Betala vad du vill för EA-spel

Medlem
Skrivet av Bibel-John:

Hade hoppats att Mass Effect 3 med

Samma här. Lite sugen på den trilogi boxen dock, även man redan har ettan och tvåan i serien.

Var inget annars som man är så intresserad av som man inte redan har/spelat. Men gillar såna här deals så kanske blir något småkul för att delta.

Medlem

Shiit vad överbelastade Origin servrarna måste vara, jag får bara 100kb/s. Tog ner ett spel via Steam samtidigt och det gick i över 3500Kb/s men fortfarande en bit kvar av min 100Mbit lina o.O

Generöst av EA att inte tar någon del av kakan iaf.

Medlem

Jag lyckades lösa in de få spel som bara gick att lösa in på origin igår, men det tog typ hundrda år innan ens sidan man skulle mata in nycklarna på kom fram.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Alltså hur mycket jag än gillar att kasta skit på EA och Origin så måste jag säga att det här är riktigt shysst av dom.

Kan inte annat än att hålla med. Jag kastar gärna skit på EA för vad de gjort och vad de är men den här gången känns de svårt att hitta något att klaga på. Så jag låter bli.

EA


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

KoP
Medlem

Bra spel så inga snålbetalningar nu. Pengarna går ju ändå till välgörande ändamål.

Avstängd

Har redan köpt detta för 1 dollar så det är gamla nyheter, köpte det igår redan

Medlem

Köpte för en dollar och gav bort Dead Space-nyckeln till en polare då jag redan hade det
Jag är så förbannat generös

Medlem

inget dead space 2???


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Pr-trick men ändå väldigt generöst Men glöm förfan inte all skit dom gjort heller

Medlem
Skrivet av joary639:

inget dead space 2???

De kommer nog ha med det spelet och säkerligen första Crysis efter att det gått några dagar.

OT:
Man kan se på detta på flera sätt beroende på vilket förtroende man har för EA men jag måste säga att de gör ett väldigt bra jobb med att försöka återvinna kundernas förtroende. Wasteland kommer till exempel att gå att köpa på GoG något som tidigare var sagt endast skulle gå att få tag på för "backers". Microsoft gick inte med på att släppa Shadowrun Returns på GoG till försäljning så det är ganska stort oavsett vad för anledning EA har.

Då det går att välja själv hur man vill fördela pengarna så hade nog många valt att inte ge en enda krona till EA. Att de själva väljer att låta allt gå till välgörenhet är ändå väldigt generöst och visar på ett EA som kanske börjar förstå att om man vill vara långvarig i den här industrin så gör man bäst i att ha kunder som är nöjda.

Jag är fortfarande inte övertygad på att EA ändrat inställning men de har tagit många steg i rätt riktning.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av joary639:

inget dead space 2???

De kommer nog ha med det spelet och säkerligen första Crysis efter att det gått några dagar.

OT:
Man kan se på detta på flera sätt beroende på vilket förtroende man har för EA men jag måste säga att de gör ett väldigt bra jobb med att försöka återvinna kundernas förtroende. Wasteland kommer till exempel att gå att köpa på GoG något som tidigare var sagt endast skulle gå att få tag på för "backers". Microsoft gick inte med på att släppa Shadowrun Returns på GoG till försäljning så det är ganska stort oavsett vad för anledning EA har.

Då det går att välja själv hur man vill fördela pengarna så hade nog många valt att inte ge en enda krona till EA. Att de själva väljer att låta allt gå till välgörenhet är ändå väldigt generöst och visar på ett EA som kanske börjar förstå att om man vill vara långvarig i den här industrin så gör man bäst i att ha kunder som är nöjda.

Jag är fortfarande inte övertygad på att EA ändrat inställning men de har tagit många steg i rätt riktning.

Håller med till fullo.
Rätt uppenbart att de börjar bli svettiga och måste smöra för konsumenterna.
De har gjort bort sig gravt och bör tänka sig för framöver.

