jag tyckte, det verkar som EA går åt rätt håll (för jag antar det är utgivarna som ger bort koderna på humble bundle

Medlem

Jag ser det som att Man skänker pengar till välgörenhet och får spel för det

Medlem

Kan man få tillbaka pengar som man redan lagt ut på spel, det skulle vara en riktigt "humble gesture".
Sim City och NFS: (nya) Most Wanted någon?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

EA, är det ni?

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av Theo B:

Vad det inte EA som klagade på steams sommarrea?

Säger såklart inte att detta är dåligt eftersom EA inte tjänar mycket på det, men det är ganska löjligt.

något*, EA tjänar inte något på detta...

De kan säkert indirekt tjäna pengar på det här. Fler kommer låsa upp spel, använda Origin och kanske köpa ngt mer spel på tjänsten. Sedan behöver de goodwill efter att ha fått the golden poo två eller om det var tre år i rad.

Medlem
Skrivet av Kane:

BF3 har man redan och Sims Starter pack tackar jag gärna nej till ändå.

Således blir det bara Dead Space jag blir utan eftersom det är steam or gtfo som gäller.

Du har redan Origin pga BF3, så jag förstår inte vad som är problemet med att utöka spelbiblioteket på en tjänst man redan har?

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Orden "EA" och "Humble" i samma mening, hur har universum inte imploderat? Skämt åsido, inga spel där som riktigt intresserar mig. The Sims 3 har jag iochförsig ärligt talat varit lite sugen på, men jag är en sån person som måste ha precis allt, och när jag räknade lite snabbt på alla expansioner och prylpaket och allt vad det är som finns till Sims 3 på Origin kom jag fram till 7,312 kr, vilket är lite väl mycket för min del

Jo, jag gick i samma banor, var en massiv sucker för The Sims 1 när jag var liten till mina föräldrars förtret. Tänkte att det måste ju finnas något fint pack med alla expansioner och DLCs till trean för en åtminstone rimlig summa men nope.

Medlem

Äger alla spelen utom Ds3,sims 3 och medal of honor, som jag inte är intresserad av. Men ändå många schyssta spel i princip gratis. Hoppas dock att folk inte är alltför snåla utan att det genererar mycket pengar för välgörenheten


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Bra PR för EA, det kan de ju verkligen behöva.

Endast 3 av spelen måste lösas in på Orgin, resten funkar i steam. Battlefield, Dead Space 3 och Sims 3 + DLC är Orgin only.

Jag betalade 10 dollar och gav 100% till human rights groups. Kändes bättre än att endast hjälpa inhemska amerikanska organisationer.

12
Skriv svar