Medlem

Ni blir alla lurade, dem försöker bara få er att installera Origins :I


signatur

Rwa?

Medlem

jag har redan battlefield 3, så här är extranyckeln jag fick: 2B4C-WTU9-36BH-EU7D-SPCK (endast till Origin) först till kvarn

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Kane:

BF3 har man redan och Sims Starter pack tackar jag gärna nej till ändå.

Således blir det bara Dead Space jag blir utan eftersom det är steam or gtfo som gäller.

Du har redan Origin pga BF3, så jag förstår inte vad som är problemet med att utöka spelbiblioteket på en tjänst man redan har?

Visst har man det men skillnaden är att Steam är igång mest hela tiden och Origin endast de gånger jag spelat BF3. När en klient för spelförsäljning får stryk av en annan på _ALLA_ punkter och plan (allt från snabbhet i updates, utbud, design, kompabilitet, urtveckling, you name it) så väljer man helst bort den. Det finns en anledning till att jag väljer Ica Maxi före Coop där jag bor, av samma anledning föredrar jag Steam före Origin.

Du själv spelar väl knappast ett annat spel som är sämre än det spel du vanligen spelar, eller hur? Så varför skulle Origin slippa samma kritik? Ska man köra nåt annat också eller byta helt så ska det ju vara bättre eller minst lika bra.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Kane:

BF3 har man redan och Sims Starter pack tackar jag gärna nej till ändå.

Således blir det bara Dead Space jag blir utan eftersom det är steam or gtfo som gäller.

Du har redan Origin pga BF3, så jag förstår inte vad som är problemet med att utöka spelbiblioteket på en tjänst man redan har?

Visst har man det men skillnaden är att Steam är igång mest hela tiden och Origin endast de gånger jag spelat BF3. När en klient för spelförsäljning får stryk av en annan på _ALLA_ punkter och plan (allt från snabbhet i updates, utbud, design, kompabilitet, urtveckling, you name it) så väljer man helst bort den. Det finns en anledning till att jag väljer Ica Maxi före Coop där jag bor, av samma anledning föredrar jag Steam före Origin.

Du själv spelar väl knappast ett annat spel som är sämre än det spel du vanligen spelar, eller hur? Så varför skulle Origin slippa samma kritik? Ska man köra nåt annat också eller byta helt så ska det ju vara bättre eller minst lika bra.

Visst kan man föredra olika, och även jag föredrar Steam mycket mer än Origin, men om något du verkligen vill ha inte säljs på ICA men säljs på Coop, skiter du helt och hållet i Coop då? Om något jag vill ha säljs på ett ställe jag föredrar mindre än ett annat så strutar jag oftast i det och köper det ändå. Att man föredrar något borde ju inte sätta stopp helt och hållet för andra temporära alternativ. När du har spelat ut Dead Space så kan du ju bara lämna Origin bakom dig.

Medlem

Det är ju där som det som kallas konsumentmakt infinner sig. Jag dissar Origin i mesta möjliga mån eftersom jag tycker den är dålig.

Givetvis är jag som de flesta andra, ibland får man kompromissa med sina ställningstaganden. När BF4 släpps lär det bli så. Inget jag är stolt över och jag skulle hellre lägga 100 spänn till på att ha det i Steam än i Origin.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Betala vad jag vill? 0:- då.
Moving on.

Medlem

Ni som diskuterar vad EA tjänar, utöver avdrag för välgörenhet, PR, lura in folk till origin så finns det en sak jag inte såg nämnt.

Det finns drivor med DLC till dessa relativt gamla spel som de nu får sålt mängder av. Alla köper säkert inte DLC, men det är garanterat många som gör det.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

ja vafan. 32 spänn kan dom väl va värda

Inaktiv

Man får alltså dubbla keys till vissa spel? Och man kan helt sonika bara ge bort sina dublettkeys antar jag? Eller knyts dom ihop mellan Steam och Origin (knappast?)

Medlem

Jag får det inte alls att funka med Steam


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar